Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har över 32 grader i mitt rum. :/

Är det bara jag som ser framemot vinter igen?

Jag tänkte på det tidigare idag, om det är högsommarvärme tidigt i maj månad...Då borde det vara -10 eller kallare och snö här i Göteborg i oktober? Jag vet, önsketänkande... men visst saknar jag vintern nu, liksom igår och resten av året.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techs:

Jag tänkte på det tidigare idag, om det är högsommarvärme tidigt i maj månad...Då borde det vara -10 eller kallare och snö här i Göteborg i oktober? Jag vet, önsketänkande... men visst saknar jag vintern nu, liksom igår och resten av året.

Det hade vart något.

Jag har inte räknat med att det skulle blir så varmt i år.

Vi Göteborgare är inte varna i denna värmen. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Sötast
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/UNQTTFa.jpg
Kände att Teal'c hade mera prio över Focus av fotot än inköpet

"Indeed"

Typ 10:e gången jag ser igenom SG1 och har inte sett Atlantis längre än S2.

Tittar också på Stargate igen! Är på SG-1 S09/ Atlantis S02 just nu! Snart slut igen

Permalänk
Skrivet av Techs:

Vet många som längtar till vintern när det är som varmast och sen gnäller på vintern (kommer inte sommaren snart). Jag personligen tar hellre vinter än sommar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Vet många som längtar till vintern när det är som varmast och sen gnäller på vintern (kommer inte sommaren snart). Jag personligen tar hellre vinter än sommar.

Jag går utan vinterjacka på vinter gick bara med en tunn munkjacka hela vinter.

Det har man hört för när det är varmt då vill alla ha vinter och när det är as kalt så säger dom hela tiden "kan inte värmen komma snart" lika skoj vare år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Svensk sommar är bäst. 15-22 grader med regn ett par gånger i veckan.
Medelhavsvärmen vi har nu är hemsk.

Permalänk
Medlem

Landet lagom som aldrig är nöjda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/UNQTTFa.jpg
Kände att Teal'c hade mera prio över Focus av fotot än inköpet

"Indeed"

Typ 10:e gången jag ser igenom SG1 och har inte sett Atlantis längre än S2.

Fasen. Nu måste jag se atlantis igen... Jag som hade planer för veckan.

Permalänk
Medlem

Senaste mottagna inköpet... En liten kärleksförklaring till öronen.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem

Var på Retrospelsmässan i lördags och kom hem med detta, passade bra med mässan direkt efter löning

Super Metriod till Super Famicom (exakt samma som USA versionen) för 150 kr satt fint.

I år var det första gången min son följde med till Retrospelsmässan och han var riktigt nöjd med besöket, längtar redan till nästa år!

Dold text
Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

http://i63.tinypic.com/2gtdenm.jpg

Tröttnade på att bordsfläkten åkte fram och tillbaka mellan PC-bordet i vardagsrummet och sovrummet, så jag helt enkelt köpte en ny fläkt enbart till sovrummet. Den lilla svarta dosan framför är fjärrkontrollen ( ! ).
Nu väntar jag på alla kommentarer om rumstemperaturen
( fläkten var inte igång vid fototillfället ).

Ser bra ut! Är den relativt tyst? Märke och modell? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Ser bra ut! Är den relativt tyst? Märke och modell? Tack!

Finns hos Classe Ohlsson, nedsatt från 799:- till 599:- om jag minns rätt, Cotech är märket. Hyfsat tyst i Low-läget, och i mitt tycke syns inte den blåa displayen lika mycket som recensionerna antyder.

Visa signatur

ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Finns hos Classe Ohlsson, nedsatt från 799:- till 599:- om jag minns rätt, Cotech är märket. Hyfsat tyst i Low-läget, och i mitt tycke syns inte den blåa displayen lika mycket som recensionerna antyder.

Ett stort tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Ett stort tack

Så lite så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny telefon och då jag varit så nöjd med min Oneplus 3T fick det bli en Oneplus 6!

Även införskaffat en del whisky sedan sist
Det som är nytt är Monkey Shoulder, Hibiki Harmony, Box Dálvve och en Highland Park 12 - Viking Honour!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Impulsköpte en soundbar på lunchen idag
Tänkte inte ha något superavancerat, och pristaket låg väl runt 3-4k tänkte jag mig, gärna lite mindre.

Men efter jag fått en demo utav denna pjäsen så var det de trådlösa saterliterna som fick mig att hosta upp nästan det dubbla som jag först hade tänkt mig.

Subben går ju på 220v (men är trådlös i övrigt) liksom så klart, men satelliterna har inbyggda batterier som håller ~10 timmar och enkelt klickas ihop med soundbaren med magneter och laddas därigenom / kan användas som främre ljudprojektorer också om de sitter fast i limpan.

Men möjligheten att kunna ta loss satelliterna och bara ställa dem bakom sig bara sådär ”klick” utan att man behöver göra något / kan göras när de är igång och därmed får den fulla surround -upplevelsen, riktigt gött !

JBL Bar 5.1
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4515302

Mer info direkt från JBL;
https://www.jbl.se/soundbar-hogtalare/JBL+Bar+5.1.html?cgid=s...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@HlMSELF:

Gör en helt annan kärleksförklaring till mina öron.. Lurigt nära men så annorlunda ändå:

När jag va ute på upptåg senast och hade frugan i släptåg så hade hon glömt sina kåpor, perfekt att köpa nya bättre, till mig

Hon fick ärva mina gamla ..

ProTac Shooter är lite nyare än mina Sporttac, upplever dem som lättare (har faktiskt inte kollat grammen.. ) och tystare.
Sporttac har lite dålig dämpning för vissa tillämpningar tyvärr.

Det är en aning mer volym i luren för att ta upp ljud och dämpa det.

Båda är väldigt sköna och nu har jag ett par bra i reserv.

Dock har Sporttac möjligheten att förstärka ljudet mer än vad det är, passar jägare kan ja tänka mig.

Sporttac var förberedda för radio och har bara mono-in medans ProTac shooter har en riktig 3,5mm in, kan vara bra att ha.

Det jag har lurarna till tillåter inte inbyggd radio, så det är en bra möjlighet att använda dem till annat också.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Ett par flaskor whisky.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Har du plats över i lyan? Lovar att inte röra spriten.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Har du plats över i lyan? Lovar att inte röra spriten.

Haha den blir nog ledig på airbnb snart igen.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Livsnjutare 😎

"Sweclockers - Mitt senaste inköp" -video coming up soon...

Avser produkten här lite längre upp; #17413687

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

snygg bild

Permalänk
Medlem

Vi får tillgång till det om 14 dagar! Ska bli grymt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Vi får tillgång till det om 14 dagar! Ska bli grymt kul
https://i.imgur.com/86vVgu8.jpg

Grattis!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Lite nytt D&D..

Och även jag skaffade ett par nya vettiga ljudlurar, Audeze LCD-2C

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

DeepMind 12

Permalänk
Medlem

Bara 32GB DDR4, SSD, M.2 och HDD's kvar.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tillägg i samlingen: Fläskig samlarbox med Indiana Jones trilogin på Laserdisc ( I fejkläder som gjorde den besvärlig att fota...) Med bakom kulisserna material och en bok med kartor osv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ny rökig

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Lite godis till jakten på borrarna i sommar!

Piglet Shad
Rawbite
Babybite
Super Spook Jr
Shadow Rap
2x Esox Gear Curly Lucy
Okuma Ceymar 25 spolad med SpiderWire Smooth Stealth (Vit för att slippa bry sig om att färgen bleks ur och för att det syns riktigt bra)
Diverse skallar och sänken

Visa signatur

Grubblare