Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ju najs. Går Aktierna upp

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hjälpsam

Skulle föreslå att köpa ett 2pack Corsair 140 ML fläktar, mina favoritfläktar för tillfället (jobbar med hårdvara)

EDIT;
OOPS, fel tråd ja. Lol sorry ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fluf:

Skulle föreslå att köpa ett 2pack Corsair 140 ML fläktar, mina favoritfläktar för tillfället (jobbar med hårdvara)

Hamnat i fel tråd?

Permalänk
Medlem

@Fluf: tror du skrev i fel fönster/tab/tråd eller

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Milliliter? Har de smält i värmen?

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem

Varje gång jag läser någon sånhär tråd blir jag förbannad över att jag inte köpte aktier.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Ja shit... Jag skickade ett mail till mig själv våren 2016 som påminnelse att köpa AMD aktier när jag kom hem på kvällen efter att jag läst på om deras kommande produktlanseringar. Sen hade jag inga pengar på Avanza just då och orkade inte göra en banköverföring. Hade inte tänkt investera enorma mängder, men 10000 när de låg på 2.5 usd hade varit fint nu. Istället får jag vara bitter över min lättja varje gång en sån här tråd dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

@ClintBeastwood: Ja shit... Jag skickade ett mail till mig själv våren 2016 som påminnelse att köpa AMD aktier när jag kom hem på kvällen efter att jag läst på om deras kommande produktlanseringar. Sen hade jag inga pengar på Avanza just då och orkade inte göra en banköverföring. Hade inte tänkt investera enorma mängder, men 10000 när de låg på 2.5 usd hade varit fint nu. Istället får jag vara bitter över min lättja varje gång en sån här tråd dyker upp.

Läst en del anvädare här på Sweclockers som köpte i rätt tid och det är så jävla störande. Vi får ta nästa chans och hoppas på det bästa. Jag var en minut från att köpa aktier innan Zen men det rann ut av en ren tillfällighet. Är huvudet dumt så får man lida :P.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag förstår det som att de överträffar förväntningarna med 2%. Det borde väl höja aktievärdet något. Men aktien pendlar ju rejält på egen hand. Så jag tror inte denna nyhet påverkar nämnvärt förutom att det sannolikt kommer inleda uppåt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Tur man äger AMD aktier Sedan länge tillbax! tror det kommer komma till 20 dollah innan årets slut

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Varje gång jag läser någon sånhär tråd blir jag förbannad över att jag inte köpte aktier.

Skrivet av SweDragon:

Skrivet av ClintBeastwood:

Läst en del anvädare här på Sweclockers som köpte i rätt tid och det är så jävla störande. Vi får ta nästa chans och hoppas på det bästa. Jag var en minut från att köpa aktier innan Zen men det rann ut av en ren tillfällighet. Är huvudet dumt så får man lida :P.

Ähh. Alltid lätt att vara efterklok. Finns inte mycket att vinna på att gräma sig över att man inte har en spåkula. Finns fler företsg i samma branch som det gått ännu bättre för. Amds aktie har gått upp med ca 900% på 3 år. Nvidias aktie har gått upp med 1200% på samma tid. Så det har varit ännnu större miss att inte köpa nvidia i så fall :).
Aja. No worries. Går fler tåg. Man kommer garanterat missa fler tåg framöver också :).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Upp ca 15% igår ... tur att man köpte några 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ähh. Alltid lätt att vara efterklok. Finns inte mycket att vinna på att gräma sig över att man inte har en spåkula. Finns fler företsg i samma branch som det gått ännu bättre för. Amds aktie har gått upp med ca 900% på 3 år. Nvidias aktie har gått upp med 1200% på samma tid. Så det har varit ännnu större miss att inte köpa nvidia i så fall :).
Aja. No worries. Går fler tåg. Man kommer garanterat missa fler tåg framöver också :).

Du har rätt i det och ingenting man kan gå och gräva ner sig på men det vore ju inte fel om man faktiskt investerat. Att Nvidia gått upp är ju en annan femma, den aktien har väl legat rätt högt ett tag nu men om man hade köpt AMDs aktier hade det gett en rätt bra utdelning om man köpte vid rätt tid (dom var dessutom billiga så man hade kunnat köpa på sig fler). Men du har rätt, fler tåg kommer och dom flesta kommer man missa. Men någon dag... någon dag ska jag åka på tåget.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

De måste skärpa sig på grafik fronten

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Upp ca 15% igår ... tur att man köpte några 😊

Nasdaq har öppet 15:30 till 22:00 svensk tid. När menar du att du köpte? Den inledde på +6% och köpte man då så gick man plus 7% till stängning.

Aktien pendlar ofta flera % och det lär gå ner kl 15:30 (min gissning) edit: clearly not

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hade AMD för några år sen när de var runt $3. Synd, men well, glad att höra att det går bra för gröna laget! Köpte nyligen en AMD-prolle igen, glad att höra att de har runt 20% av Svenska marknaden. Fortsätt så!

Permalänk

https://www.google.se/search?q=intel+revenue&oq=intel+rev&aqs...

inte speciellt med tanke på intel tillverkar inte några grafikkort........

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av needthatgaming:

https://www.google.se/search?q=intel+revenue&oq=intel+rev&aqs...

inte speciellt med tanke på intel tillverkar inte några grafikkort........

För intel gör ju enbart processorer och absolut inget annat?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

https://www.overclock3d.net/news/cpu_mainboard/amd_s_r_d_budg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Tror nog de kommer göra, Vega blev en flopp pga begränsade resurser/personal som de kunde tillägna sig åt utveckligen och då de satsa all kort i Ryzen. Kanske därför orsaken att Raja Kudori lämnade AMD i förmån för Intel då han blev sur på AMDs ledning som inte ville satsa mera på grafikkortschippen. Säkert finns det många fler orsaker som att få testa på något nytt med nya omständigheter osv men kanske en av orsakerna iallafall.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Nasdaq har öppet 15:30 till 22:00 svensk tid. När menar du att du köpte? Den inledde på +6% och köpte man då så gick man plus 7% till stängning.

Aktien pendlar ofta flera % och det lär gå ner kl 15:30 (min gissning)

Jag kanke var otydlig ... menar att jag köpt sen tidigare 😊

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix