Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Då har du köpt FM6 även via e-butiken på din XBOX.
För spel installerad från skiva kräver just skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Skivan har jag kvar men aldrig behövt använda den när jag spelat. Bara när jag installerade spelet. Köpt från Cdon. Får se hur det blir med Red Dead Redemtion 2, har förhandsbokat det från Inet. Mycket billigare än att köpa direkt från Xbox store. Varför är dom digitala varianterna så mycket dyrare?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Skivan har jag kvar men aldrig behövt använda den när jag spelat.

Såvida det inte har hänt något jättekonstigt så har du tillgång till en digital licens. Kan vara köpt, game sharing, GwG eller Game Pass.

Skrivet av zosma:

Varför är dom digitala varianterna så mycket dyrare?

Dels för att ingen annan än Microsoft säljer licenser till Xbox, men också för att butiker måste bli av med sitt lager.

Permalänk
Medlem

Borde vi starta en klubb för denna tråden?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

https://kotaku.com/sources-microsoft-is-close-to-buying-obsidian-1829614135

Citat:

Microsoft is finalizing a deal to acquire the independent development studio Obsidian Entertainment, according to three people briefed on the negotiations. We don’t know if ink is on paper yet, and plenty of major acquisition deals have fallen apart in the final hours, but those close to the companies believe it is all but done.

One person with knowledge of the deal told Kotaku they’d heard it was “90%” finished. Said a second person: “It’s a matter of when, not if.”

Vad tycker ni? Kul med ännu en rollspelsutvecklare i Microsofts portfölj!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Har en vanlig Xbox one just nu, skulle det vara värd att skaffa S eller X, eller bättre att vänta vad som kommer efter?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

S kanske är mindre värt om du inte behöver en mindre konsol, slippa ha en stor eldosa eller har nytta av bluray i 4k.
Avvakta till black Friday 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zosma:

Har en vanlig Xbox one just nu, skulle det vara värd att skaffa S eller X, eller bättre att vänta vad som kommer efter?

Jag hade valt X framför budgetversion. Gissar på att nästa generation kommer 2020.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Jag hade valt X framför budgetversion. Gissar på att nästa generation kommer 2020.

Jo, antagligen är det X. Men hur stor blir skillnaden jämfört med standard versionen. Tänker om det är värd att köpa nu, (black friday kanske) eller om det är bättre att vänta på nästa?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Har samma funderingar om att kanske uppgradera till en OneX på Black Friday om rätt deal dyker upp. Men har inte riktigt bestämt mig för vid vilket pris jag tycker det är värt att slå till. I mina funderingar tänker jag att kommande generation Xbox borde bli bakåtkompatibel redan från start med den nuvarande generationen. Kan det kanske bli så att nuvarande OneX får samma förhållande till den kommande generationens Xbox som den ursprungliga One har till nuvarande OneX? Att man kan spela den kommande generationens spel även på OneX, men inte på samma upplösning och med mindre ögongodis.

Permalänk
Medlem

@Baradet Funkar: Nästa generation bygger säkert vidare på AMD's plattfrom och är bakåtkompatibel, spelen kommer säkert komma på båda generationerna i flera år. Frågan är bara vilka spel som utnyttjar en bättre processor och mer minne bäst och blir tillräckligt bra för att till slut dumpa den gamla generationen, gissar att det till en början handlar om storlek på världar, antal motspelare och detaljerade modeller. Kanske pushar man VR mer eller bara bulldozar in äkta 4k med hög refreshrate.

I dag handlar X mest om den handfull nya AAA spel som utnyttjar den, men är det dom spelen man spelar mest är det säkert värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jo, antagligen är det X. Men hur stor blir skillnaden jämfört med standard versionen. Tänker om det är värd att köpa nu, (black friday kanske) eller om det är bättre att vänta på nästa?

Ska du spela Red Dead Redemption 2?
I så fall hade jag valt en X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Ska du spela Red Dead Redemption 2?
I så fall hade jag valt en X

Det är tanken, har förköpt det, så den är skickat idag.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Det är tanken, har förköpt det, så den är skickat idag.

Spana in Digital Foundrys jämförelse om du inte har gjort det.
Stor skillnad mellan S och X.

Permalänk
Skrivet av zosma:

Det är tanken, har förköpt det, så den är skickat idag.

Ska du spela Red Dead 2 så hade jag undvikit budgetversionen och köpt X. Kolla denna video för att få en jämförelse. Så här sent i konsolgenerationen så hade jag inte kunnat rekommendera den gamla versionen av Xbox till någon.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ska du spela Red Dead 2 så hade jag undvikit budgetversionen och köpt X. Kolla denna video för att få en jämförelse. Så här sent i konsolgenerationen så hade jag inte kunnat rekommendera den gamla versionen av Xbox till någon.
https://www.youtube.com/watch?v=_mTIPXwcDGQ

Alltså just nu har jag en vanligt Xbox one, men funderar om jag ska köpa X eller vänta in nästa. Men får kolla på black friday. Spelar inte speciellt mycket på Xbox, föredrar PC, men använder Xbox till lite annat, ibland Youtube, svtplay, moderskeppet osv.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Om jag hittar Xbox one x till bra pris under black friday, så tänker jag kanske att köpa den. Men hur fungerar det. Jag har en massa spel installerade på en extern hårddisk, fungerar dom direkt, eller måste allt installeras om? Och hur är det med Red dead redemption 2, kan jag fortsätta spelet jag börjat med i min vanliga Xbox eller måste jag i så fall börja på nytt?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om jag hittar Xbox one x till bra pris under black friday, så tänker jag kanske att köpa den. Men hur fungerar det. Jag har en massa spel installerade på en extern hårddisk, fungerar dom direkt, eller måste allt installeras om? Och hur är det med Red dead redemption 2, kan jag fortsätta spelet jag börjat med i min vanliga Xbox eller måste jag i så fall börja på nytt?

Extern HDD kan flyttas mellan Xbox one-konsoler.

Du kan börja spela på en maskin och fortsätta på nästa.
Microsoft erbjuder Cloud save utan Gold så du kan bara logga in och ladda ner dina sparfiler.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om jag hittar Xbox one x till bra pris under black friday, så tänker jag kanske att köpa den. Men hur fungerar det. Jag har en massa spel installerade på en extern hårddisk, fungerar dom direkt, eller måste allt installeras om? Och hur är det med Red dead redemption 2, kan jag fortsätta spelet jag börjat med i min vanliga Xbox eller måste jag i så fall börja på nytt?

Fungerar det bra och spela från extern hårddisk? Jag behöver mer utrymme, min är konstant full.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fungerar det bra och spela från extern hårddisk? Jag behöver mer utrymme, min är konstant full.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har anslutit en ssd i nuläget men även innan provat en extern hdd. Så länge det inte är en riktigt långsam disk fungerar det lika bra som den interna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fungerar det bra och spela från extern hårddisk? Jag behöver mer utrymme, min är konstant full.

Jag kör med recertified-diskar, inget för dina familjebilder men förlorar du spelen kan du bara ladda ner dom igen:
https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-passport...
(brukar ofta vara slutsålt vilket 3TB och 4TB är, det fanns en ultra 1TB i svart också och en 2TB gaming storage men det varierar.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Jag kör med recertified-diskar, inget för dina familjebilder men förlorar du spelen kan du bara ladda ner dom igen:
https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-passport...
(brukar ofta vara slutsålt vilket 3TB och 4TB är, det fanns en ultra 1TB i svart också och en 2TB gaming storage men det varierar.)

Det står 53euro men när jag väljer sek så blir det 720kr, får man bättre pris om man betalar i Euro och låter banken växla? Eller kommer det blir samma pris i vilket fall? Jag kikar på en vit 2tb på länken du skickade, så matchar den Xboxen.

Vill även rekommendera att prova spelet Victor vram som är på denna månadens guld, om man gillar Diablo 3 så lär man gilla detta spel. Jag har spelat igenom det en gång tidigare på pc men jag och en kompis (lirar ihop online) har börjat lira igenom det en gång till och det är lika roligt denna gången. Ens skills är baserat på vilket vapen man använder så byter man vapen får man nya skills, vilket gör det roligt och prova olika vapen, sen finns det som vanligt olika nivåer av rare vapen osv. Finns även en hel del annat man kan utrusta sin karaktär med också.
Den största skillnaden mot Diablo är att detta är svårare, specialattacker från fiender gör ont, riktigt ont. Så börja inte med att lira hardcore är mitt tips

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp, köpt Cod black ops 4 och vill nu kunna prata in-game med polarna, lättare sagt än gjort verkar det som.

Mina vänner köpte tidigt Xbox one Wireless Adapter, som man kopplar in i kontrollen och sen kan dem ansluta vilket headset som helst med 3.5mm sladd och snacka osv. Det vanliga 3.5mm uttaget i handkontrollen stödjer tydligen endast ljud och inte chatt. Har försökt få tag på en likadan men verkar vara svårt, köpte en på wish men såfort jag kopplade in mina iphonehörlurar så gick det inte.

Verkar ju som att xbox one inte heller stödjer bluetooth? Så hur har ni andra gjort egentligen? Skulle helst vilja kunna köpa vilka headset som helst med 3.5mm och bara ansluta, alternativt köpa ett par prisvärda hörlurar som man kan koppla trådlöst.

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Det ska vara CTIA-standard så vilka standardlurar som helst ska funka med mic,
vilket verkar betyda alla telefonheadsets utom apple.
Det ska finnas adapters som byter plats på ljudkanalerna så apple funkar också.

Permalänk
Medlem

@pacc tackar för detta, lade en beställning på någon adapter Turtle beach hade istället och ett headset för 300:- på Maxgaming, blir säkert bra

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 kommer i november som Games with Gold:

SKYNDA ATT LADDA NER PREMIUM PASS GRATIS - BARA 1 DAG KVAR!

https://www.microsoft.com/en-us/p/battlefield-1-premium-pass/...

Fult av dom om det var därför de inte avslöjade GWG förrän så sent....

Permalänk

Tack för tipset om PREMIUM PASS, har precis skaffat det nu. Riktigt sugen på att pröva Battlefield 1. Måste vara ett av de bättre spelen som kommit till Gold.

Permalänk
Medlem

Behövs gold för att spela red dead redemtion2 ?, nått tips på vart man kan köpa gold till rätt peng?

mvh /F

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fungerar det bra och spela från extern hårddisk? Jag behöver mer utrymme, min är konstant full.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör med "Seagate Game Drive Hub for Xbox 8TB" som jag tycker fungerar bra, förutom att den låter mer än den interna disken (men har satt den att stänga av sig med Xboxen).

Bra med utrymme för 2 papp. Rekommenderas! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4432369

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Behövs gold för att spela red dead redemtion2 ?, nått tips på vart man kan köpa gold till rätt peng?

mvh /F

Du behöver nog inte gold för det spelet. Dock är en multiplayer-del på g.
Gold kan du köpa här relativt billigt:
https://cdon.se/spel/xbox-live-gold-3-months-3-months/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...
Xbox One X inkl RDR2 & COD & 3 mån Game Pass 4490:-

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/