Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Min högra joycon sitter inte fast bra i switchen när jag kör i handheld-läge, den går att dra löst utan att trycka in låsknappen på baksidan. Tror ni det är min joycon eller switchen som är utsliten? Försökt se men går inte dra några slutsatser?
Någon som har liknande erfarenheter?

Min vänstra är likadan. Inte så att den glider av när man spelar, men det går om man tar i lite. Tittar jag på joyconens pigg som ska låsa fast i switchen, så syns ett litet spår där. Troligen har jag misslyckats med att trycka in låsknappen ett par gånger och då har metallhaken på switchen grävt ett spår i piggen på joyconen (som är i plast). Vet inte om det blev förståeligt men kolla på joyconen när du trycker på låsknappen så ser du piggen, som ska låsa fast i switchen, röra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nej enligt Nintendo:s hemsida så är det bättre att spara.

10 Gold Points = 1 kr (DKK, NOK and SEK)

For example...
If you pay 400 kr for a game on Nintendo eShop, you’ll receive 200 Gold Points.
Next time, you’ll be able to use those points and save 20 kr.

Ja nu blev det lite tydligare men tycker ändå Nintendo är lite otydliga där dom först pratar om guldpoäng och dess värde och sedan pratar om 5% men då menar i faktiskt värde, lätt att tro att det är guld poäng dom menar. Men man får alltså 50% av vad man betalar i guldpoäng när vi pratar om digitala köp. Tycker dock Nintendo straffar dom som köpt spel hittills då det nya systemet är så pass mycket bättre än tidigare. Har själv dragit ihop 616 guldpoäng men nog fan har jag köpt spel för mer än 1232Kr

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Min vänstra är likadan. Inte så att den glider av när man spelar, men det går om man tar i lite. Tittar jag på joyconens pigg som ska låsa fast i switchen, så syns ett litet spår där. Troligen har jag misslyckats med att trycka in låsknappen ett par gånger och då har metallhaken på switchen grävt ett spår i piggen på joyconen (som är i plast). Vet inte om det blev förståeligt men kolla på joyconen när du trycker på låsknappen så ser du piggen, som ska låsa fast i switchen, röra sig.

Ska kika med förstoringsglas eller något, är det joyconen så kan jag ju i alla fall köpa nya om jag skulle irritera mig för mycket på det, känns lite överdrivet att köpa en helt ny switch för det.
Och det är lika för mig, den glider inte ut när man lirar, men behöver bara dra lite i den för att den ska hoppa ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Skrivet av The-Architect:

Ska kika med förstoringsglas eller något, är det joyconen så kan jag ju i alla fall köpa nya om jag skulle irritera mig för mycket på det, känns lite överdrivet att köpa en helt ny switch för det.
Och det är lika för mig, den glider inte ut när man lirar, men behöver bara dra lite i den för att den ska hoppa ur.

Det finns mängder med trådar om just detta problemet på reddit och liknande! Man kan t.ex. köpa nya plastbitar gjorda för detta som man själv enkelt sätter in i sin Joy Con. Det finns till och med sånna i metall som är ännu hållbarare. Så sök på det så kommer du nog hitta en lösning rätt så snabbt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Segge:

Ja nu blev det lite tydligare men tycker ändå Nintendo är lite otydliga där dom först pratar om guldpoäng och dess värde och sedan pratar om 5% men då menar i faktiskt värde, lätt att tro att det är guld poäng dom menar. Men man får alltså 50% av vad man betalar i guldpoäng när vi pratar om digitala köp. Tycker dock Nintendo straffar dom som köpt spel hittills då det nya systemet är så pass mycket bättre än tidigare. Har själv dragit ihop 616 guldpoäng men nog fan har jag köpt spel för mer än 1232Kr

Ja det är väldigt snålt jag har knappt 240 guldpoäng då har jag ändå över 40 fysiska spel men vissa är från USA och Japan samt inte öppnade. Men jag kan hålla med om att i slutändan kan fysiska kopior äga. Du kan köpa dem och sen sälja dem och få hyfsat med pengar tillbaks.

En del collector's edition kan t o m ge mer pengar än vad du har betalt. Återstår och se om vi kan köpa andra saker än bara rabatt som till Wii U eller DS.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Japan: The Snack World Trejarers Gold kommer 12 april. Pris är 5980 yen (USD54.80).

The Snack World Trejarers Gold contains both the Chapter 1 and Chapter 2 DLCs that are currently being offered for sale on the 3DS version of the game. Launch copies of the game will come with a limited edition treasure (NFC toy) called Crystal Sword Z-α, which is compatible with the game.

Källa

FDG Entertainment har avslöjat att imorgon på twitter kommer de att avslöja release datum för efterlängtade: Monster Boy and the cursed kingdom

Källa

Rättelse Tweeten är redan ute infon var från igår från NintendoSoup:

It’s happening! We’ve teamed up with @Sega to release Monster Boy for #NintendoSwitch on physical cartridge, shipping to all retail partners in North America later This Summer! No delays, it will sim-ship digital and physical on the same day.

I sommar kommer både fysisk- som digital- utgåva av Monster boy. Vi väntar på ett svar om det kommer en fysisk kopia för Europa. CDON har haft ute förhandsbokning sen i somras.

Digitalt är bekräftat inget svar om fysisk release för oss:

Yes, it's a worldwide digital release in Summer.

Spel som kommer tillbaks på e-shop:

DragonFangZ har tagits bort på från den europeiska e-shop:en p g a PEGI graderingen eftersom den innehöll “abstract violence”. Men spelet kommer tillbaka lovar de.

“PEGI changed DragonFangZ’s rating with “Abstract Violence” a few days ago. So, Nintendo eShop EU stopped publishing our ROM until we change the rating information. We are submitting a new ROM file which is new rating information. And we will re-publish the new ROM next week or after next week.”

Källa

Gunbird kommer också tillbaks till e-shop. Spelet togs bort i december men har nu kommit tillbaks. Varför det togs bort vet vi inte men det finns spekulationer:

The original theory was that Gunbird was taken down due to a potential exploit. Another possibility is that it was related to a ratings issue. Regardless, the game is available to purchase once again.

Källa

Japan: Arc System Works har släppt en öppningsfilm av World-s End Syndrome:

Källa

Fe gameplay från JoAfterWork finns ute nu:

Valkyria Chronicles 4 har en ny trailer angående deras karaktärer.

Ny trailer om multiplayer i Attack on Titan 2:

Permalänk
Inaktiv

Kom ihåg att fysiska spel måste aktiveras manuellt. Vänta med det tills nya systemet är igång. EShop-spel aktiveras tyvärr automatiskt men har man något spel man tänkt köpa så kan det ju vara värt att vänta lite till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För den som inte orkar vänta :
"Share the joy"-rea i e-shopen, "upp till" 50% rabatt (20-25% verkar vanligast) fram till 15:e februari.
http://www.nintendo.co.uk/News/2018/February/Nintendo-eShop-s...

Titlar som ingår (bl.a.):
FIFA 18 - 299:- (249 NOK)
Golf Story - 120:- (96 NOK)
Rocket League - 121:- (även en del DLC på rea)
Mario + Rabbids - 366:-
Även Overcooked, Rayman Legends, Puyo Puyo Tetris, Worms m.fl.

Har inte tittat hur priserna står sig mot andra e-shoppar, kan vara billigare i t.ex. Norge. savecoins.me brukar vara uppdaterad på sånt.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

Det finns mängder med trådar om just detta problemet på reddit och liknande! Man kan t.ex. köpa nya plastbitar gjorda för detta som man själv enkelt sätter in i sin Joy Con. Det finns till och med sånna i metall som är ännu hållbarare. Så sök på det så kommer du nog hitta en lösning rätt så snabbt!

Hakarna i switchen är i metall, så det är inte så konstigt att plasten i joycon blir sliten..
Tack för tipsen om utbytesdelar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då så Monster boy kommer endast till NA som fysisk utgåva så det blir att importera.

The physical release is USA only. Digital release worldwide.

Källa

Tiny Build ska annonsera ut 6 spel till Switch imorgon:

Tomorrow @aNichiporchik is hosting tinyBuild's first #HelloSwitch event to announce 6 #Nintendo #Switch Games. Tune in tomorrow at 10am PST / 7pm CET: http://twitch.tv/tinybuild http://facebook.com/tinyBuildGAMES http://youtube.com/tinyBuildGAMES

Källa

Legend of Kay Anniversary kommer 2018, TBA.

Ryktet var sant Bandai Namco arbeter med Metroid Prime 4. Allt enligt eurogamer.net som var först med nyheten.

Superola och The Lost Burgers kommer 22 februari, e-shop.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Switch nästa online nyhet kommer att vara värd väntan i september.

During the Q&A session for investors, an investor asked has anything changed during the extended period of development, and how Nintendo intends to make the service popular. Nintendo President Tatsumi Kimishima said they are pouring more resources to the online service, as they are committed to making it a for-pay service.

Källa

Pillars of Eternity II: Deadfire - Nintendo Switch går att förhandsboka på amazon.com 59,99 USD.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo är på väg att expandera till Kina?

"China has a huge population and I believe there are many people who want to enjoy the forms of play and games made by Nintendo, which is why we continue to study business opportunities even though our products are unavailable there at the present time. We would like to see the people of China also experience Nintendoʼs forms of play and games that people in other countries enjoy now. How best to achieve this is a subject we are working through point by point, consulting with various other parties on aspects we cannot tackle alone. I would like to realize this as quickly as possible, but there is nothing I can say at this time about activities that will start within the year."

"Regarding the expansion of our smart-device business in China, it would be better to collaborate with local carriers rather than go it alone, but as of now there is nothing I can say on this topic either. That said, I hope that consumers in China in the future will be able to enjoy our games just like in other regions."

Källa, Källa II

Fe kan nu hittas på e-shop spelets storlek landar på 1.1 GB det släpps 16 februari.

Den amerikanska sidan för Bayonetta är uppe. På sidan finns även en teaser för Bayonetta 3.

* A download code for the Bayonetta game will be included with the purchase of every packaged version of Bayonetta 2. Digital purchases of either Bayonetta or Bayonetta 2 will include an automatic discount on your purchase of the other game.

På självaste mexikanska Amazon hittar du...South Park The Fractured But Whole - Standard Edition - Nintendo Switch. De har lagt upp spelet som en placeholder. Om det är äkta återstår att se.

Länken är raderad nu men det stod 13 februari det har ändrats till 31 december:

Hey, what do you know! An Amazon Mexico leak!
Död Länk

The game was listed for February 13 but has been changed to December 31 (placeholder). I preordered it just in case it's real so I'll keep you updated.

P.S. It was only fitting for me, a mexican, to make the thread about a leak from Amazon Mexico

Detta är andra gången spelat har listats först var Australien.

Källa

Gillar du att äga fysiska spel checka av och kolla i listan vad som fattas

1-2-Switch
-3D MiniGolf (Germany only?)
-88 Heroes: 98 Heroes Edition
-2064: Read Only Memories Integral (online exclusive, Limited Run Games)
-Adventure Time: Pirates of the Enchiridion
-Anata no Shikihime Kyouikutan (currently Japan only, may get published by NISA)
-Aokana: Four Rhythm Across the Blue* (Japan only)
-Aqua Moto Racing Utopia
-Aragami: Directors Cut
-ARMS
-Atelier Lydie & Soeur
-Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists & the Mysterious Paintings
-Attack On Titan 2
-Axiom Verge
-Azure Striker Gunvolt: Striker Pack
-Batman: The Enemy Within
-Batman: The Telltale Series
-Battle Chasers: Nightwar
-Bayonetta (Japan only, possibly only included in Climax Edition bundle with sequel)
-Bayonetta 2
-Bayonetta 3
-Ben 10
-BlazBlue: Cross Tag Battle
-Binding of Isaac: Afterbirth
-Blade Strangers
-Bloodstained: Ritual of the Night
-Brawlout
-Cars 3: Driven to Win
-Cartoon Network Battle Crashers
-Cave Story+
-Champion Jockey Special (Japan only)
-Chicken Range (possibly PAL only)
-Constructor Plus (possibly PAL only)
-Danganronpa V3
-Dark Souls Remastered
-Darkest Dungeon
-De Blob
-Disgaea 5: Complete
-Donkey Kong Country: Tropical Freeze
-Doom
-Dragon Ball Xenoverse 2
-Dragon Quest X: All In One Package* (*japan only)
-Dragon Quest X Version 4 (*japan only, expansion pack for Dragon Quest X)
-Dragon Quest Builders
-Dragon Quest Builders 2
-Dragon Quest Heroes 1 and 2 (Japan only)
-ELEX
-Fallen Legion: Rise to Glory
-Farming Simulator: Nintendo Switch Edition
-Fate/Extella: The Umbral Star
-FIFA 18
-Fire Emblem Warriors
-Flinthook (online exclusive, Limited Run Games)
-Gal*Gun 2
-Gal Metal! (Japan only)
-Gear.Club Unlimited
-Ginger: Beyond the Crystal
-Guardians of the Galaxy: The Telltale Series
-Harvest Moon: Light Of Hope
-Has-Been Heroes (GameStop exclusive in US)
-Hello Kitty Kruisers
-Hyrule Warriors: Definitive Edition
-I Am Setsuna* (*Japan exclusive, contains English version)
-Indivisible
-Island Flight Simulator
-Ittle Dew 2
-Just Dance 2017
-Just Dance 2018
-Kirby: Star Allies
-L.A. Noire
-Legend Of Kay Anniversary
-Lego City: Undercover
-LEGO Marvel Super Heroes 2
-LEGO Ninjago Movie Game
-Lego Worlds
-Let's Sing 2018 (possibly PAL only)
-Lost Sphear (possibly Square-Enix online store exclusive)
-Lumo
-Mario Kart 8 Deluxe
-Mario+Rabbids: Kingdom Battle
-Mario Tennis Aces
-Max: The Curse Of Brotherhood
-Mega Man 11
-Mercenary Kings (online exclusive, Limited Run Games)
-Metroid Prime 4
-Minecraft Story Mode: Complete Adventure
-Minecraft: Nintendo Switch Edition
-Minna de Waiwai! Spelunker (Japan only)
-Monopoly for Nintendo Switch
-Monster Boy
-Monster Energy Supercross: The Official Videogame
-Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver. (Japan only)
-Monster Jam Crush It
-MUSYNX
-MXGP 3: The Official Motocross Videogame
-Namco Museum (possibly PAL only)
-NBA 2K18
-Neo Atlas 1469 (Japan only)
-Nights of Azure 2
-Nintendo Labo Robot Kit
-Nintendo Labo Variety Kit
-Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence (possibly Japan only)
-Nobunaga no Yabou: Taishi (possibly Japan only)
-One Piece: Unlimited World Red Deluxe Edition
-Ostwind - Das Spiel (PAL/Germany only)
-Overcooked
-Owlboy
-Party Planet (possibly US only, GameStop exclusive)
-Payday 2
-Penny-Punching Princess
-Poi
-Pokken Tournament DX
-Portal Knights
-Project Octopath Traveler
-Puyo Puyo Tetris
-Rad Rodgers
-Rayman Legends Definitive Edition
-R.B.I. Baseball 17
-R.B.I. Baseball 2018
-Redout
-Resident Evil Revelations Collection (only contains first game on cartridge)
-Retro City Rampage DX (VBlank online store exclusive)
-RiME
-Rocket League
-Rogue Trooper Redux
-Romance of the Three Kingdoms XIII (possibly Japan only)
-Runner 3
-Saturday Morning RPG (online exclusive, Limited Run Games)
-Seiken Densetsu Collection*(Japan only)
-Shantae: Half-Genie Hero
-Shin Megami Tensei V
-Schlag den Star (PAL/Germany only)
-Scribblenauts Showdown
-SD Gundam G Generation Genesis (Japan only)
-Sine Mora EX
-Sky Force Reloaded
-Skylanders Imaginators
-Snipperclips Plus
-SNK HEROINES ~Tag Team Frenzy~
-Snow Moto Racing Freedom
-Soldam: Drop, Connect, Erase
-Sonic Forces
-Splatoon 2
-Starlink: Battle For Atlas
-SteamWorld Dig 2
-Steep
-Stern Pinball Arcade
-Street Fighter 30th Anniversary Collection
-Superbeat: Xonic
-Super Bomberman R
-Super Mario Odyssey
-Super Meat Boy
-Super Meat Boy Forever
-Super Putty Squad (possibly PAL only)
-Syberia (PAL exclusive)
-Syberia 2 (PAL exclusive)
-Tales of the Tiny Planet (Germany only?)
-The Count Lucanor (possibly PAL only)
-The Elder Scrolls V: Skyrim
-The End is Nigh
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild
-The Longest Five Minutes
-The Snack World: Trejarers (Japan only)
-The Town Of Light: Deluxe Edition
-The World Ends with You: Final Remix
-This Is The Police
-Tiny Barbarian DX
-Titan Quest
-Touhou Kobuto V: Burst Battle
-Troll and I
-Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
-Unbox: Newbie’s Adventure
-Valkyria Chronicles 4
-Vegas Party (possibly PAL only release)
-VOEZ (Japan only)(contains English)
-Winning Post 8 2017 (Japan only)
-Wolfenstein II: The New Colossus
-Wonder Boy: The Dragon's Trap
-WWE 2K18
-Xenoblade Chronicles 2
-Yoku’s Island Express
-Ys VIII: Lacrimosa of DANA

Upcoming:
-new main-line Pokemon RPG
-new Yoshi
-unannounced title from Strictly Limited Games
-new "Tales of" game (NamcoBandai)

Källa

r/NSCollectors har ett google.doc med mer detaljer för dig som vill ha fysiska titlar.

Dold text

E-shop:
Är du nyfiken på kommande spels minnesstorlek till din Switch?
Kolla in listan nedan.

• AQUA KITTY UDX (Tikipod, 15th February, 7,49€, 72MB, preload available)

• ESCAPE TRICK: 35 Fateful Enigmas (D3 Publisher, 15th February, 19,99€, 1,8GB)

• ACA NeoGeo: Fatal Fury 3 (Hamster, 15th February, 6,99€, 101MB)

• BILLIARD (D3 Publisher, 15th February, 6,99€, 103MB)

• Wanderjahr TryAgainOrWalkAway (CORECELL, 15th February, 9,99€, 4,2GB)

• Samurai Aces for Nintendo Switch (Zerodiv, 15th February, 6,99€, 37MB)

• Fe (Electronic Arts, 16th February, 19,99€, 1,1GB)

• Joe Dever's Lone Wolf (Forge Reply, 16th February, 14,99€, 2,9GB, preload and 15% discount available)

• Old Man's Journey (Broken Rules, 20th February, 9,99€, 733MB, preload available)

• Layers of Fear: Legacy (Bloober Team, 21st February, 19,99€, 3,1GB)

• PAC-MAN Championship Edition 2 PLUS (Bandai Namco, 22nd February, 19,99€, 2,3GB)

• Dragon Sinker (Kemco, 22nd February, 12,99€, 196MB)

• Detention (Coconut Island Games, 1st March, 10,49€, 2,0GB)

Källa

Dold text

Då så önskar alla en fortsatt trevlig spelhelg!

Uppdatering det går att förhandsbeställa Legend of Kay Anniversary på amerikanska Amazon för $29.99.

Permalänk
Medlem

För de som söker efter en Pro Pad (dock trådad, 3m tror jag det är). Så säljer Inet Horipad billigt nu.
199kr inkl frakt.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4176011

Edit, Fast ser att den legat på det priset tidigare. Så kanske ingen nyhet för er insatta

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

NISA Press Event 2018

Happy Birthdays kommer till switch.

Touhou: Gensou Wanderer Reloaded 2018.

Penny Punching Princess 30 mars Europa, 3 april NA, 2018.

Fallen Legion: Rise to Glory kommer 29 maj NA, 1 juni Europa.

Ys VIII

The Day One edition of the game will include three collectible cards and a mini map / poster. In addition, the game will include several free pieces of cosmetic DLC, including Tropical Swimwear, Deserted Pirate costumes, and an Eternian Scholar costume.

Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk hösten 2018.

NISA America har lagt upp två nya collector's edition:

Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk Limited Edition (Nintendo Switch™) $79.99

Touhou Genso Wanderer Reloaded Limited Edition (Nintendo Switch) $79.99

SNK Heroines: Tag Team Frenzy var också med men tog inte med den filmen. Då det fanns inget nytt förutom info om kosmetiska saker:

The company said each character will have three costume options that can be unlocked by using in-game points. The costume options are called “Heroines Costume,” “Classic Costume,” and an “Alternative Costume.” Further customization and accessory options are available.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Dock är detta inte igång ännu

Tex på http://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/DOOM-1276066....

529,00 kr
Price on Nintendo eShop (inc. VAT)
Download version
Proceed to purchase
Earn 70 Gold Points in My Nintendo with this purchase!

Så 50% poäng är nog nått som kommer ske när man även kan köpa spel för dessa poäng. Lite surt för oss som redan har poäng dock att de kommer minska i värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Dock är detta inte igång ännu

Tex på http://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/DOOM-1276066....

529,00 kr
Price on Nintendo eShop (inc. VAT)
Download version
Proceed to purchase
Earn 70 Gold Points in My Nintendo with this purchase!

Så 50% poäng är nog nått som kommer ske när man även kan köpa spel för dessa poäng. Lite surt för oss som redan har poäng dock att de kommer minska i värde.

Dom ökar ju i värde för nu är dom ju värdelösa då det bara finns gammal skit att köpa, men förstår vad du menar
Borde inte Nintendo belöna istället för att pissa på dom kunder som varit med tidigt och skapat momentum för switchen? Gör en övergångsperiod då guldpoängen är värt mer och devalvera värdet på det senare om dom nu måste har 1:10. I pengar är det ju en skitsak men principiellt tycker jag Nintendo gör HELT FEL och skapar onödig badwill mot varumärket/företaget. Förmodligen är det Nintendos trognaste och bästa kunder dom "straffar".

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Denna helg kommer det lite nya titlar tidigt i morse hade NISA ett pressevent.
Idag ska TinyBuild annonsera ut 6 titlar. Best Buy verkar har kört igång innan release då Hello Neighbor går redan att förhandsboka?

Det återstår att se om det var en av de 6 titlarna.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

tinyBuild listar 6 nya spel

ClusterTruck mars 2018.

Punch Club maj, e-shop

The Final Station kommer denna månad.

Party Hard kommer i sommar.

Steets of Rouge senare i år, TBA.

Hello Neighbor är den 6:e som redan har läckt ut. På Amazon strå det 2018 31 december. Kan mycket väl vara en placeholder.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter till Bayonetta

Av en slump lyckades en spelare få igång Bayonetta lite väl för tidigt.
Han meddelar via reddit att han fick en återbetalning för WWE 2K18 men istället för att avaktivera det spelet så avaktiverade de hans förhandsnedladdade Bayonetta.

Efter ett samtal i telefon med supporten fixade de deaktiveringen och som bonus kunde han spela Bayonetta. Han meddelar att han har bara spelat det handhållet men att det flyter på bra.

Källa

Är du sugen på mer saker runt om Bayonetta?
Japanska amazon har en officiell bok på japanska:

BAYONETTA 2 OFFICIAL ART BOOK THE EYES OF BAYONETTA 2

Permalänk

Då var man en Switch ägare. Jag köpte en Switch från Gamestop igår. Till en början tänkte jag köpa en ny för 3400:- (neon, ville egentligen ha grå). Sen fick jag se att Gamestop hade en begagnad inne i närheten av mig. Jag gick in och provade i butiken. Jag bestämde mig för att köpa den. Efter alla rabatter och så så hamnade summan på 2600:- inkl. 3 års garanti i butik. Det var inte bara ett bra pris på Switchen utan den var grå också :).

Sen hände en olycka tyvärr. Jag hade köpt två spel (Zelda var slut) + 500 kronors eshop kort. Kommer hem och spelar lite. Ska skrapade jag koden på baksidan och jag skrapade tydligen för hårt och 3-4 siffror i början försvann och är nu helt borta. Fick panik. Tänkte åka tillbaka till butiken tidigare idag men jag fick tag på Nintendo supporten här i Sverige och det var bara att skicka två bilder på kvitto och kort till dom sen var det ordnat. De i butiken skulle ändå inte ha kunnat göra något enligt Nintendo supporten. Så nu är ärendet inskickat och jag får se om pengarna är bortblåsta eller inte.

Vilket som så är jag nöjd med Switchen och det känns som den kommer att användas en hel del.

Köpte 2 spel till idag och ja klistermärkena gick att ta bort

Visa signatur
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Japan nyheter:

Splatoon 2 fans det ska komma två nya amiibo:s Marina och Pearl, TBA:

Källa

På japanska amazon kan man nu se ett omslag med bild på spelet World end syndrome.

Skvaller:
Pokémon har en uppdatering till 2018 eller senare enligt NintendoSoup. I Nintendos Supplementary Informations-rapport på sida 7 (sista rutan) hittar du Europas preliminära tidsplan för spel 2018.

Pokémon RPG for Nintendo Switch (temp.) 2018 or later

A job listing by The Pokemon Company International says it’s hiring localization editors on a 6 month contractual basis. Localization Editors are in charge of localizing “all editorial facets” of video games and other related materials such as video game strategy guides and websites.

There is a pretty high chance localization for the Pokemon Switch game is underway right now, and it could be delivered before the end of 2018, rather than 2019.

Källa

Bandai Namco Japan är de som kommer att ta hand/över arbetet till Metroid Prime 4 enligt eurogamer.net

[UPDATE: Since publication I've heard Bandai Namco's Japan studio is also working on the project, with the intention it will now take the lead on its development while Singapore moves to focus on another Switch game]

Inget är bekräftat av Bandai Namco om det stämmer återstår att se.

Källa

Permalänk
Medlem

Nu har man varit Switch-ägare i snart 2 veckor och känner mig nöjd som de flesta av er förberett mig på.

Blivit mest dockat + Zelda för min del och Zelda har ju varit fantastiskt verkligen. Tagit det väldigt lugnt och utforskat mycket så att det kommer hålla så länge som möjligt.

Hade några vänner över på öl i fredags efter jobbet så det fick bli ett köp av MK8D och även det var ju underbart i vänners sällskap. Inte spelat MK sedan 64 så det var en fröjd för oss alla att nöta några timmar och det kommer bli många mer även där.

Sedan har jag några spel jag vet att jag kommer köpa framöver men inväntar det nya shop-systemet samt att jag hade tänkt klara av Zelda först.

Sist och inte minst så bifogar även jag bild på "kina-dockan" som var skön att byta till. Till er om tvekar att köpa en Switch som jag gjorde - Gör det bara, det är en grym konsol och denna tråd är fylld av härligt folk som delar erfarenheter m.m. gällande konsolen.

Fortsatt trevlig Söndag,

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nu har man varit Switch-ägare i snart 2 veckor och känner mig nöjd som de flesta av er förberett mig på.

Blivit mest dockat + Zelda för min del och Zelda har ju varit fantastiskt verkligen. Tagit det väldigt lugnt och utforskat mycket så att det kommer hålla så länge som möjligt.

Hade några vänner över på öl i fredags efter jobbet så det fick bli ett köp av MK8D och även det var ju underbart i vänners sällskap. Inte spelat MK sedan 64 så det var en fröjd för oss alla att nöta några timmar och det kommer bli många mer även där.

Sedan har jag några spel jag vet att jag kommer köpa framöver men inväntar det nya shop-systemet samt att jag hade tänkt klara av Zelda först.

Sist och inte minst så bifogar även jag bild på "kina-dockan" som var skön att byta till. Till er om tvekar att köpa en Switch som jag gjorde - Gör det bara, det är en grym konsol och denna tråd är fylld av härligt folk som delar erfarenheter m.m. gällande konsolen.

Fortsatt trevlig Söndag,

https://i.imgur.com/ZxEAtow.jpg

Var försiktig med kinadockor, _många_ rapporter om att de kan ha sönder hela switchen.

Permalänk
Medlem

@manaspok: EDIT: Jaha, trodde du menade den här specifikt. Har nämligen både läst och hört av andra att just den här är bra. Minst en i tråden bland annat samt 2 vänner till mig beställde också för några månader sedan. Men tack för varningen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

@Eptk: Vad heter Kina dockan du köpt?

Håller med om att det är en fantastisk maskin det här haft min i 2 månader nu, glad att jag skaffade den.
Ser även ut att bli min goto "indie" spelmaskin . Förutom Zelda så har jag skaffat steamworld dig 2 och darkest dungeon. Riktiga pärlor till spel. Blir till att skaffa celeste och mario odyssey sen i mars när nya gold coin systemet är på plats

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Splatoon 2 Starter Edition kommer till Amerika 16:e mars.
Den innehåller en 100-sidig guide med strategier samt två ark med klistermärken för $59.99.

Amiiborna Marina och Pearl kommer också i ett tvåpack de kan inte köpas separata.

Källa

Rykte: Kingdom Hearts 3 kan vara på väg till Switch?
Tetsuya Nomura ger ett svar att det kan tänkas komma en version till Switch. Men fokus ligger först på de redan utlovade konsolerna PS4 och Xbox One.

The Nintendo Switch is definitely a very interesting piece of hardware, but if we lightly say, ‘Oh yeah, we’ll be on the Nintendo Switch,’ I’m sure people will come back and say, ‘But what about the PS4 and Xbox One? We want them out first. Don’t focus on other platforms. So for now, we want to focus on what platforms we’ve already announced we’re going to be releasing Kingdom Hearts 3 on. And so after, perhaps, maybe we can start thinking about other possibilities.

Källa, Källa II

Spel till e-shop:

Shelter Generations är planerad i mars, TBA.

Källa

Shift Quantum

Fear Effect Sedna 6 Mars.

Permalänk
Medlem

Hur man får en gratis putsduk till sin Switch:

1. Köp en Pro controller som visar sig vara defekt.

2. Skicka in den defekta controllern på reparation.

3. Vänta ett par veckor.

4. Profit:

Nåja, nu har jag i alla fall fått tillbaka min Pro controller som fick ta sig en tur till Bergsala p.g.a. att den inte höll laddningen. Jag hade gissat på att det var batteriet som mådde dåligt (teknisk term), men det stod att de bytt kretskort. Det kanske var något fel på kretskortet som gjorde att den låg och sög batteri hela tiden. Men till skillnad från första gången så var den i alla fall inte stendöd nu när jag fick den, så det är ju lovande i alla fall.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Någon som vet om det finns något smidigt sätt att koppla switchen till tv:n (typ kabel USB-C till HDMI) eller måste man gå via en docka?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajj:

@Eptk: Vad heter Kina dockan du köpt?

Håller med om att det är en fantastisk maskin det här haft min i 2 månader nu, glad att jag skaffade den.
Ser även ut att bli min goto "indie" spelmaskin . Förutom Zelda så har jag skaffat steamworld dig 2 och darkest dungeon. Riktiga pärlor till spel. Blir till att skaffa celeste och mario odyssey sen i mars när nya gold coin systemet är på plats

Hänvisar till @martinot som skrev om denna i Januari (därifrån jag och kompisar fick tipset).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Någon som vet om det finns något smidigt sätt att koppla switchen till tv:n (typ kabel USB-C till HDMI) eller måste man gå via en docka?

Vad jag förstått det som så har Nintendo en egen lösning till det i docken. Dock så hittar du flera "copycats" på t.ex. Wish med docks och sånt. Ingen kabel direkt men andra dock designs