nytt grafikkort Asus Geforce GTX 1060 vissa spel fungerar inte !

Permalänk
Skrivet av hollowman71:

ja det där med nättaggregat tåls ju att fundera över iofs så ligger det på 600 watt så jag tycker det borde klara av det men vad vet jag
har för mig att vi testat det där med värme och cpu är inte alls varm när pubg stängs ner
men kan någon förklara för mig av en flaskhals är ???

ka nu tillägga att jag beställ nya grejer till sonen sen får vi se hur pubg fungerar

Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB
ASUS PRIME Z370-A
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance 2 090 kr
Corsair Force LE200 240GB 1 049 kr
Cryorig H5 Ultimate
hoppas jag fått ihop ett bra paket

Med vänlig hälsning peter

Nu så fungerar allt som det ska till och med PUBG 😀
Behövdes att farsan lättade på plånboken och fixade lite nya komponenter i burken 😂.
Nej skämt och sides vet inte vad det var förut men med nya grejer så fungerar allt som det ska nu.
Vart ett dyrt nytt grafikkort detta😄 ibland så går inte nytt och gammalt ihop. Och då blir det så här
/peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jaha dags nu igen precis samma fel som förut att både pugd och cod ww2 startar om sig när man kommer en bit i menyn !!!!vad fan är det som är fel har nu helt nya grejer utom sshd och nätaggregatet .
fungerade först hur bra(förra veckan) som helst men nu när sonen kom till mig och skulle testa då sket det sig igen suuuuuuuuuucccccckkkkkkkkk!!!!
det ända jag gjort är att uppdatera drivrutinerna för grafikkortet till den senaste 388.71
och sonen uppdaterade pugb när han skulle starta det ..

Permalänk

@hollowman71: kör de gamla drivisarna igen.

Permalänk

Har testat det men fortfarande lika. Körde ddu först sen in med 388.31 tror jah dom hette!

Permalänk

Nu hoppade cod ww2 igång rätt som det var efter flera försök utan att gjort så mycket så nu sitter han och spelar det. Vet inte med pugd än så länge. Funderar på att formatera om och installera Windows igen..
Sen funderar jag på det där med nätaggregatet om det skulle vara defekt på något vi som vissa tipsat om skulle inte det yttra sig mer då än bara till spelen cod ww2 och pugd eller kräver dom mer av systemet och det händer något då med mitt nätaggregat?
Det jag har är ett cooler master( någonting) på 600watt som har några år på nacken.

Permalänk
Medlem

Har du något annat nätagg du kan testa med? Känns som enda sättet att utesluta problem med nätagget.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

@hollowman71: Ja det är inte mycket än att byta PSU. Iallafall på test. Köp med öppetköp så kan du se om det fungerar bättre. Om inte lämna tillbaka. Då är det bara hårddisken kvar att byta.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Garvey:

Har du något annat nätagg du kan testa med? Känns som enda sättet att utesluta problem med nätagget.

Jag har tyvärr inte det

Permalänk
Skrivet av Implor:

@hollowman71: Ja det är inte mycket än att byta PSU. Iallafall på test. Köp med öppetköp så kan du se om det fungerar bättre. Om inte lämna tillbaka. Då är det bara hårddisken kvar att byta.

Ja det blir väl så för att utesluta det också men har typ 5mil till netonnet i falun.
vad ska man köpa för psu om man tittar på netonnet?
Men som jag skrev förut tror ni att cod ww2 och pugd kräver mer av datorn än vid annan anvöndning så att psu inte orkar med
Googlade lite på mitt psu cooler master rs - 600-acab-b1
Kanske inte var top noch på den psu om man läste lite om det vet inte när jag köpt det
Mvh Peter

Permalänk
Medlem

Om burken startar om sig vid plötslig belastning så tänker jag direkt på nätagget.
Spänningsdipp och vips så börjar den om från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Ja det blir väl så för att utesluta det också men har typ 5mil till netonnet i falun.
vad ska man köpa för psu om man tittar på netonnet?
Men som jag skrev förut tror ni att cod ww2 och pugd kräver mer av datorn än vid annan anvöndning så att psu inte orkar med
Googlade lite på mitt psu cooler master rs - 600-acab-b1
Kanske inte var top noch på den psu om man läste lite om det vet inte när jag köpt det
Mvh Peter

När jag läst det du skrivit, så känns det som att nätagget börjar ge sig i grabbens dator. Eftersom problemet kvarstår när du bytt allt annat.

Det här nätagget är väldigt prisvärt, 5 års garanti:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/modu...

Ett något värre nätagg som har 7 års garanti och är lite mer premium: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/modu...

Sen finns https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/modu...

Väldigt bra nätagg som har 10 års garanti.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

Ja känslan är psu som spökar men det roliga är att nyss så testade vi pubg och vi kom in i menyn och väl där så gick jag in i inställningar och slog på V-SYNC och då hoppade spel igång skit konstigt om det bara skulle ha varit det det vet jag inte .. Ska testa lite mer imorgon få se.
Men ska köpa grabben ett nytt psu ändå känns bäst så med tanke på vad vi inhandlat nyss till burken 😀
tack för psu tipsen keffmode!👍
Återkommer imorgon med ner info hur det går 😱

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Ja känslan är psu som spökar men det roliga är att nyss så testade vi pubg och vi kom in i menyn och väl där så gick jag in i inställningar och slog på V-SYNC och då hoppade spel igång skit konstigt om det bara skulle ha varit det det vet jag inte .. Ska testa lite mer imorgon få se.
Men ska köpa grabben ett nytt psu ändå känns bäst så med tanke på vad vi inhandlat nyss till burken 😀
tack för psu tipsen keffmode!👍
Återkommer imorgon med ner info hur det går 😱

V-sync begränsar fps - mindre load på både cpu/gpu = mindre ström. Det är nästan garanterat nätagget.
Byt agget om det är på väg att ge upp så det inte pajar helt och tar med sig andra delar i fallet. Vore synd nu när ni köpt nya fina prylar

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : TCL 27" 27R83U QD-Mini LED 4K 160 Hz HDR 1400

Permalänk
Medlem

Prova stänga av alla andra program och testa starta.
Jag höll på länge och försökte få igång ett tomt raider och det gick inte när msi afterburner var igång. Tror jag hade samma problem med PUBG ett tag också.
Direkt när spelet var igång gick det bra att tabba ner och starta afterburner igen utan crash.

Permalänk
Skrivet av RR_larsson:

V-sync begränsar fps - mindre load på både cpu/gpu = mindre ström. Det är nästan garanterat nätagget.
Byt agget om det är på väg att ge upp så det inte pajar helt och tar med sig andra delar i fallet. Vore synd nu när ni köpt nya fina prylar

Okej det är så v- sync fungerar. ja det är lite skumt alltså ska testa lite mer idag och testa att slå av sync och testa hur det går då. Men helt klart kommer jag att köpa ett nytt psu till sonen och dom nya grejerna.
Tack för tipsen ang psu keffmode!

Permalänk
Medlem

Samma sekund som jag läste "nätaggregat 600w" så förstod jag att det med allra största sannolikhet är nätagget, förutsatt att det är ett crap-agg. Märkligt att det kom så många inlägg innan någon föreslog detta? Du skriver inte vilket fabrikat agget har? Chieftec? Intertec? Ace of sweden? Xilence?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Samma sekund som jag läste "nätaggregat 600w" så förstod jag att det med allra största sannolikhet är nätagget, förutsatt att det är ett crap-agg. Märkligt att det kom så många inlägg innan någon föreslog detta? Du skriver inte vilket fabrikat agget har? Chieftec? Intertec? Ace of sweden? Xilence?

I ett tidigare inlägg så nämnde jag att det satt ett
cooler master rs - 600-acab-b1 i burken.
Vad ska man ha för watt 650w eller mer om man ska inhandla ett nytt

Permalänk
Medlem

Innan du funderar på att byta nätagg, kolla efter damm i kontaktytorna inuti kontakten som du kopplat in grafikkortet i.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@hollowman71: cooler master gör bra nätagg. Och ditt agg bör med lätthet kunna driva riggen. 600w med så hög verkningsgrad så bör agget på pappret räcka och bli över. Men det kan ju vara ett måndags-ex. Därför hade det varit bra om du kunde testa med ett annat agg. Hade du testat att starta spelet med en minnesmodul åt gången?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat spelen med senaste patcherna alternativt installerat om dom helt och hållet?

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

@hollowman71: cooler master gör bra nätagg. Och ditt agg bör med lätthet kunna driva riggen. 600w med så hög verkningsgrad så bör agget på pappret räcka och bli över. Men det kan ju vara ett måndags-ex. Därför hade det varit bra om du kunde testa med ett annat agg. Hade du testat att starta spelet med en minnesmodul åt gången?

okej ja det har ju fungerat hur bra som hels till jag först köpte ett nytt grafikkort(1060 ) åt han på black friday och satte i det var då det började strula med dom 2 spelen ?
en minnesmodul åt gången nu är jag borta !
har för mig att grabben körde igång den i något safe mod eller nått !!

Permalänk
Skrivet av Baptisten:

Har du uppdaterat spelen med senaste patcherna alternativt installerat om dom helt och hållet?

japp har den senaste uppdateringen ! finns det patcher också till spelet ??
har testat installera om det men lika ostabilt ändå
det rtoliga var att det fungerade när vi aktiverade v-sync då hoppade det igång tog vi bort v-sync så startade det inte
grabben gjorde även som så att kan slå på v-sync och sen ställde han upp grafiken på ultra eller något då dog spelet !!!
tror det var så att grafikern stog på high eller något och då fungerade det sen sen ändrade han det och datorn dog ..

Med vänlig hälsning peter

Permalänk

en lite fundering vi har själva steam på c: på den snabba Samsung 960 EVO 250GB även pubg ligger på den sen ligger resten av spelen typ codww2 och cs mm på f: på en sshd
spelar det någon roll ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Okej det är så v- sync fungerar. ja det är lite skumt alltså ska testa lite mer idag och testa att slå av sync och testa hur det går då. Men helt klart kommer jag att köpa ett nytt psu till sonen och dom nya grejerna.
Tack för tipsen ang psu keffmode!

Lugnt! Kolla bara så att chassit har tillräckligt med djup för det nätaggregat du tänkt köpa

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

knepigt nu testade jag själv pubg precis v-sync på och grafik på high kom ut på en match åkte flygplan hoppade ur och precis när jag skulle veckla ut skärmen dog dator jäveln !!!! ursäkta språket men blir så less

spelar det någon roll om man klockat minnerna i bioas ??

Permalänk

Följe tången fortsätter idag när sonen körde igång spelet så kom vi in i menyn och han satte spelmode på skärmen till Windows läge) eller något) istället för full screen mode (tror jag det hette) så kunde han, spela det på ultra på grafik inställningen över en halvtimme innan vi skulle iväg.
Tempen på cpu gick inte över 45 grader och gpu låg på ca65grader och det ser ju skit bra ut eller hur!
Blir inte klok på den här datorn
Ska tillägga att vi inte han testa att köra på full screen mode eller vad det hette innan vi fick lov att fira jul 😀

Permalänk

nu fungerar allt klockrent =)!!
köpte ett nytt nätaggregat ett corsair RM750x 750 watt
så det var det gamla spu som inte orkade med eller var defekt för nu fungerar det så jävla bra med allt till och med PUBG så jag fick lov att köpa spelet också och lira lite skoj som fan och så jävla snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

nu fungerar allt klockrent =)!!
köpte ett nytt nätaggregat ett corsair RM750x 750 watt
så det var det gamla spu som inte orkade med eller var defekt för nu fungerar det så jävla bra med allt till och med PUBG så jag fick lov att köpa spelet också och lira lite skoj som fan och så jävla snyggt

Grattis till att det nu fungerar! Personligen tror jag helt enkelt att ditt gamla nätagg inte kunde leverera tillräckligt med "kräm" då det blivit åskskadat!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

👍 ja det var nätaggregatet som var boven i det hela!
haha köpte ett nytt grafikkort och i slut ändan så vart det en helt ny dator men sonen och jag är super nöjd iallafall.
Tack för alla svar och tips och råd i tråden
Mvh Peter

Permalänk

Kan faktiskt också ha varit det stora 24-pin kontakten från PSU som kopplas in på moderkortet. Om den inte sitter på ordentligt så ger det ett motstånd som sänker spänningen under hög belastning. Jag hade nyligen det problemet själv.

Bra att ni fick i gång datorn i alla fall

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 5070ti | PSU 750W