Shooterspel - föredrar du på PC eller konsol?

Permalänk
Medlem

Shooterspel - föredrar du på PC eller konsol?

Shooter spel på Pc eller PS4 ? Vad föredras ?

Rubrik /mod
Permalänk
Medlem

*Bort*/mod
PC givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppan:

Shooter spel på Pc eller PS4 ? Vad föredras ?

smaken är som baken...

själv spelar jag allt på pc nuförtiden... dock med xbox 360 kontroll. har blivit för van att använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

smaken är som baken...

själv spelar jag allt på pc nuförtiden... dock med xbox 360 kontroll. har blivit för van att använda det.

Jag spelar också med kontroll, Xbox One, men inte fan kör jag shooters med kontroll.

Gillar man det, helt klart, kör på. Men man hamnar ju i ett jävla underläge mot övriga PC-spelare med mus.

Permalänk
Medlem

med mus och tangentbord, finns säkert sätt att kunna spela FPS på en ps4a med mus och tangentbord, sikta med en kontroll går bara med auto-aim på.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

PC gäller för fps, känner att på konsol så hänger man inte med riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PC. Med mus och tangentbord givetvis

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

PC är bäst.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

PC med Steam Controller överlag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

PC, mus+tbord+bra fps = <3

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Pc med mus och tangentbord till fps. Kontroll tycker jag passar bättre till annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

med mus och tangentbord, finns säkert sätt att kunna spela FPS på en ps4a med mus och tangentbord, sikta med en kontroll går bara med auto-aim på.

Går utmärkt sikta med en kontroller i snabba FPS spel utan auto aim. Gäller bara ha rätt kontroll.

Visa signatur

Permalänk

PC. Man har ju inte TV längre.

och på grund av att jag inte tror att man kan bli snabb på att sikta med kontroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hulkenstrong:

Går utmärkt sikta med en kontroller i snabba FPS spel utan auto aim. Gäller bara ha rätt kontroll.

https://www.youtube.com/watch?v=40-ee1ZnGAM&t=440s

Dåligt exempel då det är en trackpad, i stort sett en mus, för tummen.

Fast ändå underläge om fiender rör på sig, speciellt om det är MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Dåligt exempel då det är en trackpad, i stort sett en mus, för tummen.

Fast ändå underläge om fiender rör på sig, speciellt om det är MP.

Hur är det ett dåligt exempel? Alla reviews jämförde den mot Xbox kontrollen. Den är formad som en kontroll. Min poäng var snarare att det finns möjlighet njuta av snabba FPS spel med kontroll och förhoppningsvis börjar fler en valve utveckla nytt. Kanske kan vr skapare spåna fram något spännande alternativ. Jag har aldrig sagt at steam controllern presterar bättre en tangentbord/mus kombinationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pc master race.
Efter 20 år med konsol, aldrig fått siktet att fungera...
Polaren som var grym på det, försökte lära mig, men fungerade aldrig

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk

Vad jag spelar shooter på kvittar om det kan driva vad jag vill spela och jag kan sikta med mus.
Men något roligt jag upptäckte när jag läste in mig på bästa muslösningen (för shooters offline så jag kunde spela dom överhuvud taget på konsoll, får utslag av att försöka sikta med HK) till ps3 var denna lustiga resonemangskedja som ständigt återkom på olika forum:
Möss borde förbjudas helt på konsoller, helst vid vite om låsta konsoller och döden för
1. Handkontroll är helt överlägset mus/TB på alla punkter
2. Det är FUSK!!! att använda den (underlägsna?) lösningen i ärlig tävlan mot den (överlägsna?) handkontrollen.

All heder åt folk som kan lira FPS med HK, jag känner mig som en sköldpadda i sirap.

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

PC helt klart och säger samma sak som citat nedan

Skrivet av EverGrowingNoob:

All heder åt folk som kan lira FPS med HK, jag känner mig som en sköldpadda i sirap.

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce