Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Vart såg du den? Har suttit och väntat på att den ska komma till svenska biografer sedan den kom ut i USA.

Funnits ”ute” på nätet många månader för de som konsumerar film så.

Obs! Jag anklagar inte MinscS2 för att ha laddat ner nått. Kan likaväl vara import/bio/förhandsvisningar/m.m

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Såg nyss Taxi.

En underbar komedi som håller än idag. Om man är på det humöret.

Som film får den väl en femma men om man tar det för va det är; en småfånig komedi så får den en nia.

Well... Det är ju mer eller mindre en drama, vilket också IMDB hintar om.
Jag tycker i alla fall det är en av de bättre filmerna som gjorts. En väldigt stark åtta får den av mig.

Storyn är det inget fel på men tycker att det borde ha funnits någon annan som gjort rollern som Derek betydligt bättre än Norton. Även att filmen borde ha varit allmänt mer rå och våldsam.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Creed (2015). Filmen går som på räls utan några större överraskningar. Dock en del fina boxningsscener. 6/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Papillon - Många tycker nog att det är onödigt att göra en remake av en film som redan är så bra men denna är faktiskt väldigt välgjord. Har man sett originalet nyligen så kan man hoppa den men har man inte gjort det så ge den en chans. 7/10

Kände mig helt främmande till denna titel, tills jag läste synopsis... Kom då på att jag både sett originalet och läst boken. Minnet är kort, får väl lägga till remaken på listan när tillfälle ges.

Permalänk
Medlem

Julgåvan. En jättefin Julfilm. <3 Den finns att se på Netflix

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Million Dollar Baby (2004). Inte som jag hade föreställt mig den baserat på framsidan av omslaget innan jag såg den. Överraskande starkt drama och bra skådespelarinsatser. 8/10. Vilket är en väldigt bra film på min skala.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Såg Blindspotting (2018) igår, riktigt överraskande bra! 9/10

Permalänk
Medlem

När jag bytte TV, förstärkare och DVD-spelare för att gå över till 4K så köpte jag ett gäng billiga 4K Blu-ray och en av dem var Spiderman (den nya i takt med Marvels univerum). Tyckte faktiskt den var rätt kass. Gillar annars Marvelfilmerna men denna kändes som något för 12-åringar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Såg tre filmer idag med mamma.

1. The Shallows
2. Dont breath
3. The Amityville Horror 2005

Permalänk
Medlem

Har igår och idag plöjt igenom LoTR trilogin. Alltid lika bra och sista halvtimmen av sista filmen är underbar.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Skyscraper 2018.
Med Dwayne Johnson: https://www.imdb.com/name/nm0425005/

Bakgrund story: Hollywood behöver ha mer pengar alla idéer är redan urmjölkade som det bara går, de funderar på ena dummare iden efter den andra. Tillslut kommer de på att de ska skapa en actionfilm som utspelar sig i världens högsta skyskrapa. Idag när datorgrafik är billig så är detta inga problem att skapa.
För att filmen ska bli populär behöver de ha en bra actionhjälte, alla bra var uppbokade. Men de lyckas övertala Dwayne Johnson att ställa upp under hans viloperiod. Han håller väl på med en mycket fysisk tung film och vill då spela i en film där han bara kan koppla av. Eftersom den andra storfilmen han spelar in är så viktig så får han under inga omständigheter utsätta sig för risker, så när alla andra i början av filmen åker ner för ett berg med lina. Så är han redan på backen innan de började filma..
För att folk inte ska klaga att han inte filmen inte gör några grymma kampfighter etc, så låter de honom i början av filmen råka ut för en olycka där han skadas rejält.

Filmen handlar om att någon vill skyskrapan illa, lite som Die hard 1 filmen. Jag vet inte om de har en tävling i hur dum orsaken kan vara, men det var den sämsta orsak som jag kunde komma på. Förutom att den är tråkig, så hade det ej fungerat.

Mitt betyg om filmen, javisst det är en actionfilm, det finns lite aktion i den, man får se en skyskrapa som vissa delar kan anses vara nyskapande. Har man problem att sova och denna film sedan finns på en streamingtjänst så varför inte? Jag lider dock med de som såg filmen dyrt på bio.

*edit*
Mitt råd för regisörerna. Alltså Dwayne Johnson är biffig, man vill se honom för just detta. Inte se honom passiv i en aktionfilm. Det är lite som att se Rambo 5, där sylvester stallone har blivit gammal och kör runt med en permobil.
Lite mer råhet, det märks att filmen är från 12år på bio.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att bara den infon om filmerna? Du kan väl skriva vad du tycker om dom.

The Predator - Jösses. Där dog den franchisen. Verkligen inte bra. Storyn är här och där, huvudpersonerna för tunna och en del personer verkar bara vara där för att blir slaktade. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The Predator - Jösses. Där dog den franchisen. Verkligen inte bra. Storyn är här och där, huvudpersonerna för tunna och en del personer verkar bara vara där för att blir slaktade. 5/10

Har inte sett den än. En fotnot; den är gjord av Shane Black, han som spelar Hawkins i originalfilmen (glasögon och granatkastare). Verkar inte ha hjälpt, den har fått rätt dålig kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Vad är poängen med att bara den infon om filmerna? Du kan väl skriva vad du tycker om dom.

Det gör det väldigt mycket lättare att veta exakt vilken film det är man syftar på och "vad" filmen är. Istället för bara en titel som man kanske eller kanske inte känner igen och sen måste googla på så ser man titel, år, genre, handling, regissör, manusförfattare, skådespelare, imdb's "weighted rating", poster, thumbnail på trailern osv. Detta är enligt mig information som hjälper otroligt mycket mer för att bestämma om jag vill se en film eller inte jämfört med om någon skriver titeln och sen typ "halvtaskig story men bra skådespelare" eller nåt sånt.
Trådtiteln är ju dessutom "Vilken film såg du senast?", och jag visar exakt vilken (ibland vilka, eftersom jag ofta kollar på väldigt många filmer inom en relativt kort tid) film det är som jag såg senast. Och varför jag inte skriver något kort om varje film är för att jag erkänt suger på att uttrycka det i ord. Efter några stycken filmer så hade jag säkert ändå bara generellt upprepat mig för det mesta. Tycker personligen oftast att det räcker med att visa mitt betyg i antal stjärnor uppe i högra hörnet på varje bild. Sen om det kommer en film som jag tycker är extra bra eller dålig så kanske jag slänger in några ord

Så om du gör på ditt sätt så gör jag på mitt

Lagt till fetstil /mod
Permalänk
Medlem

Fastnade för serien Merlin på Netflix. Tycker om den serien. Både allvar och humor.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Sett två filmer på Netflix nyligen

ARQ - 6/10. Hygglig film som höll nästan in i mål. Tappade lite på slutet i mitt tycke.

Spectral - 6.5/10. Började fantastiskt bra och spännande, satt trollbunden i soffan. Sedan tycker jag den blev lite mähä mot slutet som kändes mest forcerat när filmen varit så fängslande inledningsvis. Dock helt OK underhållning.

Permalänk
Medlem

Såg Champoins (2018) för ett par dagar sedan.
En känd assisterande baskettränare åker dit för rattfylleri och som straff ska han träna ett förståndshandikappat lag i basket.

En väldigt lättsam film som gav en hel del skratt och skådespeleriet är på flera ställen helt superb.
Ett stort problem är filmens längd, sättet den är gjord på gör att det gott och väl hade räckt med 1,5 timmars speltid istället för två. Men trots att det den blev seg på slutet rekommenderar jag den starkt, speciellt om man vill liva upp en gråmulen dag.

Trailer finns här men det avslöjas en hel del av filmen så jag rekommenderar att inte se den. I vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Serien Norsemen på netflix 9/10 trälar!
Om 30%-iga europeiska utbudet är såhär bra, bryr jag mig inte om EUs nya regler

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Fargo (1996)

Bröderna Coen berättar en skruvad historia. Bra rollkaräktärer spelad av bla Frances McDormand som van en Oscar för sin rolltolkning.
Min favorit är ändå Steve Buscemi som gör den rollen han alltid gör, en snackande halvdåre.

6/10

Permalänk
Medlem

Léon, med Gary Oldman och Jean Reno. En ung Natalie Portman (även i Starwars) var med och gjorde en superb roll.
Skådespeleriet var bättre än handlingen. Så, hmmm 4 av 5.
Léon

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

BlackKKlansman. Spike Lees bästa på länge. Politiskt laddad men samtidigt humoristisk.
8/10.

Permalänk
Inaktiv

The First Purge 2018

Filmen handlar om hur Purge kom till. D.v,s natten då allt är tillåtet inkl mord.
Som vanligt försöker Hollywood göra Purge frågan politisk laddad och påstå att det finns dåliga och negativa sidor med att ha en natt om året då det är tillåtet att döda andra.

Skämt och sida jag har inte sett de andra Purgefilmerna då jag tycker hela upplägget är så förbaskat dumt, jag valde då att se den första för att se om de kunde komma på en förklaring till det. Och de hade en förklaring, som var väl som man förväntar sig den ska vara.

Så mitt betyg är. Gillar du ej purgefilmerna så lär du ej gilla denna. Älskar du Purgefilerna så lär du säkert också gilla denna.

Permalänk
Medlem

The Ballad of Buster Scruggs. https://www.imdb.com/title/tt6412452/
Senaste filmen äv Coen bröderna, på Netflix.
Helt underbar film som är sex småberättelser från vilda Western.
Musiken är också suverän så jag var tvungen att förboka soundtracket direkt.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

The descent - Äldre skräckis om ett gäng tjejer som ger sig ner i ett okänt grottkomplex och har det trevligt där nere. Perfekt film om man gillar tjejer och grottor, väldigt spännande och lite äcklig. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.