Permalänk
Medlem

Wifi förstäkare förslag

Hej på er clockers! Jag behöver nu förslag på wifi förstärkare det är så att jag behöver internet till mitt rum från vardagsrummet och med en dator som inte har wifi kort så behöver jag hjälpen med att hitta en lösning. Enkel lösning hade varit " köp en nätverkskort" visst men det är ungefär 15 meter avstånd och 2 betongväggar mellan så vet inte om det är en sådan bra lösning när man behöver en konstant bra uppkoppling för att kunna spela laggfritt. Att dra kabel från vardagsrummet till mitt rum är ingen lösning heller tyvärr. Dela gärna med er vad ni har för lösningar!!!

Permalänk
Medlem

Jag gillar Ubiquitis produkter, förstärkt mitt hemmanätverk med APs från dom, typ denna

https://www.amazon.com/gp/product/B015PRO512/ref=oh_aui_detai...

Inte super-billigt, men jävligt bra grejjer. Vill man kan man mesha också, så du kan ju ha två, och dra sladd från ena till din burk.

Permalänk

Har du troligtvis köpt ett kasst usb nätverkskort som saknar antenner?
Kombinera detta med en ISP budget router och du har banat vägen för en potatiskoppling.

Köp ett vettigt pci ljudkort med externa antenner.
Kombinera med en ordentlig router i 1000-1200konorsklassen så ska du se på grejer.

Som man bäddar får man ligga
Jompen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av V3N:

Att dra kabel från vardagsrummet till mitt rum är ingen lösning heller tyvärr.

Om laggen är det du vill bli av med är ju givetvis första alternativet att försöka dra kabel. Ofta går det att dra kabel även om man först inte tror det. Är det betongväggarna som är orsaken att du inte kan dra kabel? Det går ju att lösa och borra igenom betongväggar, men inte alltid så populärt speciellt inte om man bor i en hyresrätt.
Har du provat med någon bättre wifi-lösning som redan nämnts?
En tredje sak du skulle kunna prova är via elnätet. Men min gissning är nog tyvärr att du kommer få lagg. Jag har tidigare använt elnätet som tillfällig lösning för att få fram min IP-TV, hastigheten var tillräcklig men den dippade lite då och då vilket märktes när man tittade på TV.

Permalänk
Medlem

Som föregående talare nämnt så finns det egentligen inga direkta alternativ till kabel när det är 2 betongväggar du handskas med förutsatt att du inte kan flytta routern och eller datorn något så att signalerna studsar mer fördelaktigt.

Ta bort lite golvlister och trösklar och dra kabeln bakom så är saken biff.

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Rekordmedlem

Om du inte kan dra kabel så dra en fiber. wifi är aldrig en lösning.
Kan du inte dra kabel hela vägen så dra så långt det är möjligt och montera en accesspunkt.
Använda 2 accesspunkter med riktantenn för att skapa en trådlös brygga går också om du kan montera dem rätt men att dra en kabel är troligen inte bara enklare utan ger också bättre prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.