In-ear hörlurar utan falukorv i örat

Permalänk

In-ear hörlurar utan falukorv i örat

Hej sweclockers,

Letar efter nya in ear hörlurar och håller på att bli galen. Finns det jag letar efter ens?
Ingen direkt budget
Jag vill alltså ha in ear med följande egenskaper utöver duglig ljud.

  • Bluetooth

  • In ear

  • Mikrofon

  • Ej typen med silikonpluppar, dom bara trillar ut. Upplever även att dom måste sitta perfekt för att få någorlunda ok ljud

goddagens

Permalänk
Medlem

Jag är också ute efter hörlurar utan falukorv i örat hehe.

Kollar på dessa men vet inte riktigt:
https://new.webhallen.com/se/product/261321-JayBird-X3-Blacko... - Denna så går det att plocka bort passformarna.

https://new.webhallen.com/se/product/274973-Beats-X-Bla

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

>Dugligt Ljud
>Bluetooth

Med de kraven så finns det inga hörlurar på dagens marknad

Visa signatur

: )

Permalänk

Jag själv nyttjar ett par Erato Muse 5 som jag är väldigt nöjd med. De är lätta och man sätter dem i örat och vrider dem 45 grader ungefär, då "nyper" de fast och sitter väldigt bra. Använde dem dagligen under först 1,5h tågresa följt av 20 minuter cykling och har de har aldrig lossnat ur örat. De sluter så pass tätt att jag ibland enbart använt dem som hörselproppar på tåget om det är mycket surr.

https://www.tomsguide.com/us/erato-muse-5-wireless-headphones...

Oklart var man köper dem dock, jag köpte dem via en kontakt till ett klart förmånligt pris.
Kritiken mot dem som finns mig veterligen är väl att ljudet kanske inte riktigt motsvarar kostnaden, vilket jag sket totalt i då jag köpte dem. Räknade med att ljudet skulle vara nog bra och är inte besviken. Vill man ha bra ljud köper man inte pluggar oavsett.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

RHA kanske?
Får med 3 olika typer av pluppar. Finns t.ex på HifiKlubben.
https://www.rha-audio.com/se/headphones/ma-wireless

Permalänk
Skrivet av raexxlol:

>Dugligt Ljud
>Bluetooth

Med de kraven så finns det inga hörlurar på dagens marknad

Men det finns det väll? är inte så kräsen men ska man lägga ett par tusen så får de väll vara okej ljud i alla fall.

Skrivet av marmeladov:

Jag själv nyttjar ett par Erato Muse 5 som jag är väldigt nöjd med. De är lätta och man sätter dem i örat och vrider dem 45 grader ungefär, då "nyper" de fast och sitter väldigt bra. Använde dem dagligen under först 1,5h tågresa följt av 20 minuter cykling och har de har aldrig lossnat ur örat. De sluter så pass tätt att jag ibland enbart använt dem som hörselproppar på tåget om det är mycket surr.

https://www.tomsguide.com/us/erato-muse-5-wireless-headphones...

Oklart var man köper dem dock, jag köpte dem via en kontakt till ett klart förmånligt pris.
Kritiken mot dem som finns mig veterligen är väl att ljudet kanske inte riktigt motsvarar kostnaden, vilket jag sket totalt i då jag köpte dem. Räknade med att ljudet skulle vara nog bra och är inte besviken. Vill man ha bra ljud köper man inte pluggar oavsett.

Tack för era inlägg.

För att förtydliga, jag vill helst inte ha den typen ni länkat med silikon pluppar eftersom dom trillar du så jävligt. även om man har typen med byglar så trillar dom inte av från örat men ändå ur sitt läge och får dåligt ljud. Eller gör jag fel, känns som alla använder den typen med proppar utan problem? har inte provat jätte många men oavsett om jag väljer större eller mindre så trillar de fan med ut varje gång

Jag har idag använt Pugz leaking. Dom är väll sådär men konceptet är bra skit.

Permalänk
Medlem

inte IEM's du är ute efter då? dom följer örat bättre.

Har dessa med blåtand och är helnöjd med tanke på priset.
https://www.aliexpress.com/item/Tennmak-MMCX-Bluetooth-4-1-Wi...

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

inte IEM's du är ute efter då? dom följer örat bättre.

Har dessa med blåtand och är helnöjd med tanke på priset.
https://www.aliexpress.com/item/Tennmak-MMCX-Bluetooth-4-1-Wi...

Ja det kanske gör skillnad jag har inte provat. Tack!

Finns det någon här som har samma problem som jag som kan påvisa erfarenhet kring att ändå lyckas hitta ett par lurar med pluggar? kan ju inte vara ensam om det och med tanke på den plugg dominerande marknaden är så verkar de inga svårigheter att hitta ett par av den typen i alla fall.

Permalänk
Medlem

@semiretarded: håller helt klart med. Har ett par jaybird freedom men de är bra mycket svårare att få på plats än mina urbanears Reimers. Det är inte så att du helt enkelt stoppar in pluggarna för lite? Det gjorde iaf jag först, de ska in djupare i öronen än vad jag först trodde.

Visa signatur

:>

Permalänk
Skrivet av Cuby:

@semiretarded: håller helt klart med. Har ett par jaybird freedom men de är bra mycket svårare att få på plats än mina urbanears Reimers. Det är inte så att du helt enkelt stoppar in pluggarna för lite? Det gjorde iaf jag först, de ska in djupare i öronen än vad jag först trodde.

Det tror jag inte, pressar in dom tills det gör ont och då är jag ingen gnällspik.
Hur ska vi med mongo-öra göra?

Permalänk
Medlem

Har testat rätt många även dyrare som Jay Bird X3? Men har fastnat för dessa https://www.dustinhome.se/product/5011025830/e10bt-wireless

Kanske inte världens high end, men sitter sjukt bra och batteriklick boxen älskar jag, bara sätta fast i kragen på t-shirten så sitter dem där och man kan slänga på och av sig lurarna utan att dem åker av. Gillar ljudet i dem också, bra med bas och fina toner.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Enda som funkar är såna där gamla vanliga mp3lurar som inte är falukorv utan såna som är utanför örat typ.

Permalänk
Skrivet av raexxlol:

>Dugligt Ljud
>Bluetooth

Med de kraven så finns det inga hörlurar på dagens marknad

Håller inte alls med, helt ärligt så låter alla mina bluetooth lurar lika bra med sladd som trådlöst. Då har jag både dyra och billigare varianter. Kanske är det du som lever kvar på 1900 talet men testa ett par bra bluetooth lurar så lär du tänka om.

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat själv men detta kanske kan vara en lösning?

https://www.hifiklubben.se/horlurar/comply-ear-tips-adaptrar-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Jag har inte provat själv men detta kanske kan vara en lösning?

https://www.hifiklubben.se/horlurar/comply-ear-tips-adaptrar-...

+1.

Var ett litet tag sen jag körde iem's regelbundet, men vill minnas att jag tyckte shure "olives" var att föredra, främst pga hållbarhet. Kan ju dra iväg lite prismässigt annars. (var vettigt att leta på ebay för bästa pris)

Permalänk
Medlem
Skrivet av semiretarded:

Ja det kanske gör skillnad jag har inte provat. Tack!

Finns det någon här som har samma problem som jag som kan påvisa erfarenhet kring att ändå lyckas hitta ett par lurar med pluggar? kan ju inte vara ensam om det och med tanke på den plugg dominerande marknaden är så verkar de inga svårigheter att hitta ett par av den typen i alla fall.

Har inga problem att få mina sennheiser ie80 att sitta bra, även ie60 satt mycket bra.
Är dock inte direkt vad du söker.

Skrivet av Fantgrenen:

Håller inte alls med, helt ärligt så låter alla mina bluetooth lurar lika bra med sladd som trådlöst. Då har jag både dyra och billigare varianter. Kanske är det du som lever kvar på 1900 talet men testa ett par bra bluetooth lurar så lär du tänka om.

Att ljud är mycket subjektivt och att vissa har sämre hörsel än andra är ju inget nytt dock.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Trybom:

Har samma problem. Enda som funkar är såna där gamla vanliga mp3lurar som inte är falukorv utan såna som är utanför örat typ.

This! de är sjukt irriterande att det inte finns några av typen vi söker med okej kvalite

Skrivet av Fantgrenen:

Håller inte alls med, helt ärligt så låter alla mina bluetooth lurar lika bra med sladd som trådlöst. Då har jag både dyra och billigare varianter. Kanske är det du som lever kvar på 1900 talet men testa ett par bra bluetooth lurar så lär du tänka om.

1+

Skrivet av ol-korv:

Jag har inte provat själv men detta kanske kan vara en lösning?

https://www.hifiklubben.se/horlurar/comply-ear-tips-adaptrar-...

Ser ut att vara liknande som KOSS använder sig av. Inte provat dom i större utsträckning får kanske ge det ett försök. Tack!

Skrivet av kronwalled:

+1.

Var ett litet tag sen jag körde iem's regelbundet, men vill minnas att jag tyckte shure "olives" var att föredra, främst pga hållbarhet. Kan ju dra iväg lite prismässigt annars. (var vettigt att leta på ebay för bästa pris)

Det är flera som säger IEM´s. Googlade lite och helvete va dom kostar. När jag skrev ingen särskild budget så tänkte jag inte såhär långt. 10-15k för ett par lurar för podcast och enstaka låt då och då...
Även om formen på luren verkar intressant så borde det finnas motsvarande varianter utanför det professionella forumet för en sketen konsument?

eller några tips på low-end IEM´s som inte kostar som en billigare bil?

Permalänk
Medlem

Vad är det för IEMs du har testat/kört hitintills? De ska trycka ut mot öronväggarna, men det ska ju inte göra ont, och är de för stora så kanske du inte får in dem tillräckligt djupt.

Testat sådana i skumgummi, som man pressar till med fingrarna innan man för in dem, kanske kunde vara något? Alternativt att dra sladden upp över och runt öronsnibben?

I min erfarenhet blir det också lättare att sätta in IEM på ett bra sätt med tiden.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av semiretarded:

This! de är sjukt irriterande att det inte finns några av typen vi söker med okej kvalite

1+

Ser ut att vara liknande som KOSS använder sig av. Inte provat dom i större utsträckning får kanske ge det ett försök. Tack!

Det är flera som säger IEM´s. Googlade lite och helvete va dom kostar. När jag skrev ingen särskild budget så tänkte jag inte såhär långt. 10-15k för ett par lurar för podcast och enstaka låt då och då...
Även om formen på luren verkar intressant så borde det finnas motsvarande varianter utanför det professionella forumet för en sketen konsument?

eller några tips på low-end IEM´s som inte kostar som en billigare bil?

Som sagt är jag inte up-to-date på dessa lurar då det var ett tag sedan jag inhandlade, men det behöver absolut inte bli så dyrt, finns helt klart vanliga konsumentmodeller.

Personligen skulle jag sikta på lurar för 1k+, men många verkar nöjda med än billigare. Shure är ofta populära, men själv föll valet på Westone. (ajdå, ser nu att BT är ett krav, då har jag ingen aning om hur prisbilden ser ut)

Om du köper Comply/Shure olive tips se till att storleken är rätt delse för att passa diametern på dina lurar, och dels för storleken på din hörselingång. Kan tillägga att jag frekvent irriterat mig på passformen av de flesta silikon pluppar, men Comply/Shure olive var en fröjd i jämförelse...

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat Bose snäckor. Dels för att ljudet är bra, ofta mycket bättre än konkurrensen, och mycket pga deras lösning för fästet av snäckan. Kolla här, exempel på en av deras snäckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Håller inte alls med, helt ärligt så låter alla mina bluetooth lurar lika bra med sladd som trådlöst. Då har jag både dyra och billigare varianter. Kanske är det du som lever kvar på 1900 talet men testa ett par bra bluetooth lurar så lär du tänka om.

Nämn ett par hörlurar som låter riktigt bra som använder sig utav bluetooth.

Ja, just dina lurar kanske låter lika "dåligt" via kabel som via bluetooth men kom inte och säg att det finns ett enda par bluetooth-lurar som kan konkurrera ljudmässigt med ett par "vanliga" i samma prisklass.

Kommer du sedan över en viss gräns (säg Hifiman HE400s/i) så finns det nog inte ett enda par trådlösa som kan konkurrera med eventuellt undantag för AKGs NC90 som kostar 15 000:-

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

@hypermode: Bose har aldrig varit kända för ett "bra" ljud så har väldigt svårt att se att de skulle vara bättre än konkurrerande märken ljudmässigt.

Visa signatur

: )

Permalänk

Tjo alla, jag får aldrig silikon tips att sitta bra. Men kan slå ett starkt slag för foam tips!

- Sitter hur bra som helst i örat.
- Man stänger bort mycket ljud "utifrån", så kan ha lägre volym och ändå höra bra.
- Eftersom man stänger ut annat ljud och i princip får det helt tätt så blir det ganska stor skillnad på ljudet från hörlurarna.
- Eftersom de är som öronproppar så behöver man inte vara rädd att lurarna faller ut. (jag har inte varit med om det iaf)

- Det negativa jag skulle säga om foam tips är: att de tar bort så mycket ljud runt sig att jag iaf måste ta ut en om jag ska höra vad de säger i kassan på en matbutik t.e.x.

Jag använder foam tips på dessa och är riktigt nöjd.
https://www.buyiamsound.com/

Visa signatur

But hey it's monday and i'm not perfect ;)

Permalänk
Skrivet av raexxlol:

Nämn ett par hörlurar som låter riktigt bra som använder sig utav bluetooth.

Ja, just dina lurar kanske låter lika "dåligt" via kabel som via bluetooth men kom inte och säg att det finns ett enda par bluetooth-lurar som kan konkurrera ljudmässigt med ett par "vanliga" i samma prisklass.

Kommer du sedan över en viss gräns (säg Hifiman HE400s/i) så finns det nog inte ett enda par trådlösa som kan konkurrera med eventuellt undantag för AKGs NC90 som kostar 15 000:-

Skrivet av raexxlol:

@eurodance: Bose har aldrig varit kända för ett "bra" ljud så har väldigt svårt att se att de skulle vara bättre än konkurrerande märken ljudmässigt.

Jag skulle säga att jag alltid upplevt bose som i det övre skiktet "bra" ljud i konsumentprodukter. I alla fall för vanliga dödliga. Gemene man bryr sig nog extremt lite på det här "klara ljudet" som jag upplever att många menar på är så bra i professionell utrustning eller åtminstone den skillnaden på klarhet från high end bose till high end "insert valfri Hi-fi premium/professionell märke". Det går helt enkelt inte att rättfärdiga den skillnad som finns i relation till prisklass.

Detta är återigen som så många gånger förr i dessa forum bara en perspektivfråga och den nivån jag ligger på i "okej" ljud är långt mycket längre än vad du med flera anser.

Utan att veta kan jag nästan hävda att man till och med kan få en sämre upplevelse med riktigt bra professionella lurar med tanke på det trasiga media man lyssnar på eller dom podcasts som använder 99kr mikrofon rusta.

Skrivet av GudaHanden:

Tjo alla, jag får aldrig silikon tips att sitta bra. Men kan slå ett starkt slag för foam tips!

- Sitter hur bra som helst i örat.
- Man stänger bort mycket ljud "utifrån", så kan ha lägre volym och ändå höra bra.
- Eftersom man stänger ut annat ljud och i princip får det helt tätt så blir det ganska stor skillnad på ljudet från hörlurarna.
- Eftersom de är som öronproppar så behöver man inte vara rädd att lurarna faller ut. (jag har inte varit med om det iaf)

- Det negativa jag skulle säga om foam tips är: att de tar bort så mycket ljud runt sig att jag iaf måste ta ut en om jag ska höra vad de säger i kassan på en matbutik t.e.x.

Jag använder foam tips på dessa och är riktigt nöjd.
https://www.buyiamsound.com/

Nu snackar vi! mycket bra tips och faktiska erfarenheter. Tack, jag ska kolla in foam med en gång.

Hur upplever du i am sounds lurar, är det något att ha? Verkar vara rea just nu. 99 gröna sedlar.
Hur är egentligen skillnaden på "true" wireless, det har aldrig lockat mig riktigt.
Utan sladden med "volymkontrollen" behöver mer komponenter in i så litet utrymme gör mig skeptisk.

Hur är ljudkvalité, mikrofon och batteritid i jämförelse med motsvarande och större varianter med eller utan sladd? Det känns ju som i am sound måste sitta på en enorm hemlighet om dom kan leverera med tanke på storleken?

laddar lurarna i den medföljande "hållaren" med inbyggt batteri eller via kabel?

EDIT: Ser att det står "charging station" så det är alltså inte laddning "on the go"
finns det någon som lyckats lösa det med typ ladda från mobilen/powerbank med adaptrar eller bara rakt in? micro usb - micro usb. oavsett typ av trådlösa lurar?
Det är något jag älskar med pugz även fast lurarna är sådär. Att man kan använda lurarna/ladda även om batteriet tar slut, via mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av semiretarded:

Jag skulle säga att jag alltid upplevt bose som i det övre skiktet "bra" ljud i konsumentprodukter. I alla fall för vanliga dödliga. Gemene man bryr sig nog extremt lite på det här "klara ljudet" som jag upplever att många menar på är så bra i professionell utrustning eller åtminstone den skillnaden på klarhet från high end bose till high end "insert valfri Hi-fi premium/professionell märke". Det går helt enkelt inte att rättfärdiga den skillnad som finns i relation till prisklass.

Detta är återigen som så många gånger förr i dessa forum bara en perspektivfråga och den nivån jag ligger på i "okej" ljud är långt mycket längre än vad du med flera anser.

Utan att veta kan jag nästan hävda att man till och med kan få en sämre upplevelse med riktigt bra professionella lurar med tanke på det trasiga media man lyssnar på eller dom podcasts som använder 99kr mikrofon rusta.

"Bra" ljud kan du få utan att behöva lägga ner stora pengar.
Det jag säger är att det finns inga trådlösa lurar som ens är i närheten av motsvarande ljudkvalitet som du får via alternativ med kabel.
Räcker att jämföra ett par Fidelio X2 med valfria Bose så inser du ganska snabbt att det är en stor skillnad på "okej" och "bra" ljud.

Och för gemene man så verkar ju till och med beats fungera men så är det när man är förblindad av media och dess rekommendationer (Aftonbladet är ett klockrent exempel på just detta)

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av semiretarded:

Nu snackar vi! mycket bra tips och faktiska erfarenheter. Tack, jag ska kolla in foam med en gång.

Foam är en av typen som RHA har med som jag länkade förut, kanske skulle ha nämnt det. Det va mina första erfarenhet med foam och kan inte leva utan det nu

Jag har kört och testat det mesta Sony, Sennheiser, LG quadbeats, Klipsch, Beyer och Samsung m.m
Det första paret som jag fick fungera va Hifiman RE-262 (finns inte längre vad jag vet?) med att har dom runt över öronen och med Dual/double/bi Flanged eartips.

Efter att ha slarvat bort mina Sony på fyllan...
Chansade jag med RHA MA750 (finns som blåtand) och körde först med dual flange och de satt underbart behövde aldrig justera, dock är mitt höger öra extremt jobbigt så det blev aldrig riktigt helt tätt, så jag testade tillslut dom foam plupparna som följde med och kört med foam sedan dess.
Fick uppdrag att leta billiga in-ears till min mor och chansade med Tennmak Pro, där följde det också med nån typ av foam som även passar till mina RHA. Provade hennes lurar, dom va så bekväma och beställde ett par till direkt med extra faom-pluppar RHA lurarna är också bekväma men priset på Tennmak för ett extra par man är mindre rädd om är aldrig fel

Men det går aldrig att säga vad som fungerar för dig vi är alla olika. Och det är alltid lätt att tipsa om saker man själv äger/tycker om. Jag chansade på RHA MA750 för att jag läste att många sa att dom satt bra och det funkade som tur va.

Typer av pluppar: http://theheadphonelist.com/earphone-fit-guide/#prettyPhoto
Tennmak och RHA finns länkat sedan tidigare.

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av semiretarded:

Jag skulle säga att jag alltid upplevt bose som i det övre skiktet "bra" ljud i konsumentprodukter. I alla fall för vanliga dödliga. Gemene man bryr sig nog extremt lite på det här "klara ljudet" som jag upplever att många menar på är så bra i professionell utrustning eller åtminstone den skillnaden på klarhet från high end bose till high end "insert valfri Hi-fi premium/professionell märke". Det går helt enkelt inte att rättfärdiga den skillnad som finns i relation till prisklass.

Detta är återigen som så många gånger förr i dessa forum bara en perspektivfråga och den nivån jag ligger på i "okej" ljud är långt mycket längre än vad du med flera anser.

Utan att veta kan jag nästan hävda att man till och med kan få en sämre upplevelse med riktigt bra professionella lurar med tanke på det trasiga media man lyssnar på eller dom podcasts som använder 99kr mikrofon rusta.

Nu snackar vi! mycket bra tips och faktiska erfarenheter. Tack, jag ska kolla in foam med en gång.

Hur upplever du i am sounds lurar, är det något att ha? Verkar vara rea just nu. 99 gröna sedlar.
Hur är egentligen skillnaden på "true" wireless, det har aldrig lockat mig riktigt.
Utan sladden med "volymkontrollen" behöver mer komponenter in i så litet utrymme gör mig skeptisk.

Hur är ljudkvalité, mikrofon och batteritid i jämförelse med motsvarande och större varianter med eller utan sladd? Det känns ju som i am sound måste sitta på en enorm hemlighet om dom kan leverera med tanke på storleken?

laddar lurarna i den medföljande "hållaren" med inbyggt batteri eller via kabel?

EDIT: Ser att det står "charging station" så det är alltså inte laddning "on the go"
finns det någon som lyckats lösa det med typ ladda från mobilen/powerbank med adaptrar eller bara rakt in? micro usb - micro usb. oavsett typ av trådlösa lurar?
Det är något jag älskar med pugz även fast lurarna är sådär. Att man kan använda lurarna/ladda även om batteriet tar slut, via mobilen.

i am sounds lurar är okej, men det finns en del barnsjukdomar. Skall försöka lista de jag stött på.
"true" wireless jämfört med de som har en sladd mellan sig kan jag tyvärr inte jämföra då jag inte haft den typen av modell.
Men att jämföra mot dem man ansluter med 3.5mm, så är det riktigt skönt utan kablar som dras med kläderna.
Volymkontroll saknar man tyvärr på dem.. så där får man gräva efter mobilen. Det man kan styra (vad jag kommer ihåg såhära utan att kolla instruktionsboken) är att pausa musik och ta emot samtal.

Ljudkvalitén tycker JAG är riktigt behaglig. (Sedan vet jag inte hur pass kräsen jag är.) skulle jag säga åt andra så hade jag väl beskrivit den som bra. Så får andra bli positivt överraskade, eller smått besvikna. Vi alla tycker ju olika, så det är svårt att säga.

Mikrofonen är sisådär, man får prata ganska högt om man är ute eller i livliga miljöer har jag märkt, medans inne så behöver man inte prata lika högt.

Batteritiden är bra. Sedan på det har du den lilla portabla laddaren vart du kan pluppa in dem, och om jag inte kommer ihåg galet så får du ut en full laddning till (minst?). Och jo den lilla laddningstationen laddas upp med usb-kabel. En upptäckt jag gjorde var när jag monterade foam tips på earbudsen var att de nästan inte fick plats i laddningstationen så har man liknande laddningsteknik så kan det vara en "risk".

Visa signatur

But hey it's monday and i'm not perfect ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av semiretarded:

Jag skulle säga att jag alltid upplevt bose som i det övre skiktet "bra" ljud i konsumentprodukter. I alla fall för vanliga dödliga. Gemene man bryr sig nog extremt lite på det här "klara ljudet" som jag upplever att många menar på är så bra i professionell utrustning eller åtminstone den skillnaden på klarhet från high end bose till high end "insert valfri Hi-fi premium/professionell märke". Det går helt enkelt inte att rättfärdiga den skillnad som finns i relation till prisklass.

Bose är ju dock kända för att ligga på premium pris samtidigt som de levererar budet ljud. Man får dvs ofta bättre ljud för mindre pengar om man köper från märken som satsar mindre på reklam

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bose är ju dock kända för att ligga på premium pris samtidigt som de levererar budet ljud. Man får dvs ofta bättre ljud för mindre pengar om man köper från märken som satsar mindre på reklam

Skrivet av raexxlol:

@eurodance: Bose har aldrig varit kända för ett "bra" ljud så har väldigt svårt att se att de skulle vara bättre än konkurrerande märken ljudmässigt.

Jag är medveten om att det är populärt att hävda att Bose är bara märke ingen substans och så lämnar man diskussionen. Har själv jobbat i Hifi-butik ett tag så jag har hört det det snacket från många som redan har bestämt sig att så är det no matter what punkt slut, speciellt bland hobbyinsiders. Vad gäller ljud i mindre format, så som snäckor, hörlurar, portabla högtalare och soundbars etc, är Bose definitivt något att lyssna på, bland några andra märken, innan man bestämmer sig.

Jag tror att detta i grunden kommer sig av att folk tänker på deras Acoustimass-system. De jämför dessa med högtalare i vanlig storlek och tycker att Bose är svindyrt i jämförelse. Helt rätt om man är ute efter enbart ljudet, men så vitt jag vet finns det, i alla fall fanns det, inte någon egentlig konkurrens för de som inte ville ha några dominerande, sett till fysisk storlek, högtalare i sitt vardagsrum. Det är min teori i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag är medveten om att det är populärt att hävda att Bose är bara märke ingen substans och så lämnar man diskussionen. Har själv jobbat i Hifi-butik ett tag så jag har hört det det snacket från många som redan har bestämt sig att så är det no matter what punkt slut, speciellt bland hobbyinsiders. Vad gäller ljud i mindre format, så som snäckor, hörlurar, portabla högtalare och soundbars etc, är Bose definitivt något att lyssna på, bland några andra märken, innan man bestämmer sig.

Jag tror att detta i grunden kommer sig av att folk tänker på deras Acoustimass-system. De jämför dessa med högtalare i vanlig storlek och tycker att Bose är svindyrt i jämförelse. Helt rätt om man är ute efter enbart ljudet, men så vitt jag vet finns det, i alla fall fanns det, inte någon egentlig konkurrens för de som inte ville ha några dominerande, sett till fysisk storlek, högtalare i sitt vardagsrum. Det är min teori i alla fall.

Well, av alla de bose-modeller jag har testat (qc35, quietcomfort, quietcontrol, etc) så är det faktiskt inte en enda modell som låter "bra".
Dears Noise Cancelling är riktigt bra men utöver det så ser jag ingen som helst anledning till att skaffa bose.

Visa signatur

: )