Skrivet av Broken-arrow:
Lyckas fiska fram ett eget brev Detta ska hänt för flera år sen (fick titta på Youtube för att ens veta vad för film det ens var). Får se om något händer, kan ju enkelt fixa eget bluffbrev nu kanske (och använda detta brev som mall om det nu är äkta). Är ju rätt dåligt sätt att göra när det cirkulerar mycket bluffakturor (vet inte om detta ens är äkta), kan ju vara någon annans banknummer.
Sen summan för 1 film är ju rätt högt, jämfört vad den säljs för i handeln (så frågan är vilka förluster dom vill täcka).
https://i.imgur.com/zWSEBOa.jpg
Så kan äntligen citera mig själv på en uppdatering Dock inget nytt eller upphetsande, utan snarare komiskt (trode jag redan fått ett sådant brev och antog jag slängt det). Alltså telia skickade detta en månad för sent (minst) eller kommer det ett brev till från njord?
Ska ta ett allvarligt snack med Telia känner ja (återkommer med edit i så fall)
Sen hur sjutton har Telia sparat min IP info över ett år (när paxis är 6 månader, samt IPS själva säger att dom inte kan lagra så länge för det är dyrt)?
Fick svar från telia, inte jätte informativt. Men lite oroväckande är snarare hur njord law behandlar bevis.
T.ex detta, nu kanske jag läser mellan raderna. Men det betyder alltså att njord använder sin bot och lagrar ipadresser och sen när uppgifterna från t.ex telia kommer in. Så knyts även dom för gamla ip-adresserna, ihop med adresser dom fått från rättegångens nya IP-adresser (bara teori), ihop med post adress. För att komma runt 6 månaders praxisen.
---Alicia
>Det beslöts att vi behöver lämna ut ip-adresser 2016 men det innebär inte att Njord Law har dragit information just det datum eller året.
Så verkar som njord gör tunna bevis, tunnare? Frågan är hur man kan få fram det som bevis i t.ex domstol (vist onödigt, räcker ju att neka sig blå)? Men om man verkligen vill trycka ner njord i skorna eller tillbaks till jorden i alla fall
Sen är det ju ett massutskick, så kan ju bli förseningar hos telia. Men ville bara informera dom om att deras brev kom för sent (vet lite onödigt ).
---- Alicia
>Det var väldigt tråkigt att höra, vi brukar skicka information per mail samt brev. Detta skall givetvis komma i förhand men eftersom det är massutskick kan det innebära förseningar. Vi skickar endast ut information om att vi har lämnat ut uppgifter men det är inget som går att bestrida målet.