Google Plus läggs ned efter upptäckt sårbarhet och möjlig läcka av användardata

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Fy fan då slipper man den skiten.

Jag hade länge ett yutube konto som blev ett google konto, la upp videos på bland annat kerbal space program och hade 2-3000 tittare om dagen.

Sedan kom Google+ och jag var enligt google tvungen att gå med, annars kunde jag inte svara på kommentarsfältet, alltså hade andra med G+ mer behörighet att skriva i kommentarsfältet till mina videos än jag själv hade..... Google+ tvingades på folk.

Kom aldrig runt det problemet och ville absolut inte acceptera villkoren och gå med i google plus så stängde ner konto för jag orkade inte med google och hur dom konstant körde över sin användare.
Google+ var bara ett av google många problem för sina skapande användare.
Jag kunde kommentera i fältet utan problem före G+ så för min del fans det bara nackdelar med skiten.

Tänk om google aldrig introducerat skiten, så mycket bekymmer det hade sparat deras användare eller föredetta användare.

Nu man är glad att man aldrig gick med i G+ skiten.

Permalänk
Medlem

Tycker de är tråkigt att Google Plus läggs ner, jag gilla verkligen G+, synd att de inte kan fixa sina problem istället för att sopa undan problemen under mattan. Tråkigt också att de varit så lite aktivitet på G+, tycker G+ är hundra gånger bättre än facebook.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Tycker de är tråkigt att Google Plus läggs ner, jag gilla verkligen G+, synd att de inte kan fixa sina problem istället för att sopa undan problemen under mattan. Tråkigt också att de varit så lite aktivitet på G+, tycker G+ är hundra gånger bättre än facebook.

Du formulerar det som två separata tråkigheter men det är väl snarast så att den låga aktivitetsnivån är själva anledningen till att de valde att stänga ned istället för att fixa?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt, än om jag inte använt det lika mycket under det här året som tidigare. Trots allt är det ett av få ställen där man kan hitta intressanta tips och idéer direkt ifrån olika utvecklare. Det blir ett vakuum.

Vad finns det ens för alternativ? Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Fy fan då slipper man den skiten.

Jag hade länge ett yutube konto som blev ett google konto, la upp videos på bland annat kerbal space program och hade 2-3000 tittare om dagen.

Sedan kom Google+ och jag var enligt google tvungen att gå med, annars kunde jag inte svara på kommentarsfältet, alltså hade andra med G+ mer behörighet att skriva i kommentarsfältet till mina videos än jag själv hade..... Google+ tvingades på folk.

Kom aldrig runt det problemet och ville absolut inte acceptera villkoren och gå med i google plus så stängde ner konto för jag orkade inte med google och hur dom konstant körde över sin användare.
Google+ var bara ett av google många problem för sina skapande användare.
Jag kunde kommentera i fältet utan problem före G+ så för min del fans det bara nackdelar med skiten.

Tänk om google aldrig introducerat skiten, så mycket bekymmer det hade sparat deras användare eller föredetta användare.

Nu man är glad att man aldrig gick med i G+ skiten.

Tvång är tyvärr vad företag kör med mer och mer idag bara för att få igenom sina tjänster. Titta bara på spel-launchers som har börjat spåra ur fullständigt där man måste ha snart en för varje spel.

Så är väl lite positivt att en tvingad sak går i graven iaf. Tyvärr återstår många andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Bra. Nu kan de lägga ner Facebook också, så vi kan gå tillbaka till ett bättre samhälle.

Hmmm, myspace, playahead och lunarstorm?

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Hmmm, myspace, playahead och lunarstorm?

Jag föredrar IRL, annars finns det massa trevliga forum som enligt mig ger en bättre balans vad det gäller tid och uppmärksamhet dom skäl från ens vardag.

Permalänk

Jadu. Google Plus hade ju inte något alls att erbjuda eventuella prenumeranter, så det var väl ingen överraskning att det inte blev en hit? Pluset la ju inte till något som användare behövde, så att säga.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Bra. Nu kan de lägga ner Facebook också, så vi kan gå tillbaka till ett bättre samhälle.

Vafasen, menar du att de ska stänga ner allt annat också (snapchat mm). Vad ska mänskligheten göra istället? Tänka, fysiskt leta reda på vänner, fantisera eller liknande hemskheter?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yrfhar:

Vafasen, menar du att de ska stänga ner allt annat också (snapchat mm). Vad ska mänskligheten göra istället? Tänka, fysiskt leta reda på vänner, fantisera eller liknande hemskheter?

G+ blev nog mindre en social plattform av det slaget än om kanske Google hade den avsikten från början. För egen del, utifrån de val jag gjort, en samling tips om systemadministration, öppen källkod generellt, skript osv.. Den sociala biten har aldrig intresserat mig, än om det är ett bra sätt att dela saker med de närmaste.

Permalänk

Hehe tog ett tag innan jag kom på vad google plus var, men jag verkar inte varit ensam att ha glömt bort det.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett Google+ konto bara för att kunna kommentera på YouTube.
Det var inte roligt.

Men att läsa att det skulle läggas ned lät först som ett skämt. Lite fantastiskt att något sådant faktiskt skulle hända.

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Skrivet av Dunder:

De vill väl inte lägga tid och resurser på något som ingen använder. De nämner själva att 90% av alla användarsessioner varar mindre än fem sekunder, t.ex.

Lite komiskt Jag menar hinner sidan ens ladda allt på 5 sek

Men vad för data är ute på vift, har inte riktigt hängt med där. Vet att dom pratade om privat info (har inget sådant på G+ vad jag vet), lösenord och mail är snarare jag intresserad av om det läckt ut.

Skrivet av evil penguin:

Du formulerar det som två separata tråkigheter men det är väl snarast så att den låga aktivitetsnivån är själva anledningen till att de valde att stänga ned istället för att fixa?

Sen vad jag läste är inte G+ helt borta (dom behåller delen till/för företag). Så G+ är inte helt dött, men vet inte vad för nytta företag har av tjänsten (vet bara om att dom har social del som Facebook). Läste nu i forumet att det innehöll mer än så (vad vet jag inte)

Lite synd G+ lägger ner, gillar inte Facebook dominans (är ju sjukt vad många sidor det företaget har infekterat). Alltså är man inloggat på facebook och går in på hemsida med facebook plugin (eller vad man kallar det för), så loggas info vilken sida och vad du kollar på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Och tre dagar senare börjar de publicera hur Google+ kommer bli allt bättre för företagskunder.
https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/new-enterprise...

Vi som använder G+ varje dag är inte så lite besvikna, men då många av oss också har G Suite-konton så lär det inte bli så stor skillnad för oss på det professionella planet, men vi kommer tappa på det spontant sociala som inte har någon direkt koppling till jobbet.

Permalänk
Avstängd

Men det framgår inte hur andra tjänster påverka.
Då Google från början slagit ihop alla konton, blir det som för att Gmail Blogger och Youtube blir enskilda konton? Från början hade jag inte Google+ det blev så automatiskt