Permalänk

Mekaniskt tangentbord under under 650kr

Hej, jag har samlat ihop lite pengar till ett nytt tangentbord (650kr) för det tangentbordet jag har nu har ingen RGB. Konstigt armstöd. Och
mellanslags knappen behöver man trycka ned helt för att den ska funka. Den är också skitig och har dålig kvalitet. Så jag skulle vilja köpa ett nytt, här är några grejer som jag skulle vilja ha på tangentbordet.
-Mekaniska brytare (ett måste)
-Nordisk layout (ett måste)
-Programerbar RGB (väldigt viktigt)
-Numpad (inte jätte viktigt)
-Armstöd (inte så viktigt heller)
-Från ett bra märke t.ex Corsair, Logitech, Razer osv (inte ett måste så länge märket är bra kvalle)

Om ni skulle kunna hitta något bra tangentbord så skulle det uppskattas väldigt mycket. Alla dom här grejerna är som sagt inte prioritet men några grejer jag gärna vill ha på tangentbordet. Mvh. Aldin

Edit: Jag är på resa i ungefär 2 veckor till så om det är någon Rea så kommer jag inte beställa det eftersom om jag behöver beställa för tidigt, så kanske dom på ICA slänger paketet om ingen hämtar upp det inom en vecka typ.

Permalänk
Medlem

Det var stramt draget för ett vettigt mekaniskt tangentbord
Lite hastigt skulle jag säga att du skulle titta efter något begagnat, typ
https://www.tradera.com/item/1209/314348059/-corsair-k70-rgb-...

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera begagnat tangentbord, inte mus heller för den delen.
Känns som personliga saker där man inte vill ha 3 år av avlagringar och baciller från en okänd person
Dock är din budget tajt, det är svårt att hitta ett vettigt mekaniskt tangentbord i den prisklassen.
Även vid bra reor brukar det inte gå mycket lägre än runt ~1,000kr.
Jag skulle säga att du bör försöka snåla ihop några hundralappar till och kanske hålla koll på Denna sida (Dagens Fynd). Kommer det nån bra deal på ett tangentbord så kommer någon med största sannolikhet att länka det där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk

@Zyie: Tack för svaret
Kan man få samma tangentbord som jag beskrev i tråden fast med bara 1 färg under 700kr?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

@Zyie: Tack för svaret
Kan man få samma tangentbord som jag beskrev i tråden fast med bara 1 färg under 700kr?

Skippar du RGB och kör på bara upplyst tangentbord så går det hitta lite äldre modeller som är lite billigare. Där kan du kanske klara dig med 700, men mest troligt behövs det ändå att det är en rea just då.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

@Affeltrucken: Vilka mekaniska brytare är du ute efter? Väldigt stor skillnad mellan de olika sorterna

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar