Microsoft: "Säkerhetshålet i Skype åtgärdades redan i oktober 2017"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft: "Säkerhetshålet i Skype åtgärdades redan i oktober 2017"

Microsoft meddelar nu att det nyligen upptäckta säkerhetshålet i Skype är åtgärdat, och att detta gjordes redan i oktober 2017 i och med version 8 av mjukvaran.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad svamlade de då om innan? De sa ju att de inte tänkte täppa till hålet förren de gjort en "omarbetad" version. Oproffsigt av dem, tycker jag. Men såklart skönt att det redan är fixat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Börjar fundera om detta bara är ett sätt att tving folk att använda den nya Skype versionen, den suger ju.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Tror MS börjar få för många patchar på skallen, nu börjar de tom patcha sina pressmeddelande...

Permalänk
Medlem

Microsoft: "Säkerhetshålet i Skype åtgärdades redan i oktober 2017" är inte det en byråkratisk version av ordet "ursäkter"?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Det är Skype for business som ska integreras helt i Teams och det finns redan en uttalad plan att det ska vara klart 2019 och att Skype for business ska fasas ut. Vanliga Skype ska inte in i teams.

Permalänk
Medlem

>Skype i 2018

Permalänk
Medlem

Hela skype är ett säkerhetshål så menar de alltså att de tagit bort Skype helt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Känns som om det inte fungerar för när man uppdaterar Skype får man 7.40 och inte 8.

Permalänk
Medlem

Teams, chat systemet som nyligen fick stöd för att tag bort medlemmar från och lämna grupp chatter. Krashar också lite när det känner för det, riktigt bra program. </sarkasm>

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Känns som om det inte fungerar för när man uppdaterar Skype får man 7.40 och inte 8.

8 är anpassad till Windows 10 och hemsk, har haft den inne en gång för flera månader sedan och avinstallerat den...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)