Permalänk
Medlem

Swec,har förstört mitt liv=)=)

Hehe,mja inte riktigt men nästan.Eftersom jag egentligen bara har min maskin till "OC" o "3DMark", o läser om allt på detta forum, så tycker jag att det är dags att "uppgradera" till bättre saker(iallafall KYLNING), då mitt nuvarande sys bara går till 3383mhz me luft(ASUS G8X vagp modd,SL6EF,2x256 twin/WIN 400).Så har jag funderat på:Vatten,Pelt,Vappo och slutligen Prometeia.Om utlovad Bonus faller ut så kommer ett kyl sys att inhandlas(dock EJ "MAch2"), vad rekomendrar ni:D ,Själv eja sugen på prom

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Pelt röstar jag på, för det kör jag med juh själv, funkar utmärkt och mycket flexibelt :D...tjöta lite på icq om du har några fråogr ajt?

Permalänk
Medlem

Tog prometia, men ångrar mig nästan. Med pelt så kan man ju kyla gfx och nb också med vatten...

Permalänk
Medlem

iof,men får väl köpa det separat då(ev):)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tog prometeina men jag tycker du ska välja pelt om du är händig med vattenkylning...det är billigare, dock lite sämre..

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

man måste ha vatten också om man har en pelt va? går inte att luftkyla?

Permalänk

Börja med vatten, då kan du uppgradera till pelt senare om du vill.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

Jag tog promme och jag ändrar mig inte, du vill ju komma upp i mhz Gabbax och då är det bara promme som gäller!

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Haha, vafan! Ska du lägga ut 6000 kronor på något som du ska ha bara för att överklocka så du får fler poäng i 3dmark?
Börja använda datorn till någonting vettigt så du får användning för din processors 4 miljarder klockcykler per sekund.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

Köp prometeia machI, byt ut r134 mot r404a och kappilöret, så har du en prometeia som är bättre än machII och billigare. Kan hjälpa att du byter ut fläkten på radiatorn, den blir lite varmare än normalt. Har en delta som jag kan koppla på vid nödfall

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Dr.S:Ja de e tur att man e händig,men jag är inte intresserad av det sämmre utan det bästa(visst jag hadde sett fram emot att få instalera V-kylningen,eftersom det ev känns bättre när man "gjort" det mesta själv.:D

BmB:Stör det dig att jag Kan lägga ut dess pengar på "prom"För att jaga Mhz samt P??

Visa signatur

Permalänk

Köp 2st prom. en till graffe och 1 till prolle. Kanske 2 till nord och sydbrygga vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Skaffa nån fet industrifrys med -90Celelr nåt å släg ner burken i

Permalänk
Medlem

Köp en prommy före vapochill. För vappons kompressor går på 12V. Alltså den tar ström från datorns nätagg vilket är en stor nackdel. Samt att den är svagare än prometeia. Om du har råd tycker jag du ska köpa prommy sen vattenkyla resten, men om du annars hade tänkt att köpa enbart vatten till cpun eller en prommy så ta prommyn. Iofs kan det diskuteras ifall det är värt pengarna, Bra vattenkylning till cpun kan man få för runt 1000kr..

pa1983

Jo och alla komponenter gillar ju extrem kyla också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Köp en prommy före vapochill. För vappons kompressor går på 12V. Alltså den tar ström från datorns nätagg vilket är en stor nackdel. Samt att den är svagare än prometeia. Om du har råd tycker jag du ska köpa prommy sen vattenkyla resten, men om du annars hade tänkt att köpa enbart vatten till cpun eller en prommy så ta prommyn. Iofs kan det diskuteras ifall det är värt pengarna, Bra vattenkylning till cpun kan man få för runt 1000kr..

pa1983

Jo och alla komponenter gillar ju extrem kyla också

Tror dom flässta fattar att det var ett skämt.... *OBS! FLÄSSTA*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Tror dom flässta fattar att det var ett skämt.... *OBS! FLÄSSTA*

Tyvärr vet jag inte vad "FLÄSSTA" är för ord eller språk, kanske pa1983nska?

Ja klart jag tog det som ett skämt som du skriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Tyvärr vet jag inte vad "FLÄSSTA" är för ord eller språk, kanske pa1983nska?

Ja klart jag tog det som ett skämt som du skriver.

Lika mycket som jag GILLAR att överdriva

Permalänk
Medlem

Ja det hänger bara på "bonusen" om den faller ut så blir det en "prom".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
BmB:Stör det dig att jag Kan lägga ut dess pengar på "prom"För att jaga Mhz samt P??

Nä, du gör ju vad du vill för dina pengar. Var bara ett vänligt tips om att bilar är till för att transportera människor, och datorer är verktyg.

PS. Jaga E istället för P, du blir garanterat gladare. </dåligt skämt> DS.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

Ehhh........ok.Men får jag bar fråga varför du komenterar mitt ev val om kylning? För mig är detta inget ANNAT en en HOBBY,sådan kostar pengar;) .6k 10k och?. Nej man blir nog aldrig nöjd:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa köper Ferrari men det duger ju egentligen med en fiat, vissa köper prometia men det duger med luftkylning.

Permalänk
Medlem

Nej det gör det INTE, bara att inse att skall du högre så krvs det en PORSHE;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[OT] *host* Supra mkiv *host*

Permalänk
Medlem

Gabbax.... Yes... Du vet hur man skappar disskutioner...

hä ,hä....

Jag skall först ha vatten sen peltier!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Vad är Prometeia och Pelt?

Permalänk
Medlem

Skaffa Prometeia så lär du då inte bli miss nöjd

Fick mitt prome för 3000kr ca 3 månader beggat

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |