Permalänk

Egen domän

Hej,

Har ett företag som jag nu skulle vilja skaffa en egen mailadress till, alltså "...@namnpåföretaget.se". Har kollat runt på iis.se och domänen jag önskar skaffa är ledig. Såg också att Telia hade tjänster för det. Problemet är att jag inte kan något om det. Kan Telia förse mig med allt som behövs eller behöver jag skaffa en egen server? Vad bör man tänka på i stort osv?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en domän på binero, där har dom också verktyg för att hantera epost

https://www.binero.se/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

+1 för Binero, prisvärt och enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Hej,

Har ett företag som jag nu skulle vilja skaffa en egen mailadress till, alltså "...@namnpåföretaget.se". Har kollat runt på iis.se och domänen jag önskar skaffa är ledig. Såg också att Telia hade tjänster för det. Problemet är att jag inte kan något om det. Kan Telia förse mig med allt som behövs eller behöver jag skaffa en egen server? Vad bör man tänka på i stort osv?

Jag har också precis för några veckor sedan gjrot detta (privat inte eget företag, samma princip dock).

Jag använder helt enkelt googles G suite. Otroligt snabbt och smidigt.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Hej och tack för snabba svar! Ska kolla in Binero! Vad är det som gäller när man har skaffat en domän? Hur och vart registerar man olika adresser som typ inköp@ och försäljning@. Är det Telia som tillhandahåller allt sent eller krävs egen server eller webbhotell?