Uppgraderade från Win 7 till 10, osäker på om min windows är legit.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från Win 7 till 10, osäker på om min windows är legit.

Hej! lite backstory till varför jag är osäker, blev sjukt sugen på sea of thieves och hade redan missat luckan för att få windows 10 gratis men läste på "forbes.com" en artikel där det stod att om man hade kvar sin productkey från windows 7 så kunde man skriva in den i installern för windows 10. Så då gjorde jag att jag gick in på Microsofts hemsida, men jag är osäker på om det är deras eller en fake och laddade ner iso installern, och som vanligt så tog den sin lilla tid med att allocatea space på datorn etc, sen över gick den till full OS Upgrade. efter restart så hade jag Windows 10 istället för Windows 7. Jag behövde inte skriva in någon cd key eller något och nu till min fråga... Har jag laddat ner någon Hackad version av windows eller någon annan malicious content?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Päppel:

Hej! lite backstory till varför jag är osäker, blev sjukt sugen på sea of thieves och hade redan missat luckan för att få windows 10 gratis men läste på "forbes.com" en artikel där det stod att om man hade kvar sin productkey från windows 7 så kunde man skriva in den i installern för windows 10. Så då gjorde jag att jag gick in på Microsofts hemsida, men jag är osäker på om det är deras eller en fake och laddade ner iso installern, och som vanligt så tog den sin lilla tid med att allocatea space på datorn etc, sen över gick den till full OS Upgrade. efter restart så hade jag Windows 10 istället för Windows 7. Jag behövde inte skriva in någon cd key eller något och nu till min fråga... Har jag laddat ner någon Hackad version av windows eller någon annan malicious content?

Sidan är Microsoft egna sida, så tror inte de har hackade versioner av Windows..

Windows 10 blir installerat med eller utan nyckel, frågan är blev Windows aktiverat eller inte? Alla inställningar > Uppdaterning och säkerhet > aktivering, kolla där.

Om inte aktiverat så funkar Windows 10 i 30 dagar har jag för mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: gick in i activation och där står det "Edition Windows 10 Pro, Activation: Windows is activated with a digital license"

Permalänk
Skrivet av Päppel:

@ggustavsson: gick in i activation och där står det "Edition Windows 10 Pro, Activation: Windows is activated with a digital license"

Då ska det vara aktiverat och klart!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Om inte aktiverat så funkar Windows 10 i 30 dagar har jag för mig.

https://www.windowscentral.com/you-do-not-need-activate-windo...

Ingen tidsgräns på Win 10 än så länge.
30 dagar gällde för äldre Win.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av panpo98:

https://www.windowscentral.com/you-do-not-need-activate-windo...

Ingen tidsgräns på Win 10 än så länge.
30 dagar gällde för äldre Win.

Man får väl lite irriterande popups, samt möjligheten att göra vissa skrivbordsinställningar blir låst om man inte har en aktiverad W10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

Man får väl lite irriterande popups, samt möjligheten att göra vissa skrivbordsinställningar blir låst om man inte har en aktiverad W10?

Ser inget om popups enligt länken jag gav. Bara vattenmärke och inställningarna under personalize som de begränsat. Tydligen kan man ändå byta bild på andra sätt.