Permalänk
Medlem

Någon med Bahnhof Bredband?

Har möjlighet att ansluta mig till Bahnhof Bredband som har samarbete med mitt stadsnät här i Katrineholm, men såg i deras avtalsvillkor för tjänsten att de har ett nedladdningstak på 2GB/mån!? låter ju mycket märkligt..
Någon som vet om detta verkligen stämmer?

Skall naturligtvis kontakta dom också..

Visa signatur

A64 3000+ 90nm S939 @ Default | MSI K8T NEO2 FIR S939 | 512MB Corsair ValueSelect PC3200 CL2.5 | Leadtek 6800LE 128MB @ 12x1,5 | Levicom 500W 34A@12V

Permalänk
Medlem

detta rör inte bahnhof, men jag hade en isp innan där jag bara hade 1,5 gig i veckan...upp och nerladdat.
men 2 gig i månaden....snålt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Bahnhof Bredband kom med våran nät med, synd är dock inga väljer de här, de erbjuder segaste av alla, endast 2mbit, medan andra kör 10mbit med till och med pris...

Om det finns annan ISP, så välj annan, Bahnhof Bredband e väl för detta Telenordia?

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Re: Någon med Bahnhof Bredband?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av znagels
Har möjlighet att ansluta mig till Bahnhof Bredband som har samarbete med mitt stadsnät här i Katrineholm, men såg i deras avtalsvillkor för tjänsten att de har ett nedladdningstak på 2GB/mån!? låter ju mycket märkligt..
Någon som vet om detta verkligen stämmer?

Skall naturligtvis kontakta dom också..

2 GB drar man ju ned på några dagar eller max en vecka.. illa, finns det fortfarande såna här s.k internetoperatörer...

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Någon med Bahnhof Bredband?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
2 GB drar man ju ned på några dagar eller max en vecka.. illa, finns det fortfarande såna här s.k internetoperatörer...

/Hasse

om du lyssnar på mp3-radio á 128kbit 1h/dag når du ~1,54gig efter 30dagar

jävligt dålig maxgräns!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Banhof är för mig kvalitet. Så jämför helst inte de med Telenordia bara för dom köpte deras nät.

Permalänk
Medlem

När jag läste igenom avtalet så blev jag lika rädd till början. Men sedan dagen då två representanter från Bahnhof kom till byn och talade till det undrande folket samt gav svar på frågor. Då fick jag veta att 2gb gränsen gäller webkontona som medföljer abonnemanget. Dvs om det blir mer än 2gb trafik på webkontona så debiteras man. Onödigt, visst...men faan om det skulle varit att man skulle fått tanka max 2gb warez och sånt i månaden! då skulle det inte blitt nån deal

Visa signatur

cool story bro