Jag är 26 år gammal. Men mina arbetskollegor som jag har träffat påstått att jag är kort. Det är inte bara arbetskollegor men också "utanför" arbetet. Dem är yngre men också längre. Jag är mellan 160-165cm. Men alltså jag hålla med lite. Jag är väl kort för att vara en 26-åring. Något att bli orolig över?
Jag hade nog varit deprimerad om Jag varit så kort. Går sisådär med tjejer nu o jag är ändå 194cm.
Ja, jag vet att längd är EN egenskap av många.
Inget att ora sig för.
Njut istället av fördelarna som t.ex. bättre benutrymme på flyget/bion/bussen/bilen/tåget.
Du slipper slå i huvudet när du passerar igenom dörrposter i gamla hus.
Du kan sträcka ut dig ordentligt i en standardsäng (och fötterna sticker inte ut under täcket)
Du kan enkelt hitta en morgonrock som räcker ända ner till fotknölarna (mysigt!)
Du kan ligga i soffan utan att ha vaderna på ärmstödet.
m.m.
Ännu en långskånk som vittnar det m vår vardag....känner särskilt igen mig täcket argumentet.
Ja du är kort, är själv 167 men tyvärr så finns det inget vi kan göra. Det som som skulle ha gjorts vore att ge hormoner i tidig uppväxt så hade vi blivit ett antal cm längre antagligen. Sen är det ju tyvärr skitsnack att längd inte spelar någon roll. Längd är korrelaterat till framgång. Det är ju också knappast någon hemlighet att många tjejer föredrar längd, du hittar inte en tjej som vill ha en kort kille tex så då faller ett antal bort
NÅN fördel med att ha lång får vi långa ha 😛
Måste säga att jag tycker det är spännande att så många långa säger "längd spelar ingen roll". Det är precis samma erfarenhet jag har ut i vardagen att de som säger att längden inte spelar roll har en tendens att vara långa själv. Hur kommer detta sig?
Det är väl sympatiserande. Själv är jag 194cm o både hoppas och tror att ju längre desto bättre.
Vad är det som säger att mannen ska vara längre än kvinnan..? Kan inte komma på mer än att det är någon sorts tradition och det något som bara ska vara så..
Kan tänka mig att förr i tiden när mannen på riktigt var familjens "överhuvud", kanske det såg konstigt ut om han var liten i jämförelse med kvinnan som skulle vara underdånig. Men i dagens jämställda samhälle..?
Traditioner kan vara rätt starka..
Biologi. Män är maskulina o tjejer är feminina
Läst hela tråden och något jag observerat är att flera har sagt att de inte bryr sig om längden vilka varit långa män som menat den motsatta könet.
Jag har inte än läst ett enda inlägg där en kvinna sagt att hon inte bryr sig om längden på det motsatta könet vilket @Karazhan varit inne på.
Precis. Jag tror den stora majoriteten kvinns bryr sig om längden.
Det med att tjejer väljer bort korta killar verka stämma till viss del..har haft denna typ av diskussion uppe med min sambo och hon säger samma sak att hon och många av hennes väninnor väljer bort korta killar..deras anledning är helt enkelt att de inte vill känna sig större än killen. De vill att killen skall invagga dem i trygghet och tydligen så görs det baserat på storleken på killen. Helt bananas tycker jag. Men sen är jag faktiskt lite åt samma håll, jag skulle inte kunna ha en tjej som är fysiskt större/fetare än vad jag är..tänder helt enkelt inte på det..
@scienta:
Du är normal precis som jag. Skulle vi inte heller kunna tänka mig en biffig lr fet tjej.
[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]