Rösta på Kompletts nya skrivbordsbakgrund

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Numero uno!

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av e-mad:

Synd att ens egna bidrag inte kom med

https://i.imgur.com/DddPcpM.png

Mycket tjusig! Borde ha ersatt bidrag nr 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Beklagar den personens jobb som var tvungen att välja ut enbart tre utav alla fantastiska bidrag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018

Sätter en hunka på att nr:2 vinner😉

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mijiha:

Sätter en hunka på att nr:2 vinner😉

Det kan nog till och med jag som konkurrent hålla med om.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Jacob:

Vad förväntade du dig att få för svar i en tävling/omröstning som denna?

Glitter o glamour

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

@_Merc_: Nja.. Men kanske nån hint om vem som leder, eftersom att inte ens dom som röstat kan följa resultatet, lite drygt att ha den tanken att man kanske väntar i onödan.. Förra tävlingen när det gällde en laptop för 27.000 så kunde man ju följa resultatet efter att man röstat, nu kan man inte det. Konstigt

http://oscar-frisk.com/ | i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB DRAM, x64-based Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Nr 2 ser proffsig och seriös ut. Det syns att det ligger jobb bakom och den känns modern. Så många bakgrunder upprepas och återkommer, i mitt tycke ligger nr 2 långt före de andra bidragen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Komplett bör ha olika skrivbord på olika datorer. En Komplett Workstation, home eller Office bör ej ha samma som Gamer maskinerna.
Min åsikt kring bakgrundsskrivborden att de är något mellanting för datorerna ovanför och Gamer.
Jag personligen hade ej kört med någon av dem då jag vill att de ska vara mjuka/avkopplade för ögonen, så att man tydligt ser om det finns något där.

En spelrigg, så tänker jag mer starwars, fortnite inspiereade bakgrunder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

Det är ju uppenbart att ettan vinner.
2an är för plottrig.
3an är för oplottrig, fattas grejer i den bilden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Nummer två för att den är spacig och intressant och jag uppfattar den inte som plottrig. Plattformar i lava. Fin.

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av tumvanten:

Det är ju uppenbart att ettan vinner.
2an är för plottrig.
3an är för oplottrig, fattas grejer i den bilden.

Tack o hoppas det 😃 själv gillar jag bakgrunder som inte är för röriga. Om jag hade valt att förbättra den som jag gjorde så skulle loggorna va något mindre. Bidrag 2 är riktigt nice. Han har använt typ nån heightmap generator gissar jag. Sen gjort loggan i 3d, tagit bort lite geometri o slängt på det oranga materialet. Riktigt nice, dock lite för rörig för mig personligen, sen som andra nämnt så är loggorna bara inklistrade med olika storlekar o skuggor. Skulle lagt lite mer kärlek där så hade den vart ett mycket starkare bidrag i mina ögon. Men respekt o cred till bidrag 2 för att ha lagt ner jobbet 👍. Själv gjorde ja komplettloggan i 3d. Sen renderade den med lysande material och depth of field.

http://oscar-frisk.com/ | i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB DRAM, x64-based Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

NR 2 lätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av e-mad:

Synd att ens egna bidrag inte kom med

https://i.imgur.com/DddPcpM.png

var ju riktigt snyggt

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Cr381v3:

@_Merc_: Nja.. Men kanske nån hint om vem som leder, eftersom att inte ens dom som röstat kan följa resultatet, lite drygt att ha den tanken att man kanske väntar i onödan.. Förra tävlingen när det gällde en laptop för 27.000 så kunde man ju följa resultatet efter att man röstat, nu kan man inte det. Konstigt

Det är inte konstigare än att vi bestämde att ha en dold omröstning. Mer spännande så!

Det säger väl sig självt att vi inte kan ge "en hint" om vem som leder eller liknande i en tävling, det vore ju direkt fel. Ditt bidrag är 1 av 3 som valdes ut av flera hundra, det är ju något att vara glad över.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

@Jacob: Ja, Jacob. Nån skrev att jag önskade mig glitter o glamor så ja kände att jag vart tvungen att förklara mig.. #triggered ♂♂♂♂

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Cr381v3:

@Jacob: Ja, Jacob. Nån skrev att jag önskade mig glitter o glamor så ja kände att jag vart tvungen att förklara mig.. #triggered ♂♂♂♂

hehe, pc police intervention.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Lite flummigt, tycker att 1 är tråkig, 3 är extremt plottrig och jobbig för ögonen.
2 är i sin egen klass och krossar de andra, men har grundläggande misstag som textplacering och suddig skugga bakom "komplett", skuggan bör matcha texten ovan.

Så njaeoo, 2 får min röst då bakgrunden i sig är utan tvekan bäst, däremot behöver texten något mer polish, lätt att åtgärda dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2004

2an skulle fått min röst om det inte vore för pixliga skuggor och detaljer. Såg ut att vara "extrudat" från en jpg eller nått..

The what what in the what now?

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av str8forthakill:

Lite flummigt, tycker att 1 är tråkig, 3 är extremt plottrig och jobbig för ögonen.
2 är i sin egen klass och krossar de andra, men har grundläggande misstag som textplacering och suddig skugga bakom "komplett", skuggan bör matcha texten ovan.

Så njaeoo, 2 får min röst då bakgrunden i sig är utan tvekan bäst, däremot behöver texten något mer polish, lätt att åtgärda dock

Skrivet av BananaFace:

2an skulle fått min röst om det inte vore för pixliga skuggor och detaljer. Såg ut att vara "extrudat" från en jpg eller nått..

Bilderna är komprimerade för att kunna ladda snabbare på sajten. Originalet är bättre kvalitet, men filen är för stor att ha i artikeln.

“Do you feel it? Do you feel the power of the dark side? The only real power! The only thing worth living for!”

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

Nummer 2 får min röst, hade passat perfekt till mitt chassi som går i svart och orange. Nummer 1 lite för mycket komplett och DH-aura, nummer 3 snygg men "sämst" kandidat. Gillar inte färgerna.

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - ZOTAC 1080 Ti AMP EXTREME Core - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 500GB Samsung 970 EVO - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 240Hz - CHAIR - Maxsonic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - Corsair Gaming Glaive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg/Bromma
Registrerad
Nov 2009

ETTAN!!! av @Cr381v3

Ingen protest!

EDIT: Kul att Depth of Field har någon funktion. För i spel stänger jag alltid av det.

CPU: i7 6700K @4.5Ghz 1.248V GPU: ASUS ROG Strix 1080Ti RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
ASUS ROG Strix Z270G Gaming Kylning: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Mini C
PSU: EVGA G3 650W SSD1: Samsung 950 Pro M.2 NVMe 256GB SSD2: Samsung 840 Pro 256GB
SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

Nr 1!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004

Ettan är fin men för plain. Trean är huvudvärk. Tvåan ligger mkt arbete bakom och är snygg.

Blir nummer två!

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i5 6600K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 2666 Mhz 16 GB
Samsung 850 Evo 250 GB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007

Rent och snyggt, inte för mkt plotter. Bidrag tre får min röst 👍

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || MSI H370 GAMING PRO CARBON || ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING || I5-8600K || Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 32GB || be quiet! Pure Rock || Samsung 970 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Gillade alla, men röstade på #2 då den kändes mest originell och passar för en ÅF som säljer hårdvara.

CPU: i7-8700k @ 4,8 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Asus RTX 2080 Dual OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 5st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Grattis till bidrag nr.2 jag antar att den redan har vunnit

Mac Book-intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Azureye:

ETTAN!!! av @Cr381v3

Ingen protest!

EDIT: Kul att Depth of Field har någon funktion. För i spel stänger jag alltid av det.

<3

Samma här ang DoP, allt på lägsta 800x600 o 16 bit färdjup. PCMR L33t Hax0r

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2018

Snygga alla tre, spännande att se vem som vinner