Permalänk
Avstängd

Posta era GDPR-skämt

Nu är GDPR här och om du läser detta så godkänner du att du kommer att posta dina GDPR-skämt. Här är ett jag såg på fejjan (vet ej vem som skapade den ursprungligen):

Tungt att arbeta som Döden nuförtiden! Trevlig sommarhelg! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Såg denna från Norrlandsguld.

Permalänk
Medlem

via Imgflip Meme Generator

Permalänk
Permalänk
Medlem

A: "Do you know a good GDPR consultant?" B: "Yes." A: "Great! Can you give me his email?" B: "No."

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Hedersmedlem

Det bästa GDPR-skämtet har jag hört återberättat tre gånger, alla tre gånger har det av en händelse varit en kommun som gjort detta.

En avdelning inom en kommunal verksamhet ska skicka ut information om personuppgifter, skickar ut mailet genom att lägga in alla i "till"-fältet, och det slutar med att de skickar ut allas personuppgifter till alla andra.

Ha ha, only serious.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det bästa GDPR-skämtet har jag hört återberättat tre gånger, alla tre gånger har det av en händelse varit en kommun som gjort detta.

En avdelning inom en kommunal verksamhet ska skicka ut information om personuppgifter, skickar ut mailet genom att lägga in alla i "till"-fältet, och det slutar med att de skickar ut allas personuppgifter till alla andra.

Ha ha, only serious.

Hört om två fall, och ingen av dem gällde en kommun.

Jordbruksverket lyckades göra det.

Och ghostery.

Citat:

Ad-blocking tool Ghostery suffered from a pretty impressive, self-inflicted screwup Friday when the privacy-minded company accidentally CCed hundreds of its users in an email, revealing their addresses to all recipients.

Fittingly, the inadvertent data exposure came in the form of an email updating Ghostery users about the company’s data collection policies. The ad blocker was sending out the message to affirm its commitment to user privacy as the European Union’s digital privacy law, known as the General Data Protection Regulation (GDPR), goes into effect.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gropenator:

Hört om två fall, och ingen av dem gällde en kommun.

Fall 1: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&arti... - Stadsbiblioteket i Växjö

Fall 2: https://i.imgur.com/8eM4vAW.jpg - Trafikkontroret i Stockholm. (Denna incident har jag inte sett några nyhetsartiklar om...)

Jordbruksverket var fall 3 jag tänkte på, men av någon anledning så slarvade jag in detta under kategorin "kommunalt" mentalt. Gick lite för snabbt när jag postade.

Permalänk
Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jävlar vilken fart det blev i grejorna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Inte mitt men definitivt ett av det bättre skämten om hur världen skulle kunna se ut utan GDPR

Hello! Is this Gordon's Pizza?

No sir, it's Google Pizza.

I must have dialed a wrong number. Sorry.

No sir, Google bought Gordon’s Pizza last month.

OK. I would like to order a pizza.

Do you want your usual, sir?

My usual? You know me?

According to our caller ID data sheet, the last 12 times you called you ordered an extra-large pizza with three cheeses, sausage, pepperoni, mushrooms and meat balls on a thick crust.

OK! That’s what I want …

May I suggest that this time you order a pizza with ricotta, arugula, sun-dried tomatoes and olives on a whole wheat gluten free thin crust?

What? I detest vegetables.

Your cholesterol is not good, sir.

How do you know?

Well, we cross-referenced your home phone number with your medical records. We have the result of your blood tests for the last 7 years.

Okay, but I do not want your rotten vegetable pizza! I already take medication for my cholesterol.

Excuse me sir, but you have not taken your medication regularly. According to our database, you only purchased a box of 30 cholesterol tablets once, at Drugsale Network, 4 months ago.

I bought more from another drugstore.

That doesn’t show on your credit card statement.

I paid in cash.

But you did not withdraw enough cash according to your bank statement.

I have other sources of cash.

That doesn’t show on your last tax return unless you bought them using an undeclared income source, which is against the law.

WHAT THE HELL?

I'm sorry, sir, we use such information only with the sole intention of helping you.

Enough already! I'm sick to death of Google, Facebook, Twitter, WhatsApp and all the others. I'm going to an island without internet, cable TV, where there is no cell phone service and no one to watch me or spy on me.

I understand sir, but you need to renew your passport first. It expired 6 weeks ago.

Permalänk

Consensual spex

Permalänk
Medlem

not today?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ett meddelande från Hogwarts...

https://youtu.be/WH1rckt8V5w

Permalänk
Medlem

xD

Permalänk

och vad har ändrats????förutom at jag har fler jäkla popups om godkännande av avtal... Man får ju aldrig säga nej eftersom då kan man ju inte se något.. och man kan ju aldrig välja bort detaljer.

Till och med på Sweclockers.. Dvs en fruktansvärd illusion av att man har ett val...... valet är fortfarande endast att ... inte titta på några websites...eller acceptera all skit man utsätts för på alla websites.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsglobetrotter:

och vad har ändrats????förutom at jag har fler jäkla popups om godkännande av avtal... Man får ju aldrig säga nej eftersom då kan man ju inte se något.. och man kan ju aldrig välja bort detaljer.

Till och med på Sweclockers.. Dvs en fruktansvärd illusion av att man har ett val...... valet är fortfarande endast att ... inte titta på några websites...eller acceptera all skit man utsätts för på alla websites.

Nejdå, finns många sidor som funkar även om du svarar nej, men då kan de inte spara ditt svar så då får du frågan om och om igen varje gång du besöker sidan... det är lite som ett svenskt EU val, säger man nej så frågan man igen.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Ha, ha, ha! Fantastisk! Ha, ha, ha! Danskarna!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

När inför Postnord GDPR? De har redan börjat med alla paket från Wish, de "gav alla dessa männskor rätten att bli bortglömda".

Permalänk
Medlem

sitter mitt i skiten och jobbar en del med det och jag kan tyvärr inte komma på något roligt.... sorry.

Visa signatur
Permalänk

Detta sa en chef där jag jobbar... tycker det är riktigt tråkigt när företag har en oseriös inställning till GDPR.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aj aj om slipsen råkar komma ner i den!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

@Garderoben: Som sagt det är ett skämt med referens till Ines Uusman, på samma nivå som när Bill Gates kläckte ur sig sitt "640K ought to be enough for anyone"

Permalänk
Medlem

GDPR = Gör Det Poste Restante

Permalänk

Jag brukar vara snabb på att komma på skämt, men jag vet inte... faktiskt inte sett några bra i mina flöden heller. Kanske är lite för alldagligt och vettigt för att komma på nåt bra case? Har ju redan funnits i App Store och Google Play ett tag, och innan dess var det ju cookiemedgivande. Men de verkade inte lyckas spara ens medgivande i en cookie till nästa besök

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Med hänvisning till GDPR bad jag skatteverket stryka alla mina uppgifter ur deras system.
Tydligen gäller inte lagändringen dem...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

lul

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB