Hemsida statistik från one.com

Permalänk
Medlem

Hemsida statistik från one.com

Hej på er. Jag har en fråga som jag grubblat på ett tag. Hur bra stämmer egentligen statistiken över besökare i kontrollpanelen på hemsidor hos one.com?

Jag började bygga en sida för ett år sedan och har till och från arbetat med den under året men jag är långt ifrån klar. Trots detta visar one.com i deras statistik att jag haft över 20000 besökare på min hemsida under året. Jag loger ganska stadigt på ca 400-600 om dagen utan att jag rört den på över 6 månader.

Kan detta stämma? Jag tycker det känns helt orimligt. Jag har trott att det typ är ”spam trafik” som besöker sidan och att det är vanligt med denna typens trafik men jag kan verkligen inget om att bygga hemsidor.

Är det någon här som har några erfarenheter av hur väll denna statistik stämmer?

Permalänk
Medlem

Beror ju på, "besökare" kan ju också bara vara bottar och liknande system som petar på allt och alla på nätet.

Kanske inte 20k gånger på ett år, men ej omöjligt. Jag brukade ha en god 10-20 om dagen under vissa perioder på min sida.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Som sagt så känns det som trafiken generellt ligger på 400-600 den senaste tiden. Haft 2 toppar under året men annars har det legat stadigt. En av topparna var på nästan 3500 och en på 1000-1500.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det låter som rätt mycket, har du nåt content på din sida som är värt att komma tillbaka till eller är den fortfarande ett byggprojekt?

Permalänk
Medlem

Det är lite nyheter om evenemang och information om evenemang. Men allt eftersom evenemangen inträffar ”arkiveras” informationen om det inträffade evenemanget.

Så ja det fanns väll lite information som man kunde återkomma till men kan inte påstå att det gör det nu. Då det enbart är förra årets nyheter

Skickades från m.sweclockers.com