Permalänk
Medlem

Får inte upp gsync menyn.

Hur kommer det sig att jag inte får upp gsync menyn I till vänster?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad har du för laptopmodell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Vad har du för laptopmodell?

Denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackemos:

Skummade igenom produktsidan för den modell och där står inget om g-sync/g-sync kompabilitet/VRR så risken är väl att det inte finns på den interna skärmen.

Permalänk

som ovan säger den är inte specad som G-sync kompatibel så troligen är inte skärmen kompatibel.

https://www.msi.com/Laptop/Crosshair-16-HX-AI-D2XWX/Specifica...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

som ovan säger den är inte specad som G-sync kompatibel så troligen är inte skärmen kompatibel.

https://www.msi.com/Laptop/Crosshair-16-HX-AI-D2XWX/Specifica...

vafan det suger eller?

är dock sjukt nöjd med skärmen överlag, bilden är helt makalöst skarp och fin..

Permalänk
Skrivet av Mackemos:

vafan det suger eller?

är dock sjukt nöjd med skärmen överlag, bilden är helt makalöst skarp och fin..

alla mina skärmar har funktionen och personligen aldrig haft det igång mer än på test och blivit besviken på hur kass funktionen är då alla mina paneler lider av att bakgrundsbelysningen börjar flickra om man inte ligger absolut spikad på en specifik FPS konstant...

tar hällre lite tearing (typ aldrig inträffat så jag märkt det...) än att skärmen ska flickra.

ser ut exakt som på detta videoklippet för mig på alla mina paneler och då har jag typ 6 olika märken/modeller på skärmar och iaf 2 olika paneltyper VA/IPS alla lider av blinkade om man kör g-sync.

https://packaged-media.redd.it/tbixfda4bkfb1/pb/m2-res_1080p....

så skulle säga testa och kör utan och se om du upplever mycket tearing och om du gör dra på Fast Sync från gamla Nvidiakontrollpanelen så får det bukt på det med en väldigt liten nackdel på lite mer input delay.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla mina skärmar har funktionen och personligen aldrig haft det igång mer än på test och blivit besviken på hur kass funktionen är då alla mina paneler lider av att bakgrundsbelysningen börjar flickra om man inte ligger absolut spikad på en specifik FPS konstant...

tar hällre lite tearing (typ aldrig inträffat så jag märkt det...) än att skärmen ska flickra.

ser ut exakt som på detta videoklippet för mig på alla mina paneler och då har jag typ 6 olika märken/modeller på skärmar och iaf 2 olika paneltyper VA/IPS alla lider av blinkade om man kör g-sync.

https://packaged-media.redd.it/tbixfda4bkfb1/pb/m2-res_1080p....

så skulle säga testa och kör utan och se om du upplever mycket tearing och om du gör dra på Fast Sync från gamla Nvidiakontrollpanelen så får det bukt på det med en väldigt liten nackdel på lite mer input delay.

Det där händer för mig med ibland om jag kör med VRR påslaget för "window and fullscreen mode" men inte om det är påslaget för endast "fullscreen".
Nackdelen är att många spel defaultar till fullscreen window borderless och då fungerar inte VRR 🤷

Permalänk
Skrivet av tonii:

Det där händer för mig med ibland om jag kör med VRR påslaget för "window and fullscreen mode" men inte om det är påslaget för endast "fullscreen".
Nackdelen är att många spel defaultar till fullscreen window borderless och då fungerar inte VRR 🤷

jag får det både i fullscreen/fullscreen exclusive och window mode så för mig har inget av dem funkat tillfredställande...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag får det både i fullscreen/fullscreen exclusive och window mode så för mig har inget av dem funkat tillfredställande...

Trist. Har varit förskonad från det på de två skärmar som jag haft (frånsett window läget då) som haft stöd för g-sync.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!