Permalänk
Medlem

Rör + fläkt?

Jag tänker köpa en plast rör och dra den från datorn till fönstret. Hur ska jag montera fläkten??. Den ska alltså ligga på toppen av röret vid fönstret. Vilken fläkt ska jag ha?. Hur ska jag kunna koppla fläkten därifrån till datorn? (2m avstånd).

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem

En fläkt i varje ände av röret kanske. Eller bara en i någon ände men då blir det inte lika bra tryck. Vilken fläkt som helst bör funka, vilken beror på vilken ljudnivå och styrka du tänkt dig.
Hur koppla in fläkten när den är två meter bort? Med två meter kabel förslagsvis.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
En fläkt i varje ände av röret kanske. Eller bara en i någon ände men då blir det inte lika bra tryck. Vilken fläkt som helst bör funka, vilken beror på vilken ljudnivå och styrka du tänkt dig.
Hur koppla in fläkten när den är två meter bort? Med två meter kabel förslagsvis.

Ok. Jag tänker ha en 120mm fläkt på toppen och 80 vid datorn. Fast röret tror jag inte ska vara så tjockt och jag vill att den ska kunna ta upp all luft 120mm fläkten blåser. På skälva datorn tänker jag ha en 80mm fläkt som inte ska kunna tas bort så att jag kan montera röret på fläkten med hjälp av någon slagt *lås*. Eftersom jag inte har byggt innan så behöver jag säkra tips ;).

Edit: Eller tvärt om.

Edit: Eller vad tycks om 4st 120mm fläktar på chassit?.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL

Edit: Eller vad tycks om 4st 120mm fläktar på chassit?.

En säker varning, det skulle se fult ut.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Köp 2st likadana fläktar och sätt en i varje ände på röret. Det är bäst, har du annars så att det olika hastighet och storlek på fläktarna blire inte så bra.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

Om du kopplar den till datorn så var beredd på att det kan bli kondensbildning.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Kondens får man bara om man tar in kalla saker in i ett varmt fuktigt rum, inte om du tar in kall luft till varma saker..

Visa signatur

Medlem #14