Kan man få någons IP address genom discord?

Permalänk

Kan man få någons IP address genom discord?

Hej, som rubriken lyder. En kompis påstår att man kan få någons IP address genom discord när jag har hört tvärtom. Så till frågan "kan man eller inte"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle säga att det går:
Sätt upp en webbserver (t.ex. hfs), hosta en typ bild som är väldigt lång (t.ex. en meme med många lådor neråt), skicka länken till en kompis, kompisen kommer inte se vad det är på bilden då den är jätte utzoomad. Få kompisen att klicka på bilden, och sedan kolla loggarna vilka IP som anslutit. Det kan visa fler IP, bara kör geo ip tool och ta den IP'n som känns realistisk.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Skulle säga att det går:
Sätt upp en webbserver (t.ex. hfs), hosta en typ bild som är väldigt lång (t.ex. en meme med många lådor neråt), skicka länken till en kompis, kompisen kommer inte se vad det är på bilden då den är jätte utzoomad. Få kompisen att klicka på bilden, och sedan kolla loggarna vilka IP som anslutit. Det kan visa fler IP, bara kör geo ip tool och ta den IP'n som känns realistisk.

Det borde inte ens vara nödvändigt att klicka på länken. Discord läser in innehåll från vissa webbresurser automatiskt (kanske går att stänga av), däribland bilder och webbdokument. Jag ska testa lite och återkommer när jag gjort detta själv.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det borde inte ens vara nödvändigt att klicka på länken. Discord läser in innehåll från vissa webbresurser automatiskt (kanske går att stänga av), däribland bilder och webbdokument. Jag ska testa lite och återkommer när jag gjort detta själv.

Du behöver klicka.

Från den ovanstående länken.

Citat:

Furthermore, all image and link previews people post are proxied through our system, which means your IP address is double safe.

Woa! We’ve been visited by the security ghost!

He’s come to warn us — If you leave Discord by clicking on a link that brings you to an external site, the external site will see your IP. We can’t protect you out on the wild wild web, sorry fam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Du behöver klicka.

Från den ovanstående länken.

Japp, det stämmer mycket väl. Bra att de tänker till ibland på Discord. Om de bara kunde fixa antingen vettig uptime eller self-hosting också så hade det varit super. Den här rutan kan dock vara lite problematisk om man känner för att använda länk-metoden.

enda som syns i accessloggen utan att man klickar på länken:

35.196.69.119 - - [08/Feb/2018:21:51:17 +0100] "GET /hund.jpg HTTP/1.1" 200 73959 "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Discordbot/2.0; +https://discordapp.com)" "-"

35.196.69.119 tillhör Google Cloud som Discords servrar hostas i.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.