Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fyrtiofem minuter kvar till Play-Asia LE släpps 3000 exemplar:
https://www.play-asia.com/info/exclusives

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter:

• Octopath Traveler – Prologue Demo Version finns ute nu, 1,6GB. Demon gäller bara i 3 timmar efter du har startat det.

• Arcade Archives Donkey Kong kommer idag till Europa spelet är redan ute i NA, $7.99 / €6.99 / £6.29.

• Nintendo arcade game Sky Skipper kommer på eShop i juli.

Footage/gameplay:

Veckans lista på fysiskt/digitalt/förhandsbokning/demo/rea

Switch Download

• Fortnite – free

• Hollow Knight – €14.99

• Fallout Shelter – free

• Jolt Family Robot Racer – €4.99

• Alchemic Jousts – €8.99 until June 12; regularly €9.99

• Hexologic – €2.99

• Scalextric – €9.99

• Paladins – Founder’s Pack – €29.99

• Mahjong Deluxe 3 – €19.99

• ACA NeoGeo Super Sidekicks 3: The Next Glory – €6.99

• Beekyr Reloaded – €9.99

• Chameleon Run Deluxe Edition – €5.99

• Pub Encounter – €16.99

• Soccer Slammers – €9.99

• The Number Puzzle – €4.99

• Whip! Whip! – €7.99

• Arcade Archives Donkey Kong – €6.99 (available June 15)

Switch Demos

• Devious Dungeon

• Octopath Traveler

• Shining Resonance Refrain

Switch DLC

• Fallout Shelter – Six Pack of Nuka-Cola Quantum (6) – €0.99

• Fallout Shelter – Case of Nuka-Cola Quantum (32) – €4.99

• Fallout Shelter – Cooler of Nuka-Cola Quantum (70) – €9.99

• Fallout Shelter – Regrigerator of Nuka-Cola Quantum (150) – €19.99

• Fallout Shelter – Crate of Nuka-Cola Quantum (400) – €49.99

• Fallout Shelter – Truck of Nuka-Cola Quantum (1000) – €99.99

• Fallout Shelter – Vault-Tec Starter Pack – €4.99

• Fallout Shelter – Lunchbox – €0.99

• Fallout Shelter – Bundle of 5 Lunchboxes – €3.99

• Fallout Shelter – Bundle of 15 Lunchboxes – €9.99

• Fallout Shelter – Bundle of 40 Lunchboxes – €19.99

• Fallout Shelter – Pet Carrier – €0.99

• Fallout Shelter – Bundle of 5 Pet Carriers – €3.99

• Fallout Shelter – Bundle of 15 Pet Carriers – €9.99

• Fallout Shelter – Bundle of 40 Pet Carriers – €19.99

• Fallout Shelter – Single Mr. Handy – €0.99

• Fallout Shelter – Bundle of 5 Mr. Handys – €3.99

• Fortnite – 1,000 V-Bucks – €9.99

• Fortnite – 2,500 (+300 Bonus) V-Bucks – €24.99

• Fortnite – 6,000 (+1,500 Bonus) V-Bucks – €59.99

• Fortnite – 10,000 (+3,500 Bonus) V-Bucks – €99.99

• Fortnite – Wingman Starter Pack – €4.99

• Paladins – 200 Paladins Crystals – €4.99

• Paladins – 400 Paladins Crystals – €7.99

• Paladins – 800 Paladins Crystals – €14.99

• Paladins – 1500 Paladins Crystals – €24.99

• Paladins – 2500 Paladins Crystals – €34.99

• Paladins – 3500 Paladins Crystals – €49.99

• Paladins – 8000 Paladins Crystals – €99.99

• Rocket League – Unlocked Event Crates x1 – €2.11

• Rocket League – Unlocked Event Crates x5 – €8.45

• Rocket League – Unlocked Event Crates x10 – €16.91

• Rocket League – Unlocked Event Crates x20 – €33.83

• WorldNeverland: Elnea Kingdom: Summer Wedding Attire Set – €3.99

• WorldNeverland: Elnea Kingdom: Hair Dye Set D – €1.99

• Xenoblade Chronicles 2: New challenge mode

Switch Pre-Orders

• Paranuatical Activity – €6.39 until July 5; regularly €7.99

• Ink – €7.19 until June 28; regularly €8.99

• Muddledash – €4.49 until July 9; regularly €4.99

• Overcooked! 2 – €24.99

• Octopath Traveler – €59.99

• Pode – €24.99

• Bomb Chicken – €13.49

eShop Sales Switch

• Devious Dungeon – €6.39 until June 24; regularly €7.99

• League of Evil – €5.99 until June 24; regularly €7.99

• North – €2.54 until June 18; regularly €2.99

• Slain: Back From Hell – €9.99 until June 18; regularly €19.99

• Spiral Splatter – €4.24 until June 18; regularly €4.99

• The Coma: Recut – €9.99 until June 18; regularly €19.99

• Portal Knights – €25.49 until June 18; regularly €29.99

• Rocket League – €14.99 until June 19; regularly €19.99

• Darkest Dungeon: Ancestral Edition – €23.24 until June 19; regularly €30.99

• Black the Fall – €8.99 until June 26; regularly €14.90

• Darkest Dungeon – €16.49 until June 19; regularly €21.99

• Darkest Dungeon: The Crimson Court – €6.74 until June 19; regularly €8.99

• Darkest Dungeon: The Shieldbreaker – €2.61 until June 19; regularly €3.49

• Rocket League – Supersonic Fury DLC Pack – €2.99 until June 19; regularly €3.99

• Rocket League – Revenge of the Battle-Cars DLC Pack – €2.99 until June 19; regularly €3.99

• Rocket League – Chaos Run DLC pack – €2.99 until June 19; regularly €3.99

• Rocket League – Back to the Future Car Pack – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Batman v Superman: Dawn of Justice Car Pack – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Aftershock – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Esper – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Marauder – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Masamune – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Proteus – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Triton – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Vulcan – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Hot Wheels Bone Shaker – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Hot Wheels Twin Mill III – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Fate of the Furious Ice Charger – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Fast & Furious ’70 Dodge Charger R/T – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Rocket League – Fast & Furious ’99 Nissan Skyline GT-R R34 – €1.49 until June 19; regularly €1.99

• Football Manager Touch 2018 – €23.44 until July 16; regularly €34.99

• Woodle Tree Adventures – €3.49 until June 21; regularly €4.99

• Axiom Verge – €16.19 until June 21; regularly €17.99

• Bit Dungeon+ – €7.19 until June 28; regularly €8.99

• Blossom Tales – €10.99 until June 21; regularly €14.99

• Brawl – €7.49 until June 30; regularly €9.99

• Butcher – €6.49 until June 23; regularly €9.99

• Fire Emblem Warriors – €39.99 until June 21; regularly €59.99

• Frederic 2 – €0.99 until June 28; regularly €4.99

• Frederic: Resurrection of Music – €1.19 until June 28; regularly €5.99

• Goetia – €4.99 until June 28; regularly €9.99

• Golf Story – €9.89 until June 21; regularly €14.99

• Grid Mania – €2.99 until June 30; regularly €3.99

• Human Resource Machine – €7.99 until June 21; regularly €9.99

• Letter Quest Remastered – €5.99 until June 21; regularly €11.99

• Lichtspeer: Double Speer Edition – €6.49 until June 23; regularly €9.99

• Little Inferno – €7.99 until June 21; regularly €9.99

• Mad Carnage – €3.74 until June 30; regularly €4.99

• Maria The Witch – €2.49 until June 28; regularly €4.99

• Millie – €1.24 until June 28; regularly €4.99

• No thing – €1.33 until June 28; regularly €1.99

• Qbik – €1.24 until June 28; regularly €4.99

• Shadow Bug – €5.84 until June 28; regularly €8.99

• Sparkle 2 Evo – €0.99 until June 28; regularly €4.99

• Sparkle 3 Genesis – €2.49 until June 28; regularly €4.99

• Sparkle Zero – €3.34 until June 28; regularly €4.99

• Splatoon 2 – €39.99 until June 21; regularly €59.99

• Super Beat Sports – €11.99 until June 28; regularly €14.99

• Tactical Mind – €2.24 until June 30; regularly €2.99

• The Bunker – €9.09 until June 28; regularly €12.99

• Zelda: Breath of the Wild – €52.49 until Junt 21; regularly €69.99

• Tumblestone – €3.89 until July 13; regularly €12.99

• Ultra Street Fighter II – €19.99 until June 21; regularly €39.99

• Violett – €1.99 until June 28; regularly €9.99

• World of Goo – €7.99 until June 21; regularly €9.99

• World Soccer Pinball – €1.79 until July 11; regularly €1.99

• Zombillie – €3.34 until June 28; regularly €4.99

• Layers of Fear: Legacy – €15.99 until July 2; regularly €19.99

• Hyper Sentinel – €9.59 until July 5; regularly €11.99

• Inversus Deluxe – €7.79 until June 25; regularly €11.99

• Jumping Joe & Friends – €3.99 until July 7; regularly €4.99

• Sparkle 2 – €6.39 until June 21; regularly €7.99

• Sally’s Law – €5.59 until July 16; regularly €9.99

Lista

Switch Demos Europa

• Devious Dungeon

• Octopath Traveler

• Shining Resonance Refrain

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Fitness Boxing kommer till Switch via joy-cons kan du bränna kalorier. Succén från Wii som sålde 800 000 kopior är nu på väg till Switch. Spelet lanseras i vinter. I Japan heter det dock "Fit Boxing" spelet ska även dyka upp i andra regioner.

• Nintendo COO on Sony’s 'Fortnite' crossplay problems, Sony gör bort sig igen?

• Mario Tennis Aces – Koopa Troopa och Blooper trailers

• Xenoblade Chronicles 2 nya patch är uppe nu version 1.5., Challenge Battle Mode.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • LEGO The Incredibles launch trailer

• Nintendo at E3 Official Day 3 Recap - E3 2018

• Tre nya karaktärer kommer efter september till Mario Tennis Aces: Diddy Kong, Birdo, and Koopa Paratroopa.

• Splatoon 2: footage of the upcoming Explosher weapon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Haha kan inte hålla med mer men det har varit ganska tydligt ett bra tag. I denna tråden kan det framstå som att det släpps bra spel hela tiden men faktum är att det mesta är portar, Indies och DLC:s.

För 1 år sen såg det ut som Nintendo var på gång, man kunde rekommendera konsolen till folk men nu känns det som att luften gått ur dem. Skulle någon fråga mig om konsolen idag så hade jag rekommendera att titta igenom det tunna spel utbudet innan de köper.

Det enda som står ut en aning är SmashBros men för mig som inte är så mycket för serien ser det precis ut som förra versionen så troligen hade det lika bra kunnat vara DLC.

Nej, vår Switch används väldigt sällan numera, istället är det PC:n som går varm vilket såklart är tråkigt.

Det som kan störa min är när personer säger att det finns 500+ spel på konsolen, men bland dom är det till och med portade mobil spel.. Sen är Nintendo inte ensamma om att ha mycket "filler" bland sina AAA spel. Men att använda argumentet att det finns X antal spel när mera än 50% av spelen är portar, mobil spel samt flera år gamla indispel låter lite fel för mig. Sen innan man får för sig att ta Nintendo i försvar så ska jag tillägga att jag kritiserar bara Nintendo för att jag gillar många av deras spel och samlar själv på amiibo, men att jag hoppas att dom fortsätter göra bättre ifrån sig. Säger inte att Microsoft eller Sony är bättre på konsol marknaden dom har sina uppenbara fel, där Microsoft verkar vara det enda företaget som faktiskt satsar på att fixa det medans Sony sitter med huvudet i sanden och orkar inte bry sig.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

@Rappen:
@Neon:

Håller med att antal spel inte spelar någon roll. Antal spel man själv vill spela och hur mycket man gillar dom är såklart det viktiga. Hellre några få toppenspel än tusentals dussinspel man ändå aldrig hinner spela.

Däremot är det riktigt bra att många av de mindre spelen presenteras i denna tråd. Storspelen är svåra att minna, men det kommer lite då och då riktigt intressanta spel med mindre budget, och Tiamats inlägg hjälper mig att upptäcka de mest intressanta av dessa.

Med det sagt har det på lite över ett år hunnit komma tillräckligt till Switch så jag är nöjd. Bl.a. har det ju kommit ett extremt hyllat Zelda, ett nästan lika hyllat Mario, Splatoon, Xenoblade, Kirby, Mario Kart-remake, Donkey Kong-remake, Pokkén Tournament-remake vilket täcker de flesta nintendo-IPs. Utöver detta finns flera andra intressanta spel (som t.ex. något så fantastiskt som ett bärbart Skyrim ).

Sen kommer ju bl.a. Monster Hunter, SSB, Mario Party och "Pokemon light" redan i år tillsammans med ett riktigt intressant RPG (Octopath).

Fire emblem är redan utannonserat så sen saknas väl egentligen bara "riktigt" pokemon och Animal Crossings och ev Mario RPG så har de på ca 2-3 år fått det viktigaste som önskas i en konsolgeneration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

@Rappen:
@Jimmy:

Håller med att antal spel inte spelar någon roll. Antal spel man själv vill spela och hur mycket man gillar dom är såklart det viktiga. Hellre några få toppenspel än tusentals dussinspel man ändå aldrig hinner spela.

Däremot är det riktigt bra att många av de mindre spelen presenteras i denna tråd. Storspelen är svåra att minna, men det kommer lite då och då riktigt intressanta spel med mindre budget, och Tiamats inlägg hjälper mig att upptäcka de mest intressanta av dessa.

Med det sagt har det på lite över ett år hunnit komma tillräckligt till Switch så jag är nöjd. Bl.a. har det ju kommit ett extremt hyllat Zelda, ett nästan lika hyllat Mario, Splatoon, Xenoblade, Kirby, Mario Kart-remake, Donkey Kong-remake, Pokkén Tournament-remake vilket täcker de flesta nintendo-IPs. Utöver detta finns flera andra intressanta spel (som t.ex. något så fantastiskt som ett bärbart Skyrim ).

Sen kommer ju bl.a. Monster Hunter, SSB, Mario Party och "Pokemon light" redan i år tillsammans med ett riktigt intressant RPG (Octopath).

Fire emblem är redan utannonserat så sen saknas väl egentligen bara "riktigt" pokemon och Animal Crossings och ev Mario RPG så har de på ca 2-3 år fått det viktigaste som önskas i en konsolgeneration.

Jo dom spela du räknar upp är sånt jag har spelat, kollat på eller har funderat över. Spel jag har plockat bort ifrån listan är Xenoblade, klarar inte av den horribla frameraten i det spelet. Tycker det borde vara straffbart att släppa ett spel som droppar ner i 20fps området idag på konsol. Vad gäller Skyrim spelade jag det några timmar när det kom på PC och kollade aldrig tillbaka för jag tyckte det var så oerhört tråkigt. Men det är min smak av spel det
Pokémon kommer jag inte röra som släpps i år. Det är inte min smak och jag tycker det verkar för simpelt för att jag ska kunna fastna för det. Skulle inte tacka nej till ett mario rpg, dom spelen är guld iaf de på 3DS. Monster Hunter kommer bli intressant att testa, men jag väntar fortfarande på mera information kring PC releasen av Monster Hunter World.
Med det sagt skulle jag inte tacka nej till en lite mera kraftfull version av Switch. Känns som att om de iaf kan hålla en stabil framrate och upplösning som inte droppar som de gör i t.ex. Xenoblade skulle jag vara nöjd. Om nu Nintendo tror de kan fortsätta med samma hårdvara i flera år till tror jag de kommer bli jobbigt för dem. Visst Fortnite vart portat och det ser okej ut, men kollar man på hur det presterar är det inte vackert i längden. Det är bara ett exempel och jag tror vi måste ha en uppdatering av Switch vad det lider. Lite som vi fick med New 3DS fast i det här fallet inte bara en processor klockning.
Men även om det är kul att spekulera så får man ju försöka leva i nuet och spela det som finns om man är sugen. Dock vill jag gärna veta idag vad Microsoft och Sony har på gång och vad Nintendos framtid för 3DS är och vad de planerar med Switch.

Visa signatur

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nyheter:

• Wolfenstein II pre-load är nu tillgänglig se bara till att du har tillräckligt med minne 21.8GB.

Gameplay/trailers:

• Making of the Little Nightmares Switch trailer

• Ys VIII: Lacrimosa of DANA - Laxia and Hummel Specials

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Med det sagt skulle jag inte tacka nej till en lite mera kraftfull version av Switch. Känns som att om de iaf kan hålla en stabil framrate och upplösning som inte droppar som de gör i t.ex. Xenoblade skulle jag vara nöjd. Om nu Nintendo tror de kan fortsätta med samma hårdvara i flera år till tror jag de kommer bli jobbigt för dem. Visst Fortnite vart portat och det ser okej ut, men kollar man på hur det presterar är det inte vackert i längden. Det är bara ett exempel och jag tror vi måste ha en uppdatering av Switch vad det lider. Lite som vi fick med New 3DS fast i det här fallet inte bara en processor klockning.
Men även om det är kul att spekulera så får man ju försöka leva i nuet och spela det som finns om man är sugen. Dock vill jag gärna veta idag vad Microsoft och Sony har på gång och vad Nintendos framtid för 3DS är och vad de planerar med Switch.

Håller inte riktigt med. Visst kommer de behöva uppdatera den till slut men tycker spel som Doom, Zelda m.fl visat att hårdvaran fortfarande är tillräckligt för att leverera tekniskt riktigt schyssta spel för handhållet om de optimeras väl (och har inga problem alls med hur Fortnite presterar förövrigt).

Man får ju komma ihåg att det är en handhållen enheter vi pratar om, vilket gör att den aldrig kommer ha samma kraft som de övriga konsolerna men att det samtidigt är dess största styrka. Jag älskar att kunna sitta och spela så komplexa och grafiskt snygga spel som Zelda och Doom precis vart jag vill, både i soffan framför TVn eller i hammocken på landet. Klenare hårdvara är något jag lätt accepterar för att få denna möjlighet.

Min PS4 Pro har stått helt oanvänd sen jag köpte Switchen för några månader sedan, dels för att jag helt fastnat för Zelda som tar upp den mesta av min speltid Men även för att jag verkligen gillar den portabla biten med den vilket gör att jag faktiskt kan använda den mycket mer en med en stationär konsol. Har redan köpt fler spel till den än jag har till PS4:an och fler blir det. Ser fram emot Wolfenstein härnäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Jo dom spela du räknar upp är sånt jag har spelat, kollat på eller har funderat över. Spel jag har plockat bort ifrån listan är Xenoblade, klarar inte av den horribla frameraten i det spelet. Tycker det borde vara straffbart att släppa ett spel som droppar ner i 20fps området idag på konsol. Vad gäller Skyrim spelade jag det några timmar när det kom på PC och kollade aldrig tillbaka för jag tyckte det var så oerhört tråkigt. Men det är min smak av spel det
Pokémon kommer jag inte röra som släpps i år. Det är inte min smak och jag tycker det verkar för simpelt för att jag ska kunna fastna för det. Skulle inte tacka nej till ett mario rpg, dom spelen är guld iaf de på 3DS. Monster Hunter kommer bli intressant att testa, men jag väntar fortfarande på mera information kring PC releasen av Monster Hunter World.

Alla tycker olika vilket är tur. Jag tycker Switch underpresterade från dag ett, men det är min åsikt. Tycker spel som Doom ser skrattretande dåligt ut om man kollar på jämförelser som DF gör och som de har gjort på Fortnite nu med. Jo jag vet att allt inte hänger på att det ska se bra ut osv osv osv. Men det är nog jag som bara inte klarar av att se något som kan se så mycket bättre ut om jag går in i rummet bredvid och sätter mig vid datorn. Jag förstår att den bärbara aspekten för dig är viktigt här och att du får ut flera speltimmar då du kan ta med dig spelen, vilket är toppen för då har ju switchen gjort sitt jobb för dig.

Personligen finner jag inte Switchen jätte bekväm i sitt handhållna läge och jag har testat diverse lösningar och har ett till på ingång under kommande månad ifrån ett företag som heter Satisfy. Får väl se om det kan lösa problemet, vilket jag tycker är det största problemet även när det kommer till min New 3DS XL. Jag är tvungen att ha ett extra grepp där med för att det ska vara bekvämt sitta en längre stund med det. Sen upplever ju alla det olika när det kommer till hur bekväma handhållna konsoler är att sitta med i längden. Jag hade nog så här efter över ett år med min Switch sätt att dom hade gjort en ny dedikerad handhållen och sen gjort en konsol till vardagsrummet. Nintendo är för vana nu mera att vara företaget med massa udda och inte alltid genomtänkta idéer och både på gott och ont kommer dom fortsätta med att vara det.

Jag använder min PS4 Pro mycket mera än min Switch just i dagsläget men det skiftar, jag spelade Zelda först, sen Mario, Mario+ Rabbids med flera spel. Wolfenstein i sig är roligt men jag vet inte om jag skulle spela det på konsol. Har svårt med att spela FPS spel överlag med handkontroll då jag tycker precisionen försvinner bland annat. Men du kanske har vant dig vid det. Jag tycker det bara förstör min upplevelse dom gånger jag har försökt att göra det på spel som har varit konsol exklusiva som t.ex. Killzone: Shadowfall.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Neverout som är ett pusselspel kommer till eShop nästa månad datum 10 juli $5.99.

• Flood of Light kommer till eShop i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

@Rappen:
@Jimmy:

Varför tar vi upp spel som är mer eller mindre portar från andra konsoler? Ta 1 och betala för 2 låter direkt dåligt. Visst kan det finnas små finjusteringar men det borde så fall antingen släppas som DLC eller vara väldigt tydligt i priset(att man endast betalar för tillägget).

Låter priset 600 kr för Mario kart [DELUXE] som egentligen bara fått några få extra kartor och lite finjusteringar rimligt när man redan köpt spelen en gång tidigare för 600 kr? Självklart INTE!

Splatoon, Xenoblade, Kirby, Mario Kart, Donkey Kong, Pokkén Tournament är alla spel som finns på tidigare konsol. Förändringarna är vad jag vet minimala. Varför inte lägga all denna tid på portar på att faktiskt göra något nytt istället?

Personligen så är det endast Mario som har gjort konsolen värd sina 4000-5000 kr med kontroller och allt men det är högt pris för 1 nytt och intressant spel! Det finns såklart lite andra titlar men ingen har den där AAA känslan som Zelda, Mario och Mario Kart har.

Varför ska en Nintendo konsol endast få 1 AAA titel från varje Nintendo Serie? Hade det inte varit fint om Nintendo hade gjort lite mer DLC:s till sina AAA spel, ny story, nya världar till Mario Odysses, något sidospår i Zelda m,m m,m.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Alla tycker olika vilket är tur. Jag tycker Switch underpresterade från dag ett, men det är min åsikt. Tycker spel som Doom ser skrattretande dåligt ut om man kollar på jämförelser som DF gör och som de har gjort på Fortnite nu med. Jo jag vet att allt inte hänger på att det ska se bra ut osv osv osv. Men det är nog jag som bara inte klarar av att se något som kan se så mycket bättre ut om jag går in i rummet bredvid och sätter mig vid datorn. Jag förstår att den bärbara aspekten för dig är viktigt här och att du får ut flera speltimmar då du kan ta med dig spelen, vilket är toppen för då har ju switchen gjort sitt jobb för dig.

Håller med och detta gör att alla dessa portar är helt ointressant, varför skulle jag vilja spela igenom ett spel igen och dessutom på ett sämre system? Varför skulle jag vilja betala för samma spel 2 gånger?

Skrivet av Rappen:

Personligen finner jag inte Switchen jätte bekväm i sitt handhållna läge och jag har testat diverse lösningar och har ett till på ingång under kommande månad ifrån ett företag som heter Satisfy. Får väl se om det kan lösa problemet, vilket jag tycker är det största problemet även när det kommer till min New 3DS XL. Jag är tvungen att ha ett extra grepp där med för att det ska vara bekvämt sitta en längre stund med det. Sen upplever ju alla det olika när det kommer till hur bekväma handhållna konsoler är att sitta med i längden. Jag hade nog så här efter över ett år med min Switch sätt att dom hade gjort en ny dedikerad handhållen och sen gjort en konsol till vardagsrummet. Nintendo är för vana nu mera att vara företaget med massa udda och inte alltid genomtänkta idéer och både på gott och ont kommer dom fortsätta med att vara det.

Jag kan köpa att Switch är något unikt när det kommer till handhållna spelenheter men i jämförelse med att sitta framför en stor tv, bra surround ljud, ergonomisk kontroll och stol så ser jag inte hur det första skulle kunna vinna. Men vi har haft denna diskussionen tidigare och det finns tydligen en hel del som föredra att sitta ihop vikt i något hörn o spela.

Skrivet av Rappen:

Jag använder min PS4 Pro mycket mera än min Switch just i dagsläget men det skiftar, jag spelade Zelda först, sen Mario, Mario+ Rabbids med flera spel. Wolfenstein i sig är roligt men jag vet inte om jag skulle spela det på konsol. Har svårt med att spela FPS spel överlag med handkontroll då jag tycker precisionen försvinner bland annat. Men du kanske har vant dig vid det. Jag tycker det bara förstör min upplevelse dom gånger jag har försökt att göra det på spel som har varit konsol exklusiva som t.ex. Killzone: Shadowfall.

Tyvärr ser det ut som att Switchen inte kommer få någon vidare speltid framöver i vårt hem. Det Nintendo planerat framöver är bara för dåligt och jag är rädd för att det kommer dröja bra länge innan vi får se något i klass med Zelda eller Mario igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Splatoon, Xenoblade, Kirby, Mario Kart, Donkey Kong, Pokkén Tournament är alla spel som finns på tidigare konsol. Förändringarna är vad jag vet minimala. Varför inte lägga all denna tid på portar på att faktiskt göra något nytt istället?

I alla fall för Xenoblade stämmer inte det. Xenoblade Chronicles är för Wii och 3DS, Xenoblade Chronicles X är för Wii U, och Xenoblade Chronicles 2 är för Switch. Dessa är helt olika spel, och det enda av dem som portats till en annan konsol är just första spelet som portades från Wii till 3DS (vilket är synd, jag älskar XC2 och skulle köpa de övriga spelen direkt om de portades till Switch eftersom det är den enda konsol jag har).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Håller med och detta gör att alla dessa portar är helt ointressant, varför skulle jag vilja spela igenom ett spel igen och dessutom på ett sämre system? Varför skulle jag vilja betala för samma spel 2 gånger?

Du tar för givet att man redan spelat alla spel Jag har inte så mycket tid att spela längre, jag hade inte spel igenom Doom eller några av de andra portade spel jag köpt till Switchen.

Skrivet av Neon:

Jag kan köpa att Switch är något unikt när det kommer till handhållna spelenheter men i jämförelse med att sitta framför en stor tv, bra surround ljud, ergonomisk kontroll och stol så ser jag inte hur det första skulle kunna vinna. Men vi har haft denna diskussionen tidigare och det finns tydligen en hel del som föredra att sitta ihop vikt i något hörn o spela.

Handlar ju om prioriteringar. Som sagt, tar mer än gärna lite sämre grafik för den för frihet det är att kunna ta med sig den vart som helst. Med det sagt så använder jag den mycket mer än men PS4 Pro även vid den stora TVn, i den sköna soffan med bra ljud och handkontroll eftersom det är den jag köper spelen till

Men är man inte intresserad av den mobila biten och tycker den grafiska biten är den viktigare så då ser jag inte poängen med att man köper en Switch (så länge man inte är ett stort Mario/Zelda fan då). En handhållen enhet som Switch kommer som sagt aldrig kunna prestera lika bra som för de övriga konsolerna och cross-platform spelen kommer utvecklas till de andra först eftersom det kräver mer optimering för att få det rulla bra på den.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Neon:

Jag kanske är unik men jag ser switchen som en spelkonsol att använda när jag inte har tillgång till pc eller konsol.
Som du kanske förstår är jag därför väldigt tacksam för att vissa spel som redan är släppta på andra format även släpps på switchen då jag kan spela dessa där jag normalt inte kunnat förut.
Så för mig handlar det mer om att jag hellre spelar på switchen än inte alls

Sen förstår jag inte varför man skulle vara tvungen att sitta ihopvikt i något hörn för att spela på switchen, känns som ett väldigt konstigt argument.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Varför tar vi upp spel som är mer eller mindre portar från andra konsoler? Ta 1 och betala för 2 låter direkt dåligt. Visst kan det finnas små finjusteringar men det borde så fall antingen släppas som DLC eller vara väldigt tydligt i priset(att man endast betalar för tillägget).

Låter priset 600 kr för Mario kart [DELUXE] som egentligen bara fått några få extra kartor och lite finjusteringar rimligt när man redan köpt spelen en gång tidigare för 600 kr? Självklart INTE!

Personligen så är det endast Mario som har gjort konsolen värd sina 4000-5000 kr med kontroller och allt men det är högt pris för 1 nytt och intressant spel! Det finns såklart lite andra titlar men ingen har den där AAA känslan som Zelda, Mario och Mario Kart har.

Varför ska en Nintendo konsol endast få 1 AAA titel från varje Nintendo Serie? Hade det inte varit fint om Nintendo hade gjort lite mer DLC:s till sina AAA spel, ny story, nya världar till Mario Odysses, något sidospår i Zelda m,m m,m.

Splatoon 2, Xenoblade 2 & Kirby Star Allies är alla unika spel för Switch. Att det gjort spel tidigare i samma serie är en helt annan sak. Kanske där du blandar ihop det då namnet är bekant?

Att få tillgång till ett modernt Mario Kart för såna som jag som saknar WiiU är fantastiskt. Kanske inte värt det för dig om du har det på WiiU, men för mig är det värt varenda krona.

Ser inget som helst fel med att de fyller ut spellistan med remakes av Wii U-spel mellan de "riktiga" spelen. Det är ju ganska omöjligt att släppa ett spel i varenda spelserie under första året. Bra att vi har mer utbud att spela under tiden. Lite synd att de inte hittat någon lösning med rabatt för Wii U-ägare av samma spel dock.

Få spelserier kan pumpa ut nytt spel varje år utan att de känns som upprepningar. Var 3-5 år är i mina ögon rimligare att anta om man vill ha välgjorda och annorlunda uppföljare i de flesta genrer. Däremellan kan spin-off spel fylla väntan.
Ser hellre den lösningen än Battlefield-lösningen där för många spel känns som samma spel med nya vapen/skins/tidsepok med några ofärdiga nya funktioner. Sportspelen är ännu värre i det avseendet.
3-5 år mellan spelen innebär 1-2 spel en "normal" konsolgeneration.
Finns vissa undantag där det även på senare tid har gått att trycka ut nyskapande uppföljare på bra spel tätt inpå, men det är inte så ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tyvärr ser det ut som att Switchen inte kommer få någon vidare speltid framöver i vårt hem. Det Nintendo planerat framöver är bara för dåligt och jag är rädd för att det kommer dröja bra länge innan vi får se något i klass med Zelda eller Mario igen.

Ja som sagt jag gillar Nintendo och man kritiserar det man gillar för man vill ju att det ska bli bättre. Det värsta är dock att det är inte många ställen på nätet man kan säga att man inte gillar Switch för att fanboys precis som det finns för Xbox och Playstation och PC för den delen inte kan ta att man har något negativt att säga om sin älskade spelplattform. Är väl tur att det finns tillräckligt många personer som kan ha en sund och lugn diskussion angående sånt här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj! Har inte tid att kommentera alla poster men kan konstatera att en nyckel här är att vi förväntar oss olika saker från Switch och den passar uppenbarligen era önskemål bättre än mina.

Jag har haft samtliga Nintendo konsoler och huvudsakligen har det varit deras AAA titlar som jag riktat in mig på , d.v.s Mario Kart, Mario(2D och 3D), Donkey Kong, Zelda. Det mesta andra runt om har för mig känts krystat och ganska dåligt producerat, antar att jag inte varit rätt målgrupp.

Så tittar man då på vilka unika AAA titlar som verkligen finns på Switchen och som tillhör Nintendos klassiska serier så är det minst sagt sparsamt och det måste ju även ni inse?

Visst, detta är återkommande för de flesta Nintendo konsoler men min förhoppning var att de skulle få fart på sin egen produktion nu när Switchen gått så bra.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Förra veckan fick jag 3 st olika CE och LE. Shaq FU var inte i den bästa förpackningen men det mesta var helt. Chokladkossan är en direktimport från USA.

• Darkest Dungeon – The Color of Madness DLC trailer

Permalänk
Medlem

.. och jag som tittade på Disney + Pixars Coco igår - började googla på hur jag skulle kunna spela igenom Grim Fandango på typ min androidplatta, så skriver Tiamat en nyhet om att spelet kommer släppas min Switch.

Coincidence?

Permalänk
Inaktiv

Klarade Breath of the Wild för 3:e gången nu idag fast denna gången såklart till Switchen med alla DLC-paket.

Enda som återstår är att samla alla 900 Korok Seeds samt uppgradera rustningarna men det har jag gjort 2 gånger tidigare på Wii U samt på Cemu så det börjar kännas tjatigt.

Ännu en gång har den där känslan krupit sig på där man känner "Jahopp och vad händer nu?"

Vet inte om jag orkar lägga mer tid på detta Zelda-spel mer igen, har redan lagt över 600 timmar på alla spelgenomgångar.

Provade spela lite Mario Odyssey för att samla mynt till de nya dräkterna men det roliga tog slut fort då jag tröttnade ganska fort (har 3.500 mynt kvar till sista dräkt delen)

I väntan på Dark Souls Remastered vilket för övrigt är ett spel jag aldrig spelat tidigare (halleluja) samt Crash Bandicoot och Sonic Mania passar jag på att spela Bloodstained Curse of the Moon vilket är ett ganska bra spel om än kort.

Undrar verkligen om jag kommer att spela Breath of the Wild mer, lite ledsamt att känna så och vara så trött på spelet efter bara lite drygt ett och ett halvt år.

Men å andra sidan börjar jag vara less på alla spel, det blir så när man har för många och spelat igenom dem mer gånger under åren jag kan räkna.

Kanske detta verkligen är sista konsolen för mig någonsin.

Permalänk
Medlem

@anon183825: Har du spelat Hollow Knight? Det släpptes nyligen till Switch, och jag får en känsla att det är ett spel du skulle gilla om du inte redan råkat spela det på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Klarade Breath of the Wild för 3:e gången nu idag fast denna gången såklart till Switchen med alla DLC-paket.
[...]
Vet inte om jag orkar lägga mer tid på detta Zelda-spel mer igen, har redan lagt över 600 timmar på alla spelgenomgångar.
[...]
Undrar verkligen om jag kommer att spela Breath of the Wild mer, lite ledsamt att känna så och vara så trött på spelet efter bara lite drygt ett och ett halvt år.

Borde du inte känna "Imponerande att få mig lägga så mycket tid!" istället för att vara besviken, efter att du spelat ett singelplayerspel i 600 h? Vi är såklart olika men jag tycker det är skönt att känna mig färdig med ett spel. Det är nästan fördel med singelplayerspel, att man blir klar och kan gå vidare med ett nytt.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Miles & Kilo kommer till Switch nästa månad via eShop, NA $7.99.

• 4 Min of Monster Boy and the Cursed Kingdom (Off-Screen) Switch.

Trailer
  • Runbow kommer till eShop den 3 juli. Den fysiska varianten förväntas komma Q3. Om datumet gäller NA eller Europa för den fysiska varianten finns det ingen information om. Spelbutiken har satt release datum den 13 juli (Runbow: Deluxe Edition Switch).

Permalänk
Medlem

Vann just en switch på FZ, ibland ska man ha flyt

Vilka spel rekommenderas att börja med om man vill lira 2st med varandra? Har inte koll på Nintendovärlden

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Flashback launch trailer

• Warriors Orochi 4 kommer 16 oktober till NA och 19 oktober för Europa.

• Square Enix Unboxes The SaGa Scarlet Grace Limited BOX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Borde du inte känna "Imponerande att få mig lägga så mycket tid!" istället för att vara besviken, efter att du spelat ett singelplayerspel i 600 h? Vi är såklart olika men jag tycker det är skönt att känna mig färdig med ett spel. Det är nästan fördel med singelplayerspel, att man blir klar och kan gå vidare med ett nytt.

Ja, i mina ögon är det en enorm prestation av ett single-player spel att hålla intresse så länge. Jag är inte riktigt där men med mina 110+ timmar på min första genomkörare och har mycket av både story och karta kvar att utforska (jag är en sucker för att utforska ) så är jag på god väg. Helt ärligt så skulle jag köpt Switchen bara för Zelda, vilket är mer eller mindre vad jag gjorde eftersom jag hade noll koll på övrigt utbud på denna konsol innan Ett rent mästerverk enligt mig!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Dream Alone har release 28 juni, 2-D pusselspel, eShop.

• Grimshade på väg till Switch (Q1 2019, eShop) via en Kickstarter-kampanj då de har uppfyllt sitt mål.

• Warriors Orochi 4 har släppt teknisk data kring spelet de satsar på 1080p i dockat samt 720p handhållet i 60fps:

“Because of the lower specs of the Switch, our biggest challenge is keeping the frame rate [stable] because we want to preserve the action of the game as much as possible without it being affected. Of course the lower specs will also lower the graphics of the game.”

• Nintendo agerar mot troll och mobbare i Splatoon 2. Om du tidigare inte har märkt det kan var och en dela ett meddelande eller en skiss ovan sin spelfigur. Dessa bilder/meddelande är tänkt som en rolig funktion. Men på sista tiden har det blivit mer en hatstorm för vissa spelare där man trycker ned andra spelare m.m. Även om gruppen är liten kan den göra stor skada.

“We really don’t want people to use the plaza here as a way to hurt people or say hurtful things to other people or do anything considered against the law.”

“We know a lot of topics are something someone feels positively about and another person might feel negatively about . . . We don’t want to bring the hammer down too hard on everything. And so as long as something hasn’t risen to the top for the wrong reasons, something that’d be violating the [game’s] rating for some reason, we try and let the system basically sort it out. We really hope that people use this system as a means of communication and celebrating the game.”

Footage/gameplay:

• The Lost Child Limited Edition unboxing

Uppdateringar:

• Runner3 har en ny patch ute nu, där de har fixat "Retro Challenge" kraschen.

• BlazBlue: Cross Tag Battle DLC och patch version 1.1.0 är ute nu.

Permalänk
Medlem

De man går o väntar mest på är ju Pokemon !

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -