Hur ändrar jag email adressen i Youtube?

Permalänk
Avstängd

Hur ändrar jag email adressen i Youtube?

Jag vet inte vad som hänt, men på min Youtube kanal så står epostadressen (g mail) till ett konto som jag tog bort för att det blev fel när jag reggade det.

Jag vill ändra tillbaka till min gamla hotmail adress som stod där tidigare.

Men jag får inte upp någon redigerings ikon trots att jag följer anvisningarna...

Hur får jag bort dendär förbannade skiten en gång för alla så att jag vet att eventuella meddelanden går till min riktiga mail, men utan att det påverkar någonting annat på kontot?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta detta..

Skulle skapa en ny kanal men var inloggad på mitt företags kanal och lyckades ändra den mail-adressen till en gmail-adress och nu går det inte att ändra tillbaka. :-/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Eller hur, gav upp med detta för länge sedan

Permalänk
Medlem

Your email address on YouTube is your Google Account email address (also known as your Google username). To change your email address on YouTube, follow the instructions to change your Google Account email address. If your channel is connected to a Brand Account, you can change channel owners and managers.
Change YouTube email address - YouTube Help - Google Support
https://support.google.com/youtube/answer/174100?hl=en

Permalänk
Medlem

Man kan ju skifta mellan olika konton. Lägg till din hotmail som förr bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joole:

Your email address on YouTube is your Google Account email address (also known as your Google username). To change your email address on YouTube, follow the instructions to change your Google Account email address. If your channel is connected to a Brand Account, you can change channel owners and managers.
Change YouTube email address - YouTube Help - Google Support
https://support.google.com/youtube/answer/174100?hl=en

"If your account's email address ends in @gmail.com, you usually can't change it."

Tycker det är som en råttfälla.. Man kan ändra email-adresser fram och tillbaka om man har t.ex. hotmail eller andra, men så fort man lägger till en gmail-adress slås den igen och man sitter fast där.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror det är som @DaBone skriver. Jag höll ut i det längsta under den perioden när Google ville tvinga alla att registrera vem man var och med Gmail-adress och därför hade jag också en Telia-adress reggad som enda mail under lång tid. När jag inte ville sitta med de begränsningar det innebar och bytte till Gmail så blev den mailen permanent till kontot. Det gick att ha kvar båda adresserna men inte ta bort Gmail-längre. Så minns jag det iaf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tror det är som @DaBone skriver. Jag höll ut i det längsta under den perioden när Google ville tvinga alla att registrera vem man var och med Gmail-adress och därför hade jag också en Telia-adress reggad som enda mail under lång tid. När jag inte ville sitta med de begränsningar det innebar och bytte till Gmail så blev den mailen permanent till kontot. Det gick att ha kvar båda adresserna men inte ta bort Gmail-längre. Så minns jag det iaf.

Hade en hotmail-adress och den byttes ut mot gmail-adressen, så nu får jag mail till företaget på en helt annan mail-adress än vad jag ska till företaget... och det verkar inte gå att byta.

Funderar på om jag kan skapa en helt ny kanal-på företaget och flytta över de filmer jag lagt upp och länkarna följer med, annars är man ju rätt körd.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svampae:

Man kan ju skifta mellan olika konton. Lägg till din hotmail som förr bara.

Nä, den ligger fortfarande kvar...
Den andra är bara tillagd som andraalternativ jag vet fortfarande inte hur jag får bort den från huvudkanalen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Den Gmailadressen som står har jag tagit bort genom att trycka delete och det, men den ligger fortfarande kvar på Youtube, men inte när jag loggar in till mina andra Gmail adresser...

Som det är nu så vet man inte om eventuella youtube meddelanden bara försvinner utan att den som sänt dem ser att jag inte kan läsa dem...

Råttfälla, ja det var verkligen rätt ord, det var exakt så jag upplevde det, jag behövde en ny tillfällig epostadress, vilket tidigare fungerat problemfritt där, sedan ville jag göra om den till en bättre adress men hade fällan redan slagit igen och dessutom ändrat allt på alla ställen till detta skit från min riktiga adress...

Det kommer att bli hur mycket jobb som helst att göra om min kanal från grunden, dessutom kommer man ju då att förlora alla subs, adresser, mm....

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

@Mizzarrogh: I stort sett alla mailtjänster har ju filter (eller vad de kallar det) där du kan skicka vidare vad du vill eller alla mail till en annan adress, går inte det med Gmail? Det har jag svårt att tro men har inte kollat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

@Mizzarrogh: I stort sett alla mailtjänster har ju filter (eller vad de kallar det) där du kan skicka vidare vad du vill eller alla mail till en annan adress, går inte det med Gmail? Det har jag svårt att tro men har inte kollat.

Jag kan inte logga in på den adressen över huvud taget.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number