Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Marknaden är nog rätt liten för såpass dyra routrar.

I synnerhet när man kunnat köpa dom billigare direkt från en av Sveriges största ÅFar innan...

Permalänk
Skrivet av Shinkansen:

Cyber Monday kan de ju skrota i Sverige. Känns som business as usual idag.
Lägg istället till "Lucky Thursday" eftersom man kunde göra finfina fynd hos butiker som tjuvstartade BF eller fick "fel" på hemsidan så produkterna gick att beställa, typ Jula

Som jag trodde så blev den här dagen inte mycket att hänga i granen, sög hårt och de flesta butiker hade ju slut på rean redan igår... Nog kunde de sträckt sig med reorna tills idag tycker jag men icke det. Sleepy Monday!

Permalänk
Medlem

soo ingen cyber monday?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Behöver snabb svar ifall nån har Philips Wake Up Light HF3531/01 och kan svara ifall den går ställa in alarm med beepande ljud som en vanlig väckar klocka har? Hittar bara att det står 7 olika naturell ljud men inget om beepande ljud? Köpte nyligen den billigaste varianten från Elg och den har beepande ljud som alarm. Den näst dyraste variant måste väl ha det ett sånt enkelt ljudval väl?

Hittar den för 888:- hos amazon.es och funderar på om skall köpa. Men brukar aldrig vakna till med naturella ljud.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Haha what. Vadå allt bättre, lugn nu.

Bättre kamera, längre officiellt stöd, bättre skärm, längre officiellt stöd (!), enormt mycket större tredjepartstillbehörsstöd, (på pappret) bättre processor, bättre medföljande hörlurar, näst intill objektivt snyggare, irisskanner samt pulsmätare (om än gimmickar); behöver jag fortsätta?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Cyber Monday var verkligen INGET att hänga i julgranen i år...

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Cyber Monday var verkligen INGET att hänga i julgranen i år...

Hade inte väntat mig annat efter an ganska svag Black Friday

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Blev fasen ingenting för mig idag. Inget annat än en förlängd BF. Nä, bara att ställa klockorna, grabbar och jäntor.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Antagligen har de den avgiften för att kunna säga att sitt kort är gratis.

Nyfiken på hur du tänkte här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Då förbereder vi oss på en massa gnäll om att det inte fanns några bra erbjudanden på Cyber Monday heller då

Och så här ett dygn senare så vet vi svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att de tar ut kortavgiften på 300kr/år via 'dolda' kostnader i form av fakturaavgift = '0kr i årsavgift!'.
Det är bara fånigt att de tar ut en fakturaavgift även vid digital fakturering som kräver noll handpåläggning.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Precis på samma sätt som Boxer en gång i tiden hade en "krypteringsavgift" som fakturerades 6 (eller om det var 3) månader i stöten. Därmed kunde de ha lägre "årsavgift" samt "månadsavgift" vilket var allt som redovisades vid prisjämförelser.

IKANO-kortet är därmed fortfarande ett kort helt utan "årsavgift" genom att nu klämma ut avi-avgifter från fler.

Dock får de nog svårt att fortsatt hävda att det inte har någon månadsavgift då alla nu måste betala avi-avgiften.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XPerion:

Behöver snabb svar ifall nån har Philips Wake Up Light HF3531/01 och kan svara ifall den går ställa in alarm med beepande ljud som en vanlig väckar klocka har? Hittar bara att det står 7 olika naturell ljud men inget om beepande ljud? Köpte nyligen den billigaste varianten från Elg och den har beepande ljud som alarm. Den näst dyraste variant måste väl ha det ett sånt enkelt ljudval väl?

Hittar den för 888:- hos amazon.es och funderar på om skall köpa. Men brukar aldrig vakna till med naturella ljud.

Radio eller fågelkvitter kan man välja på, det är hela poängen med apparaten

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade nog inte varit mer än tio sidor här om det inte hade varit för alla som förväntade sig halva priset på hela sortimentet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

@marcus84: vet inte, vad har du hittat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Radio eller fågelkvitter kan man välja på, det är hela poängen med apparaten

Mjo...verkar så, för hittar ingenstans det finns beep ljud. Förstår inte fan hur dom tänker? Billigaste som köptes från Elg för 399:- har beep ljud och näst dyraste som har 7 olika ljudval, men så utelämnar dom det vanligaste beep ljud för alarm?
Nej, blir inget köp.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Mjo...verkar så, för hittar ingenstans det finns beep ljud. Förstår inte fan hur dom tänker? Billigaste som köptes från Elg för 399:- har beep ljud och näst dyraste som har 7 olika ljudval, men så utelämnar dom det vanligaste beep ljud för alarm?
Nej, blir inget köp.

Ett pipande alarm motsäger hela syftet med den sortens väckarklockor. Tanken är att du ska vakna lugnt, harmoniskt och ett med naturen. Inte med hjälp av Hesa Fredrik.
Därför jag inte köpt någon, jag behöver någon som skriker i mitt öra för att kunna vakna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkomo:

Sandisk SSD 240 GB från Amazon i Tyskland, 66 € o fri frakt till Sverige.
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01F9G43WU/ref=gbmg_mob_m-5_586...

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar. Blev en sån.

Permalänk

Verkar som kunder inte störde sig på höga priser, posten gick på knäna efter rean, men kanske även klappar till jul handlas väl för fullt nu fram till jul:) så för vissa butiker gick black freday troligen bra för.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Verkar som kunder inte störde sig på höga priser, posten gick på knäna efter rean, men kanske även klappar till jul handlas väl för fullt nu fram till jul:) så för vissa butiker gick black freday troligen bra för.

Det förvånar mig, beställde paket med hemleverans som skulle ta 5-8 arbetsdagar, de aviserade att de är redo att komma hem med det igår, jag fick boka om för jag blev tagen på sängen av att de faktiskt låg före schemat med så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Bättre kamera, längre officiellt stöd, bättre skärm, längre officiellt stöd (!), enormt mycket större tredjepartstillbehörsstöd, (på pappret) bättre processor, bättre medföljande hörlurar, näst intill objektivt snyggare, irisskanner samt pulsmätare (om än gimmickar); behöver jag fortsätta?

Längre officiellt stöd, innebär?

Det finns för och nackdelar med båda telefonerna men de du nämner ovan stämmer inte. Bättre medföljande hörlurar? Följer inte med några hörlurar med telefonen, de köps separat. Har du testat båda och jämfört? Objektivt snyggare?! Irisskanner?!?!?! 5T Har just nu den snabbaste (vad jag vet) ansiktsigenkänningen på marknaden.

Jämför de båda telefoner innan du fortsätter diskussionen.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

@running_wild: Redan efter mindre än ett år så har oneplus slutat stödja 3t med uppdateringar.

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Längre officiellt stöd, innebär?

Det finns för och nackdelar med båda telefonerna men de du nämner ovan stämmer inte. Bättre medföljande hörlurar? Följer inte med några hörlurar med telefonen, de köps separat. Har du testat båda och jämfört? Objektivt snyggare?! Irisskanner?!?!?! 5T Har just nu den snabbaste (vad jag vet) ansiktsigenkänningen på marknaden.

Jämför de båda telefoner innan du fortsätter diskussionen.

De som fattar, fattar

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

@running_wild: Redan efter mindre än ett år så har oneplus slutat stödja 3t med uppdateringar.

Källa?

Vad jag kan utläsa från deras community så släppte de uppdateringar till både 3:an och 3T för några dagar sedan.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

@makatech:

Har inte tittat på det än. Ska höra med elgiganten imorgon. återkommer

Borde vara helt kört.

Ser du på länken här och den första stora bilden så står det tydligt att kampanjen har utgått.
http://www.lg.com/se/netflix/netflix.jsp

LG/Netflix i Sverige körde med en motsatt marknadsföringsstrategi under Black Friday kan man säga, de tog istället bort 6 månaders rabatten. Här finns det någon marknadsföringssnubbe som uppenbarligen inte tänkt till.

Det finstilta kan du läsa om här:
http://www.lg.com/se/netflix/download/Terms_and_Conditions_Ne...

"Deltagarna måste köpa en giltig LG OLED eller Super UHD TV ("Giltig produkt") från en
medverkande återförsäljare mellan kl. 08:00 CET den 25 september och kl. 23:59 CET den 23
november 2017 för att kunna vara med i Kampanjen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkwill:

Precis på samma sätt som Boxer en gång i tiden hade en "krypteringsavgift" som fakturerades 6 (eller om det var 3) månader i stöten. Därmed kunde de ha lägre "årsavgift" samt "månadsavgift" vilket var allt som redovisades vid prisjämförelser.

IKANO-kortet är därmed fortfarande ett kort helt utan "årsavgift" genom att nu klämma ut avi-avgifter från fler.

Dock får de nog svårt att fortsatt hävda att det inte har någon månadsavgift då alla nu måste betala avi-avgiften.

Fast det innebär ju inte att det är gratis, vilket det som bekant sällan är

Permalänk
Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Du skrev att de efter mindre än ett år har slutat stödja 3T, vilket inte var sant. Länken du postar säger inte heller det.

3T fick Android 8 häromdagen, något som S8 inte har ännu. Det artikeln säger är att 3:orna inte kommer få något stöd _EFTER_ Android 8/Oreo. Hur länge de fortsätter uppdatera Android 8 återstår att se.

Hittills snabbare uppdateringar än S8 är väl det vi kan dra slutsatser om.

Permalänk
Medlem

Amazon.co.uk var imponerande snabba. Mitt PS4 Pro finns redan att hämta på lokala uthämtningsstället.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

@Rokkoko Nice! Det var ta mig fan snabbt! Valde du express frakt eller standard?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X