Uppgradering av bredband hos Bahnhof, justeras hastighet automatiskt?

Permalänk
Medlem

Uppgradering av bredband hos Bahnhof, justeras hastighet automatiskt?

Hej.

Har fiber via Bahnhof genom stadsnät zmarket. Loggade in med kunduppgifter på Bahnhof och uppgraderade från 100/100 till 500/100. Nån som har en susning om hastigheten justeras automatiskt? Eller behöver man vänta på manuell hantering? Om jag loggar på Bahnhof nu och går till bredbandstjänster kan jag inte längre se alla val jag tidigare såg, som 250/250, 500/100, 500/500 etc, det är bara min befintliga hastighet och adress som visas där nu.

Permalänk
Medlem

@Eydam: testa bredbandskollen så ser du vilken hastighet du har: http://www.bredbandskollen.se/

Permalänk
Medlem

@vasbydaniel: Inte riktigt detta svar jag sökte. Tänkte mer om någon annan suttit i samma sits som mig (utan tålamod) som vet hur det ligger till. Hastigheten är fortsatt densamma, dvs inte uppgraderad.

Permalänk
Inaktiv

Är manuell ändring som behöver göras av bahnhof så bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på samma hastighet för den som är intresserad. Uppgraderade alltså i fredags. Hittade även detta på deras webbplats så inte så konstigt att jag fortfarnade har samma hastighet. Jag får lugna ner mig helt enkelt.

Hur lång tid tar det att byta hastighet?

Bahnhof har en hanteringstid på 1-5 arbetsdagar och generellt sett brukar det gå snabbt att genomföra ett hastighetsbyte. Oftast kan vi på Bahnhof genomföra själva bytet åt dig och då går det snabbt, men ibland saknar vi rättighet att ändra i systemen då behöver vi meddela våra samarbetspartners på stadsnäten om hastighetsbytet. I de fallen brukar det ta 1-3 arbetsdagar längre än vanligt att genomföra ett hastighetsbyte. Det går bra att meddela oss om hastighetsbyten via Mina Sidor eller via telefon på 010-510 00 00.

Permalänk

@Eydam:
Då anser jag att fakturadatum för nya priset inte ska börja gälla heller förrän ändringen aktualiseras.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eydam:

Sitter fortfarande på samma hastighet för den som är intresserad. Uppgraderade alltså i fredags. Hittade även detta på deras webbplats så inte så konstigt att jag fortfarnade har samma hastighet. Jag får lugna ner mig helt enkelt.

Hur lång tid tar det att byta hastighet?

Bahnhof har en hanteringstid på 1-5 arbetsdagar och generellt sett brukar det gå snabbt att genomföra ett hastighetsbyte. Oftast kan vi på Bahnhof genomföra själva bytet åt dig och då går det snabbt, men ibland saknar vi rättighet att ändra i systemen då behöver vi meddela våra samarbetspartners på stadsnäten om hastighetsbytet. I de fallen brukar det ta 1-3 arbetsdagar längre än vanligt att genomföra ett hastighetsbyte. Det går bra att meddela oss om hastighetsbyten via Mina Sidor eller via telefon på 010-510 00 00.

Det var lite synd att du inte ringde direkt. Ofta går det att göra på direkten och då tar det cirka en timma, iaf när jag gjorde ett bytet hos Bredbandsbolaget för hundra år sedan. Men jag förstår dig. Det är jobbigt att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

@Eydam:
Då anser jag att fakturadatum för nya priset inte ska börja gälla heller förrän ändringen aktualiseras.

Självklart är det så.

Jag bytte hastighet för ett tag sedan och det nya priset började inte gälla förrän den nya hastigheten var påslagen.

Tog ca 3 dagar för dom att byta hastighet för mig.