Diverse frågor angående Corsairs produkter

Permalänk
Medlem

Diverse frågor angående Corsairs produkter

Tjena

Jag funderar på att köpa en ny dator när Nvidias nya grafikkort samt intels nya cpuer har lanserats. Jag funderar på att bara skaffa corsair produkter där det är möjligt så jag kan synkronisera allt med eran ICUE mjukvara. Så jag har en del frågor om era prodkter.

1 Jag är intresserad av erat crystal 570x chassi. Jag la märke till att erat Obsidian 500D RGB SE har mycket mörkare tonat glas. Så jag Undrar Om det går att köpa ett Crystal 570X med mörkare toning på glaset. alternativt ifall glaspanelerna går att byta ut mot mörkare glas.

2 Vad är det för skillnad mellan k70 RGB LUX och K70 RGB MK 2? Undrar även om dessa tangentbord kommer att bli tillgängliga med Cherry MX Blue.

3 Jag funderar på att skaffa en commander pro fläktkontroll, Förstår dock inte hur denna fungerar tillsammans med lightning node pro. Räcker det att bara ha en commander pro? Eller måste man ha lightning node pro också. Iså fall hur många lightning node pros måste man ha om man har exempelvis 6 fläktar.

4 K70 RGB har en knapp som reglerar ljusnivån. Reglerar den bara ljusnivån på tangentbordet eller kan denna knapp även styra belysningen på alla corsair RGB produkter som är inkopplade?

Permalänk
Medlem

Tar mig friheten att svara på några av frågorna.

570X finns inte med mörktonade glas som 500D RGB SE, det finns en Mirror Black version men då är glaspanelerna som genomskinliga speglar på utsidan. Det du kan göra är i så fall köpa toningsfilm till bilar och montera, de finns i olika toningsgrad.

K70 MK.2 är helt enkelt en uppgraderad variant med bla. 8Gb minne för profiler samt utseendemässigt uppdaterat så det liknar K95 Platinum. De finns med MX Blue men om de finns i nordisk layout vet jag ej.

Med Commander PRO kan du styra led-hubben som i sin tur styr RGB-belysningen till 6st RGB-fläktar från Corsair. Du behöver inte en Lightning Node PRO också. Commander PRO kan styra 6st fläktar, ge dem några färdiga profiler eller skapa egna profiler. Du har också 4st tempgivare som du kan placera på olika platser i chassit för att läsa av temperaturer och även styra fläkthastigheten på fläktarna efter tempgivarnas temperaturer. Du har 2st led-kanaler där du kan styra antingen rgb-fläktar eller rgb-strips. Sen har du 2st interna usb-ingångar.

Knappen som styr ljusnivån på tangentbordet styr endast tangentbordets ljusnivå, ej övriga Corsair produkter.

Den mesta av informationen finns att läsa på Corsairs hemsida, finns mycke skoj att läsa om där.

Rättstavning
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Tar mig friheten att svara på några av frågorna.

570X finns inte med mörktonade glas som 500D RGB SE, det finns en Mirror Black version men då är glaspanelerna som genomskinliga speglar på utsidan. Det du kan göra är i så fall köpa toningsfilm till bilar och montera, de finns i olika toningsgrad.

K70 MK.2 är helt enkelt en uppgraderad variant med bla. 8Gb minne för profiler samt utseendemässigt uppdaterat så det liknar K95 Platinum. De finns med MX Blue men om de finns i nordisk layout vet jag ej.

Med Commander PRO kan du styra led-hubben som i sin tur styr RGB-belysningen till 6st RGB-fläktar från Corsair. Du behöver inte en Lightning Node PRO också. Commander PRO kan styra 6st fläktar, ge dem några färdiga profiler eller skapa egna profiler. Du har också 4st tempgivare som du kan placera på olika platser i chassit för att läsa av temperaturer och även styra fläkthastigheten på fläktarna efter tempgivarnas temperaturer. Du har 2st led-kanaler där du kan styra antingen rgb-fläktar eller rgb-strips. Sen har du 2st interna usb-ingångar.

Knappen som styr ljusnivån på tangentbordet styr endast tangentbordets ljusnivå, ej övriga Corsair produkter.

Den mesta av informationen finns att läsa på Corsairs hemsida, finns mycke skoj att läsa om där.

tack för svar

Permalänk