Permalänk

min dator fryser lite då och då

jag vet ej om det är att jag har inte installerat drivrutiner på skivan som kom

vad jag ha i min dator
processor AMD fx 63006 core 3.5 GHz
ram 4 GB ddr3
operativsystem win 10
gpu Nvidia msi gtx 1050 2 GB
nätagrigat 500w
SSD Kingston 120 gb
HDD wd black 600 gb

Permalänk
Medlem

@jonathanfagell
Börja med att uppgradera drivrutiner för moderkort, grafikkort osv

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Had själv liknande problem, installerad om windows från början idag, rent och snyggt.
Plocka ut alla filer från C driven och blåste den och började om. Windows 10 kan du ladda ner från microsoft
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 sedan använder du microsoft usb tool
http://wudt.codeplex.com/ för att lägga in iso på ett usb minne och installerar om från usb minnet.
Alla drivrutiner hämtar du från nätet. Skivorna som kommer med är gamla när du får cdn.

Se till att ha nätverkkortets drivrutin på usb minnet innan du installerar som säkerhet.
Skulle windows inte ha drivrutinen så står du där... Så är det med mitt trådlösa nätverkskort.
Sedan är det grafikkortet och chipset drivrutinen till moderkortet. Sedan är du igång igen.

Eventuellt ta ut ram minnena och sätt i dem igen. Kan spöka ibland, inget kul fel.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@jonathanfagell: *tråd flyttad*
Den hade hamnat lite fel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@riger: tror det fungerade tack du

Permalänk

min dator fryser fotfarande

asså nu har jag typ testa allt bytt chassi satt in nya 120 mm fläktar bytt kylare ta ut och satt in ramen igen är det verkligen min psu som börjar gå sönder är ska nog testa bytta den med jag har också prova installera om Windows förresten jag tog psun av en gammal dator från 2005 för att spara på min budget men var nog inte så bra den är då 12 år gammal den har med börjat crasha snälla hjälp

Permalänk

@dennisnp: det har jag testa det funkar inte