Söker ett lämpligt webforum

Permalänk
Medlem

Söker ett lämpligt webforum

Jag vill sätta upp ett webbforum och letar med ljus och lykta efter något passande. Har ni något tips?

Kravspec:
* Kostnadsfritt, gärna open source
* Kan installeras på egen server
* Enkelt att lägga upp och modifiera utan att koda något själv.
* Snyggt - inte se ut som PHPBB
* Möjlighet att skapa grupper, avdelningar och ge olika behörighet
* Inloggningskoppling till FB
* fungera bra även på mobila enheter.

Permalänk
Medlem

Discourse kanske? Inte helt hundra på att det lever upp till alla krav men jag tror det, https://github.com/discourse/discourse

Permalänk
Medlem

Det är det jag tittat mest på. Men det verkar vara svårt att göra avdelningar. Verkar som en lång listning av alla trådar baserat på nyast/populärast, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Nja det skulle jag nog inte säga, subforum/avdelningar styrs med kategorier som du sätter upp, användaren kan sedan välja att lista diskussioner från alla kategorier eller bara vissa osv.

https://meta.discourse.org, lek runt lite där i deras egna forum. Högst upp har du kategorier/tags osv

Permalänk
Medlem

Ok, ska titta lite mer, tack!

Permalänk

Är det någon på sweclockers som satt ihop ett eget forum någonstans?
Har du kommit igång Frecke? Vore kul att se lite inspirationer.

Jag håller på med ett projekt med, har fastnat för discourse och läser allt jag hittar om det medan man lär sig att modifiera det efter tycke och smak.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frecke:

Jag vill sätta upp ett webbforum och letar med ljus och lykta efter något passande. Har ni något tips?

Kravspec:
* Kostnadsfritt, gärna open source
* Kan installeras på egen server
* Enkelt att lägga upp och modifiera utan att koda något själv.
* Snyggt - inte se ut som PHPBB
* Möjlighet att skapa grupper, avdelningar och ge olika behörighet
* Inloggningskoppling till FB
* fungera bra även på mobila enheter.

Hur har det gått?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobTheBiff:

Är det någon på sweclockers som satt ihop ett eget forum någonstans?
Har du kommit igång Frecke? Vore kul att se lite inspirationer.

Jag håller på med ett projekt med, har fastnat för discourse och läser allt jag hittar om det medan man lär sig att modifiera det efter tycke och smak.

Fixat än?

Permalänk

Jadå, jag fick till det med Discourse Vi lärde oss att en del saker men har fått massa annat att göra istället.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobTheBiff:

Jadå, jag fick till det med Discourse Vi lärde oss att en del saker men har fått massa annat att göra istället.

Fick ni till ett forum eller sket det sig?

Permalänk

@Vidalism: Jodå, jag fick till det Är du inne på samma spår och vill starta? Jag kanske kan skramla fram lite av de sidorna jag använde mig av för att få ihop det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobTheBiff:

@Vidalism: Jodå, jag fick till det Är du inne på samma spår och vill starta? Jag kanske kan skramla fram lite av de sidorna jag använde mig av för att få ihop det.

Du har PM