Medlemsregister till ideell förening

Permalänk
Medlem

Medlemsregister till ideell förening

Jag sitter i styrelsen i en liten ideell förening och pysslar med GDPR arbetet. Vår nuvarande hantering av medlemsregister har rent administrativt lämnat en del övrigt att önska och i och med GDPR så behöver vi likafullt göra nåt åt den.

Därför försöker jag nu hitta någon webbaserad medlemsregistertjänst (eller någon enkel sådan tjänst/programvara man själv enkelt kan drifta). Visserligen kan vi fritt använda IdrottOnline, men jag undviker helst det eftersom varje gång man loggar in i det systemet så mår man smått illa, blir deprimerad och vill helst krypa ihop i fosterställning (framgår det hur illa jag tycker om det systemet? ),

Krav:
- GDPR kompatibel (dvs någon som man kan teckna PuB-avtal med)
- Lättarbetat
- Kunna hantera familjemedlemskap
- Kunna hantera målsman
- Måste gå att själv definiera vilken data som ska vara med
- Medlemmarna ska helst själva kunna uppdatera sin information.
- Stöd för någon form av "medlemslista" för medlemmarna där de kan kontakta varandra (typ PM funktionen i många forum) utan att vi för den skull behöver samla in samtycke för att publicera kontaktinformation.
- Stöda insamling av samtycke

Nu hoppas jag på att folk här på SweC kan ge mig lite tips eller rekommendationer. All hjälp och tips mottages tacksamt!

PS. Jag hoppas att jag la denna tråd i rätt forumdel. Om inte hoppas jag att någon snäll moderator kan flytta tråden dit där den hör hemma.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Hej!

Ett medlemsregister som uppfyller alla kraven du radade upp är Upright medlemssystem. Det passar bäst för föreningar som är lite större, över 3000 medlemmar, https://www.upright.se