Permalänk
Medlem

GTX 760 SLI - Fungerar Ej

Hej!
Har kollat runt andra forum och visar sig att det skall funka med olika gtx760, har jag fel?
Jag har:
Asus Gtx760 2GB
EVGA Gtx760 4GB

När jag kör utan bryggan, så får jag menyn upp i Nvidias kontrollpanel "Sli,Surround,Physx" (Exempel bild)

.

Men så snabbt jag kopplar in bryggan så försvinner "SLI-Konfiguration" menyn från kontrollpanelen och därmed kan ej aktivera något då det valet ej finns längre (Exempel bild)

.

Båda av mina grafikkort syns i enhetshanteraren, samt i Nvidia kontrollpanelen så visas att jag har 2 grafikkort.

Jag kör de båda i x16 i moderkortet, enligt moderkortets ansvisningar, har testa att flytta på de runt. Testat att köra bryggan både på "vänstra och högra flikarna", har även testa med dessa 3-way bryggor (annars kör jag de böjbara bryggorna som kom med moderkortet) och täcker dessa båda "flikar".
Har avinstallerat bådas drivrutiner, fram och tillbaka, installerat de en och en, även tillsammans osv...

Några tips eller är det kört ?

Permalänk
Medlem

På första bilden så fungerar ju SLI? Så SLI fungerar ju? Har du testat göra gämez o benchiez utan brygga?

Permalänk
Avstängd

Olika märke fungerar, men du måste ha 2 kort med samma mängd minne, annars fungerar det inte.

Permalänk

@Snared:

SLI måste ha identiska varianter av kort. Inte nödvändigtvis samma tillverkare men ska vara samma GPU och samma minne.
CF däremot kan man mixa lite.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ha samma minnesmängd. Har kört med GTX 580 1.5GB och 3GB utan problem förr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elixyr:

Man behöver inte ha samma minnesmängd. Har kört med GTX 580 1.5GB och 3GB utan problem förr.

Nvidia tydligen ändrat på drivrutinerna 2014 så det inte går mera :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wong:

Va!? Vilka Grisar! Ja då så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

På första bilden så fungerar ju SLI? Så SLI fungerar ju? Har du testat göra gämez o benchiez utan brygga?

Sorry för dålig bildval, tog ett exempel från google bilder, min ser likadant ut, förrutom att allt är grått (kanske självklart när man inte har bryggan). Verkar som jag fick svar nedanstående att SLI kommer ej fungera, annars en rekommendation på en bench som tar hänsyn till SLI?, Testade från en sajt "Userbenchmark" eller vad den heter, men det står tydligt att det går ej att testa för sli/cf (endast den primära gpu)

Skrivet av Bad Habit:

@Snared:

SLI måste ha identiska varianter av kort. Inte nödvändigtvis samma tillverkare men ska vara samma GPU och samma minne.
CF däremot kan man mixa lite.

Ok, detta var svaret jag var rädd för, tackar!

Skrivet av Wong:

Läste faktiskt en gammal forum inlägg då flera har fått det funka, därför trodde jag att mitt problem kunde fixas. Men då vet jag detta, det var synd men dags att uppgradera mig ändå. Räknar med att det är ingen mening att försöka hämta en sån gammal drivrutin heller?

Förresten, är helt ny i forumet, kan man "bocka" av inlägget eller något, förutom att "gilla" när man har fått det svaret man söker, plus tusen tackar till er alla

Permalänk
Avstängd

Försök sälja dessa på Tradera och köp ett 1050Ti, presterar bättre och mindre strul

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Försök sälja dessa på Tradera och köp ett 1050Ti, presterar bättre och mindre strul

Tyckte att grafikkorten har höjts som in i ett #%#, ville vänta tills priserna gick ner eller någon rea. Funderade starkt på en 580x eller 1070.
Har en 3D skärm från Nvidia men tycker 3D ger mig huvudvärk bara, så tänkte även sälja den i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför står det GTX 1080 i första bilden och GTX 670 i andra när du har GTX 760?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

@Cenorida:

Bilderna är endast exempel på vad han ser i kontrollpanelen, Inte screenshots från hans dator

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför står det GTX 1080 i första bilden och GTX 670 i andra när du har GTX 760?

Sorry, tog bilderna från google. I mitt fall så syns SLI fast i grått (ej klickbar), och när jag kopplar bryggan så försvinner den menyn helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com