Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Palit GTX 1070 Ti Dual för 3990:- istället för 4990:-
Vimla-abonnemang för 50 kr i månaden.
50% rabatt på lite kläder från Dressman.
Samsung Galaxy A5 för 2490:- istället för 3490:-
Corsair Crystal 460X för 899:- istället för 1149:-
Och bäst av allt, 4 adventsstakar på Rusta för 19,90 st = julbelysningen fixad.

Så ja, jag känner mig ganska nöjd med veckan som varit.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag slutförde ordern på en nvidia shield från komplett men blev något fel tydligen.. En Oled 55C7 och Sony Str-dn1080 på väg iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Köpet som jag var mest nöjd med på förhand var en tunn lager 3-golfjacka från Puma. En när jag fick hem den så saknades fickorna, som enligt beskrivningen skulle finnas. Blev dessvärre en retur pga det.
Annars betalade jag 710kr inkl frakt från England. Kostar 1100 kr i Sverige.
Köpte mirrors edge catalyst för 49,50 via origin.
Telldus trådlösa av/på brytare för 59kr styck. Missade att köpa från webhallen som sålde för 44kr.
Chippingnät till trädgården för 99kr, ordinarie pris 399kr. Tycker synd om stackarna köpt den för ordinarie pris, den är knappt värt 99kr 🤣
Golfklubbor till föräldrarna som började golfa i somras. Fw7 för 299 till mor och två järnklubbor med graphiteskaft till far, en P och en 9a, 99kr styck.
Två och ett halvt dussin bollar för 95kr som dom kan slå bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

3999:- i mitt fall.
Student så kunde betala den direkt på tele2.
Ringde Tele2 idag och ångrade abonnemanget, var inga problem, trevlig kille i kundtjänst.

I övrigt köpte jag en hel del saker, folk som säger man kan köpa det året runt, ja det kan man. Men man får också betala betydligt mer då
Eller vart köper jag ett Corsair Strafe för 99kr året runt? Länka gärna
Eller Galaxy S8 för 3999:- för den delen året runt.

Grattis till bra köp!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Har varit sugen på en SNES ett tag och lyckades hitta den för ett mer rimligt tresiffrigt pris, men annars så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Har varit sugen på en SNES ett tag och lyckades hitta den för ett mer rimligt tresiffrigt pris, men annars så...

Inet...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

3999:- i mitt fall.
Student så kunde betala den direkt på tele2.
Ringde Tele2 idag och ångrade abonnemanget, var inga problem, trevlig kille i kundtjänst.

I övrigt köpte jag en hel del saker, folk som säger man kan köpa det året runt, ja det kan man. Men man får också betala betydligt mer då
Eller vart köper jag ett Corsair Strafe för 99kr året runt? Länka gärna
Eller Galaxy S8 för 3999:- för den delen året runt.

Tja, ett tangentbord som såldes i 160 ex och en viss specifik modell av telefon, onekligen ett bra pris men definitivt inte ett köp för alla.
Lägg därtill ett par bra prissatta OLEDs, så har vi täckt in ungefär allt som stack ut på BF.

Så visst, var man i läge att köpa en ny S8, OLED eller ett tgb, fine, men för alla andra då?
Känns lite väl att döma hela BF efter två, tre produkter.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Sjukt negativa alla är. Hittade många bra deals. Denna https://www.komplett.se/product/956667/datorutrustning/pc-kom... för 1499kr tex.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ping0:

@BasseBaba: Sjukt negativa alla är. Hittade många bra deals. Denna https://www.komplett.se/product/956667/datorutrustning/pc-kom... för 1499kr tex.

Det klagas alltid när butikerna inte prissänker exakt den varan de letar efter... Helt plötsligt är hela rean värdelös då.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Verkligen. Har fler exempel:

NZXT Kraken x62 280mm - 1099kr
Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix OC - 6999kr
EVGA SuperNOVA 650 G3 - 799kr
Phanteks Eclipse P400S - 699kr

Köpte en hel dator med alla delar och i princip allt var prissänkt med mellan 10-25%. Visst, inget man trillar av stolen med, men klart bra.

Permalänk
Medlem

Nej! Hur missade jag detta erbjudande!? Precis när man är på jakt efter ett par bra trådlösa förlurar med NFC >.<

Attans. Blir det några bra priser på dessa typer av lurar från Sony och Bose till mellandagarna måntro?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

@BasseBaba: Sjukt negativa alla är. Hittade många bra deals. Denna https://www.komplett.se/product/956667/datorutrustning/pc-kom... för 1499kr tex.

Absolut, men återigen. Ett specifikt mobo för en specifik CPU. Bra för dig som var ute efter exakt den där.
Jag menar bara på att en "20% på alla våra moderkort" hade varit något som hade tillfredställt betydligt fler personer.

(Nu råkade detta precis passa in på mig, jag har ASUS ROG STRIX Z370-I Gaming, S1151 i sikte, inte direkt så att ett prissänkt ATX hjälpte mig. 1499:- på Z370-I och jag hade varit överlycklig)

BF handlar ju till stor del bara att ha "tur" i lotteriet om vilka produkter som prissänks. Precis som att det nu inte råkade bli mitt mobo, så blev det ju ett du var ute efter. Så självfallet så kommer det ju finnas folk som lyckas köpa saker dom är ute efter.
Men statistiskt sett skulle jag nog våga påstå att det är betydligt fler vars <produkter> inte sänks. Därav att man hör folks missnöje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Grattis till bra köp!

Ärligt talat vet jag inte om S8 är för mig
Provat den lite idag och känns som jag föredrar huawei, så tror det blir att sälja den, tror inte jag kan ångra köpet då jag startat den med mitt sim och tagit bort plast ifrån laddaren o laddsladden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

jepp

Permalänk
Medlem

@Ugga: Det hända precis samma för mig när jag beställde en shield tv, jag identifierade mig med Bank Id och fick slutligen ett köp/kreditavtal (använde betala senare)... Fick ingen orderbekräftelse och ringde Komplett någon dag senare. Samma ursäkt som dig att jag tydligen inte slutförde orden vilket är BS.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Eller så får man anpassa sig lite. Jag hade inte planerat att köra i7-8700K system, men nu var det bra priser på de grejerna så blev ett sådant. Fanns ju bra deals på i7-7700 system och Rhyzen prylar med. Jag tyckte inte det var så många superdeals, men brett utbud av bra deals generellt. Men visst, har man väntat på en väldigt specifik sak så förstår jag om man blir besviken, men allt kan/brukar inte vara nedsatt samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, men återigen. Ett specifikt mobo för en specifik CPU. Bra för dig som var ute efter exakt den där.
Jag menar bara på att en "20% på alla våra moderkort" hade varit något som hade tillfredställt betydligt fler personer.

Fast så har det sällan, eller aldrig varit.
Handlarna har inte grejer i lager i den utsträckningen att de kan, eller behöver sälja av "förra årets" grejer till vrakpris i volym, utan man förhandlar med grossister, försöker få till ett tillfälligt pris på "unika" varor, och kränger sen dem med låg, eller ingen vinst, och hoppas på merförsäljning för att få upp lönsamheten.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

15% på NAS och jag är cynisk när jag inte blir exalterad över det?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

15% på NAS och jag är cynisk när jag inte blir exalterad över det?

Ja det är du.

Hur hög procent kräver du för att bli exalterad?

Permalänk
Medlem

Stort tack till den (minns ej vem) som länkade till Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent för 99kr Jag var rätt så säker att den ordern var för bra för att vara sann MEN den skickades idag!
Tjejen klagar ju på att mitt k70 är för högljutt.. så detta kom ju lägligt.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av reque64:

Stort tack till den (minns ej vem) som länkade till Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent för 99kr Jag var rätt så säker att den ordern var för bra för att vara sann MEN den skickades idag!
Tjejen klagar ju på att mitt k70 är för högljutt.. så detta kom ju lägligt.

Själv hämtade jag precis ut mitt

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Gottebiten skickade mina chokladkakor + lösgott idag. Står att det väger 19kg. Borde va typ 6kg.....

Visa signatur

[B550-F]|[5800X3D]|[4x16GB 3200MHz]|[7800XT]|[1TB 970 Evo Plus]|[RM750X v2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salming:

Gottebiten skickade mina chokladkakor + lösgott idag. Står att det väger 19kg. Borde va typ 6kg.....

Låter... skumt. Du köpte inte ett par flak läsk du glömt räkna med, eller så? Min vikt stämmer "rätt bra" enligt min shopping, vs vad trackingnummret säger att det väger...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salming:

Gottebiten skickade mina chokladkakor + lösgott idag. Står att det väger 19kg. Borde va typ 6kg.....

Samma här, 19kg. Beställde en platta läsk också. Men inte sådär 11kg godis.

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Skrivet av Salming:

Gottebiten skickade mina chokladkakor + lösgott idag. Står att det väger 19kg. Borde va typ 6kg.....

Står 19kg på mitt med. Köpte också bara chokladkakor och lösgodis, kanske är någon sorts schablonvikt de drar till med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Själv hämtade jag precis ut mitt

Fick precis sms om att det finns att hämta ut nu, kommer inte tro det förrän jag har det i handen Har du hunnit använda det något än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ärligt talat vet jag inte om S8 är för mig
Provat den lite idag och känns som jag föredrar huawei, så tror det blir att sälja den, tror inte jag kan ångra köpet då jag startat den med mitt sim och tagit bort plast ifrån laddaren o laddsladden.

Jag tror att du ganska lätt kan sälja den på marknaden här. Så inge större problem så länge du har kvittot kvar osv.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Blev en Siberia 840 hörlurar för 1400 på Elgiganten prisjakt priset var på 3200:-

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Gottebiten - fick ni något bekräftelsemail ifrån företaget?
Jag har inte fått ngt livstecken alls från företaget...

Permalänk
Skrivet av elp:

Ni som beställde från Gottebiten - fick ni något bekräftelsemail ifrån företaget?
Jag har inte fått ngt livstecken alls från företaget...

Fick hem mina 6 flak monster energi drycker idag. Så jag är nöjd.