Hej
Har nu haft en bärbar dator i några år och den klarar verkligen inte dagens spel. Jag är förvisso ingen stor gamer som lirar massor av spel, men jag vill gärna ha möjligheten att köra t.ex. senaste FIFA utan att datorn ska tvärvägra. Dessutom finns det några lite "äldre" spel som kunde flyta på lite bättre. Ser även väldigt mycket på film och serier, samt använder Photoshop ibland.
Därför funderar jag lite på att skaffa en ny dator.
Den här gången är jag mer inne på en stationär dator, men den ska vara liten till formatet. De tidigare stationära jag haft har varit stora och otympliga, vilket har varit irriterande de gånger de ska fraktas.
Vad jag är ute efter:
1. En liten dator som är lätt att ta med.
2. Kostar ca. 8-10k. (Skulle ett lite högre pris göra en enorm skillnad så kan det vara okej)
3. Ingen monsterdator, men klarar dagens spel utan större besvär.
4. Går att uppgradera i framtiden. Skulle föredra att bara behöva byta någon komponent då och då istället för att köpa en helt ny dator.
Tyvärr saknar jag både skärm och operativsystem, så det måste ingå.
Jag har byggt datorer förr, men det var längesen, så om det finns en färdigbyggd dator ni kan tipsa om så vore det kanon, men kan jag få en bättre för lägre pris genom att bygga själv så klarar jag kanske det också.
Hoppas att jag fått med allt det viktigaste.
Tack på förhand.