Permalänk
Medlem

Bra stol under 1500kr?

Hej, stolen jag har i dagsläget har flagnat och går inte att justera längre och det har börjat värka i ryggen och därför
känner jag att det är dags för en ny. Jag har frågat några vänner vilken stol de har och priset på de överstiger min
budget då de kostar runt 2,7-3 000.

Vill gärna ha en mjuk och skön stol då jag har ont i nedre delen av ryggen. Gaming eller vanlig gamingstol spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Begagnad Kinnarps, allt annat är skräp typ. Gaming stolar ger jag inte mkt för inte heller stolen Marcus som kommer rekommenderas:)

Permalänk
Medlem

Sitter på en IKEA Markus sedan många år tillbaka.
Oslagbar för priset, man behöver nog gå upp till pro office stolar för att få signifikant mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Begagnad Kinnarps, allt annat är skräp typ. Gaming stolar ger jag inte mkt för inte heller stolen Marcus som kommer rekommenderas:)

Skrivet av Sinery:

Sitter på en IKEA Markus sedan många år tillbaka.
Oslagbar för priset, man behöver nog gå upp till pro office stolar för att få signifikant mer.

Då får man gå till sin arbetsplats på den lediga dagen och prova den! Tack

Permalänk
Medlem

@Rafeth:

Har du ryggproblem, skulle jag inte rekommendera IKEA Markus. Det är för dåligt svankstöd med nätryggen.
Sambon hade någon äldre variant och fick bara mer ont i ryggen och fick sitta med hoprullade handdukar och kuddar för att ens få något stöd. Den kanske passar en del, men om man redan har ont i ryggen är det ingen höjdare.

Vi köpte varsin Kinnarps på deras fabriksoutlet istället, men som andra föreslagit finns det ofta bättre begagnade Kinnarps från när företag byter upp sig på olika websidor, samt på blocket/Tradera.

Mekaniskt kan de hålla i 20-25 år (Våra äldsta på jobbet är från 1995 nånting). Man kan behöva smörja lite och dra åt en specifik mutter i sitsen ifall den inte håller det låsta läget, men det är snabbt gjort, så är stolen som ny sen funktionsmässigt.

Vet folk som fått tag i en för 500kr begagnat och haft i 10 år sen

Man kan justera så mycket med sits fram/bak/tilt framförallt, samt höja/sänka ryggen så att svankstödet hamnar på rätt plats.

Kinnarps är grymma helt enkelt

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Begagnade kinnarps som skyw00lker nämde! Jag köpte en begagnad kinnarps kontorsstol på www.bbsmobler.se (åkte dock till butiken för att slippa fraktkostnad).

Permalänk
Medlem

Stol

Har själv en Arozzi Enzo stol mycket nöjd med köpet men då krävs de att hostar upp 200 spänn till iallafall.. Ligger på ca 1700.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Marcus och den är verkligen bekväm att sitta i, även under längre perioder. Rekommenderas!

/M18

Permalänk
Medlem

Jag själv som har ganska ordentliga ryggproblem tycker IKEA Marcus fungerar kanon, det är trots allt väldigt individuellt med vad som passar.
Så mitt tips är att du tar en dag och åker runt o provar olika stolar, sitter du inte riktigt bekvämt/ergonomiskt med en gång så lär du inte göra det efter 8h hård gaming heller

Permalänk
Avstängd

@Rafeth: IKEA långfjäll modellen med hög rygg.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Elgiganten har rea på en av sina ADX gamingstolar.

adx gamingstol

999kr (prissänkt 800kr)

någon som har en sådan och vet om de är dugliga? funderar själv på att köpa en då jag använder en köksstol just nu ;x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arashinter:

Elgiganten har rea på en av sina ADX gamingstolar.

adx gamingstol

999kr (prissänkt 800kr)

någon som har en sådan och vet om de är dugliga? funderar själv på att köpa en då jag använder en köksstol just nu ;x

Satt i en idag känns som en billig jyskstol

Skickades från m.sweclockers.com