SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Apple TV 4K bruk tips

Så, jag köpte nyligen en Apple TV 4K för Dplay stream av Discovery kanaler för att slippa dyra abonnemang.
Men jag är helt ny på Apple TV så vad ska man ha för apps för burken? Mottager gärna tips för appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Så, jag köpte nyligen en Apple TV 4K för Dplay stream av Discovery kanaler för att slippa dyra abonnemang.
Men jag är helt ny på Apple TV så vad ska man ha för apps för burken? Mottager gärna tips för appar.

Hbo, netflix, cmore, svt, tv4paly är väl typ dom jag använder.

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImJeepen:

f'låt om jag hijack:ar tråden men fungerar din HBO-app felfritt? Min från hela tiden en massa "kunde inte ladda material"... Netflix, Visaplay etc fungerar hur bra som helst...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImJeepen:

Någon av dom som klarar mer än fullHD?

Permalänk
Medlem

@Trackmaster: Netflix har 4K på en hel del material iaf.

Permalänk
Medlem

VLC används dagligen hemma för att streama lagrad film från server.
PLEX om man redan satt upp en plex server.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

f'låt om jag hijack:ar tråden men fungerar din HBO-app felfritt? Min från hela tiden en massa "kunde inte ladda material"... Netflix, Visaplay etc fungerar hur bra som helst...

HBO driver mig till vansinne. Den hoppar hela tiden ut.
Den fungerade dock klanderfritt för ca 1 år sen

Permalänk
Medlem

Finns det folk som använder Dplay appen alltså? Fungerar den?

Permalänk
Medlem

De som jag har installerat är Amazon Video, Telia Play+, Plex, Netflix, Svtplay, Viaplay, Dplay, YouTube. Har bara haft min i några veckor så har inte hunnit utforska utbudet ordentligt i App Store. Men är väldigt nöjd med den iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Min vill ladda om ifall jag försöker scrolla längre ned än senaste avsnitt.

Ontopic, Tinder

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

HBO driver mig till vansinne. Den hoppar hela tiden ut.
Den fungerade dock klanderfritt för ca 1 år sen

Skrivet av Json_81:

Min vill ladda om ifall jag försöker scrolla längre ned än senaste avsnitt.

Ontopic, Tinder

Ok, då vet jag att det inte är min ATV det är fel på. Lustigt dock att den fungerar på min Ipad. Tur man inte betalar för skiten...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net