Microsoft efterfrågar användarnas förslag för att förbättra spelande på Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Okay jag ger dig den poängen, absolut. Det var inte den mest genomtänkta idén, men samtidigt så fungerar det ju med drivrutiner direkt nvidia även om man installerar dom manuellt när en optimerad sådan släpps även om det förekommer vissa buggar. Men vad jag vet så har väl ingen dator dött i närtid?

Vill Microsoft leka drivrutinspolis så kan dom väl släppa sina certifierade mer generella, och dom som vill ha det senaste ifrån nvidia?

Men vi får kanske enas om att tycka lite olika. Jag tror det vore en feature som skulle kunna vara behändig för den som ber om det, och är införstådd med riskerna, iaf på en gaming-edition av Windows.

Det handlar inte direkt om att en dator "dör", utan snarare får problem som löser sig med en "enkel" dropp till felsäkert läge där man avinstallerar drivrutinerna. Inte så enkelt för många som bara använder datorn utan att mecka med den.

Grejen är att detta inte är så "enkelt" för de flesta. Därför bättre att de får uppdatera dina drivrutiner själva. När det skiter sig så är sannolikheten då stor att de kan koppla ihop att det kanske är den senaste uppdateringen som ställde till något.

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett windows gjort för spelare med följande första ändring.

Ta bort den jävla "Mina dokument" mappen.
Installerar jag ett spel på d:\Spel så vill jag ha ALLA filer i d:\Spel. Inte en enda filjävel ska hamna utan för den mappen.
Ge fan i att lägga filer på c:\ om jag installerar i d:\Spel.

*Hytter med näven*

Efter detta kan vi prata tusen andra förbättringar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Windows 10's UI är bedrövligt och uppdateringar som man inte har kontroll över själv samt att behöva starta om datorn vid updates är segt när man är van Linux. Jag använder Linux Mint 19.1 och sättet som uppdateringar hanteras där är oändligt mycket bättre än i Windows 10.

Windows 10 på en mekanisk hårddisk är helt bedrövligt, man märker hur många processer som körs i bakgrunden även om man inte gör något själv, hårddisken står och knattrar konstant.

Det enda som fattas för att göra Linux bättre på allt är stöd för spel och program enligt mig, och det blir hela tiden bättre. Jag dualbootar Windows 10 och använder det bara när jag måste, för vissa spel och program. Fram till Windows 7 tyckte jag om operativsystemet men med 10'an gick det utför rejält :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Exklusiv fullskärm

Finns ju? Bara att trycka ur fullscreen optimizations dock måste man göra det per spel vilket är sjukt störande hade varit fint med en global inställning.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Finns ju? Bara att trycka ur fullscreen optimizations dock måste man göra det per spel vilket är sjukt störande hade varit fint med en global inställning.

https://www.thewindowsclub.com/enable-disable-full-screen-opt...

Punkt 2.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Finns ju? Bara att trycka ur fullscreen optimizations dock måste man göra det per spel vilket är sjukt störande hade varit fint med en global inställning.

Fan, det hade jag missat Helt idiotiskt dock att det sköts från respektive spel. Vart ställer jag in det? Store? Xbox?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill se ett windows gjort för spelare med följande första ändring.

Ta bort den jävla "Mina dokument" mappen.
Installerar jag ett spel på d:\Spel så vill jag ha ALLA filer i d:\Spel. Inte en enda filjävel ska hamna utan för den mappen.
Ge fan i att lägga filer på c:\ om jag installerar i d:\Spel.

*Hytter med näven*

Efter detta kan vi prata tusen andra förbättringar.

En sak som jag ofta tänkt på, håller med!

*Hytter med näven*

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fan, det hade jag missat Helt idiotiskt dock att det sköts från respektive spel. Vart ställer jag in det? Store? Xbox?

Läs mitt inlägg ovan ditt ^^

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Läs mitt inlägg ovan ditt ^^

Gött mos! Slipper man kladda på varenda .exe manuellt.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Inställbart läge för hårdkodat alt-f4, omedelbart dödar processen av det aktiva programmet oavsett programmets egna inställningar.

Permalänk
Inaktiv

@SCORPIUS: Haha, kan inte annat än hålla med.

Själv lade jag även till ett förslag att Windows ska bättre försöka att undvika dumpa så mycket data på pagefilen när det fortfarande finns gott om RAM tillgängligt. Har sett den göra det mer än en gång bara för att den prompt måste jämna ut sig till 50% användning följt av att spel har börjat hacka. Har även sett den dumpa/komprimera data relaterat till youtube mitt i ett klipp vilket orsakat konstigt beteende i ett par sekunder, återigen medans det fanns gott om plats fortfarande. Tyvärr brukar dock minsta kritik mot hur pagefilen hanteras av Windows mötas av mycket otrevligheter snarare än konstruktiv dialog, så mina förhoppningar är inte stora.

Att köra med en minimum size på 20MB hjälper lite grand (mindre än så ger blåskärmar för mig även fast Windows specifikt säger att 16MB är minimum tillåtet), sen får den växa efter behov vid extremfall. Det är sånt här svammel som gör att jag alltid överdriver med RAM vid köp av ny PC, förr eller senare kommer dock operativsystem och applikationer ikapp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: tack

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill se ett windows gjort för spelare med följande första ändring.

Ta bort den jävla "Mina dokument" mappen.
Installerar jag ett spel på d:\Spel så vill jag ha ALLA filer i d:\Spel. Inte en enda filjävel ska hamna utan för den mappen.
Ge fan i att lägga filer på c:\ om jag installerar i d:\Spel.

*Hytter med näven*

Efter detta kan vi prata tusen andra förbättringar.

Jag håller inte med om detta alls.

För det första: Det är applikationsutvecklaren som bestämmer var filerna ska sparas, inte Microsoft. Microsoft kan alltså inte (eller bör inte) göra något åt detta. Däremot är det bra om applikationsutvecklaren låter en bestämma var dessa filer ska sparas.

För det andra: Det enda som hör hemma i ett programs installationsmapp är de exekverbara filerna och andra statiska resurser (d.v.s. bilder, ljud, 3d-modeller, etc). Konfigurationsfiler och sparade spel ska INTE sparas här. Precis lika lite som att dina Word-dokument ska sparas under Words installationskatalog. Detta ska istället sparas antingen under användarens hemkatalog, eller i en underkatalog till C:\ProgramData. Men jag kan hålla med om att här kanske skulle kunna finnas någon standardkatalog för spelfiler som inte är "Dokument".

För det tredje: Ska vi införa någon sådan förändring så ska den göras i "mainline" Windows, inte i någon gamerversion av Windows. En gamerversion av Windows ska inte ens existera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med om att det hänger med mycket skit i Windows tyvär gör det ju det för Enterprise också. Men det har med hur processen ser ut när de skapar en Windows image , då är alla appar inbyggda och idag fins inget sätt att se till vilka appar som åker på var, bland annat för att de skickas ju också ut via store på vissa versioner av Windows varesig man vill eller inte.

Pratar med MS om detta ett par gånger på Ignite och svaret man får är, "det är på gång" alltså att man ska kunna välja själv vad som installeras och inte men tror det kommer att dröja för att det låg en massa tekniska saker bakom som de måste ta itu med först.

Jag tog upp detta i min post med att det kommer in mycket skit och man borde göra det valbart vad som ska installeras, man kan ju absolut göra en engen image men det är på tok för avanserat för den som bara vill trycka på on-knappen och sen börja gejma efter man loggat in.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill se ett windows gjort för spelare med följande första ändring.

Ta bort den jävla "Mina dokument" mappen.
Installerar jag ett spel på d:\Spel så vill jag ha ALLA filer i d:\Spel. Inte en enda filjävel ska hamna utan för den mappen.
Ge fan i att lägga filer på c:\ om jag installerar i d:\Spel.

*Hytter med näven*

Efter detta kan vi prata tusen andra förbättringar.

Det är ju spelutveklaren du ska skrika på om den saken och inte MS om dem inte är dem som utvecklat spelet.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Inaktiv

@Sveklockarn: Kör med Windows 10 Pro. En sak jag glömde bort att nämna också, är att när Windows 10 Pro väl har ökat storleken på pagefilen så är den märkligt seg på att krympa den igen även fast man har mer än hälften av minnet tillgängligt i flera timmar, committed inräknat.

Edit: Av någon märklig anledning så har jag alltid fått en slowdown av Win + Tab också så fort Committed går över gränsen av fysiskt minne, även fast CPU inte jobbar hårt. Tar en hel sekund att reagera.

Permalänk
Medlem

@anon39067: Skaffa mer ram och stäng av den helt då? Ända som kan hända är att du får en blåskärm eller frusenmaskin när du får slut på ram.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Inaktiv

@Kimpish: Japp, kommer göra det med nästa köp av CPU. Har redan 16GB, inte värt att köpa mer för denna datorn som redan har nästan 6 år på nacken. Grejen är det dock, jag gillar konceptet av en pagefil för extremfall, tycker bara det hanteras väldigt dåligt av Microsoft. Eftersom att den inte kan urskilja på data som inte används ofta och inte behöver kommas åt snabbt, och data som inte används ofta men faktiskt behöver kommas åt snabbt när det väl gäller, så borde pagefilen också bland annat krympas lite "aggressivare".

Nu finns det mycket fler förbättringar som skulle kunna göras för att dra nytta av det faktum att SSD börjar bli mer eller mindre standard, men det är för en annan gång. Återstår att se vad Microsoft kommer fram till efter denna lilla undersökning.

Permalänk
Medlem

Hade velat se bättre stöd för tredje-parts program som används tillsammans med spel.
Såsom Afterburner, Reshade och overlays av diverse slag för nämna några.

Det är på tok för ofta som dessa vägrar funka i windows, liksom fönsterhanteraren.
Finns bara ett svar på detta och det grundar sig i att dem som utvecklar mjukvara måste bli bättre på att samarbeta och bli mer införstådda med vad övriga utvecklare gör och har för avsikter.

Sen hade jag velat se förbättringar hade gjorts på något sätt för att motverka dem grafiska problem som användare ibland kan stöta på och som har att göra med att ljus inte renderas på samma sätt som andra geometriska detaljer i spel vad gäller att få AA (anti-aliasing) att fungera fullt ut.

Vilket har följden att väldigt många spel skimmrar med mängder av rörliga jaggies överallt som inte går att få bort hur man än försöker med dem hjälpmedel som idag finns för att hantera detta.

TL;DR, "deferred rendering", eller om man så vill separerad rendering.

Om det finns något som en gamer ogillar förutom fps drops och låga latenser så kan jag föreställa mig att det finns en hel del som beklagat sig även för detta många gånger i spel. Finns säkert också väldigt många som förväxlat detta med stutter.

Står mer förklarat i länken: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/433c5x/can_som...

Borde ju inte vara så himmla svårt och fixa genom en liten patch för directX kan man tycka.
Om OpenGL och Vulkan har lyckats lösa många av dem här knutarna...Varför inte Windows?

Permalänk
Medlem

Kan dom fixa så att jag slipper uppdatera mina grafikdrivers genom nvidias/AMD:s klienter? Hade varit fint om man kunde installera spelen i en sandbox eller liknande så att de inte är synliga i filhanteraren för varken mig eller andra program som brandväggar och liknande som potentiellt kan fucka upp mina installationer. Alltså att det funkar som på konsol = mindre krångel. Samt att alt-tab:ning i spel inte laggar ihop som satan och att hela skärmen blinkar till typ som på 90-talet. Sen självklart att Windows går att styra med handkontroll så att man slipper sitta som en hacker med tangentbord i knät och mus på soffbordet PLUS handkontroll för att kunna spela i soffan. Sen att man behöver 43 olika klienter bara för att man köpt/fått sina spel från olika plattformar är något irriterande. Microsoft behöver sätta ner foten och tvinga EA, Ubisoft, Epic GAMES etc etc att spelen man köper från dom ska fungera i en universell launcher i Windows.

Om man väl haft konsol och föredrar att spela med handkontroll så är användarupplevelsen riktigt värdelös när man går tillbaka till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Obligatorisk RGB komponenter i din dator för att låsa upp 60FPS i spel. Ju mer RGB du har desto mer performance unlocks får du. Har alla komponenter RGB så får du automatiskt 8K.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Infiniti:

Microsoft behöver sätta ner foten och tvinga EA, Ubisoft, Epic GAMES etc etc att spelen man köper från dom ska fungera i en universell launcher i Windows.
Skickades från m.sweclockers.com

Du menar typ som startmenyn?

Det är därifrån jag startar alla mina spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du menar typ som startmenyn?

Det är därifrån jag startar alla mina spel...

Ja, jo... Launcher var nog fel ord. Jag vill slippa att ha en massa dyngiga clients som för mig är helt poänglösa. Det finns uppenbarligen ett behov av utvecklare att ha sina egna säljkanaler, men den nuvarande lösningen att alla kräver en egen x86-programvara är ju helt värdelös. Alla spel hamnar i olika mappar, det blir rörigt, det tar upp plats, processorkraft av att köra klienter i bakgrunden etc. Microsoft kanske kan erbjuda en unified gaming client där varje utvecklare har sin egen sida och sin egen shop istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Skrivet av dussin:

Har aldrig haft det problemet.

För mig fungerar Windows Update -> "Aktiva timmar" som det är tänkt, dvs datorn startar inte om eller frågar om detta under angivna aktiva timmar, och systemet kontrollerar även om användaren sitter och pillar vid datorn. Maxgränsen är 18 timmar tror jag, oerhört rimligt.

Windows Update -> Avancerade alternativ -> "Aviseringar om uppdateringar" har jag på "av" eftersom jag inte behöver veta på förhand att uppdateringar kommer installeras före systemet verkställer att jag vill stänga av datorn etc. Kanske är det någonting sådant som spökar för dig?

Tja om man som jag har igång datorn på kvällen (inte alltid varje dag), så efter tisdags patchen kan datorn bli obrukbar. För datorn konstant säga uppdatera datorn och sen om man har otur så står det helt plötsligt "stänger av datorn" trots man aktivt använder datorn.

Har kommit runt problmet genom helt stänga av uppdateringar, men slinker igenom ändå uppdateringar (men som tur är håller den käft nu och låter mig välja att starta om).

Win 7 är underbar på det sättet.

MS bör fixa så inte varje säkerhetsuppdatering kräver omstart.

Skrivet av Baxtex:

Stäng ner Windows store och publicera era spel på etablerade butiker. Varför inte Epic Store t ex?

Smidigare hantering av drivrutiner. Varför installeras inte dessa automatiskt via windows update? Istället får jag navigera till amd och nvidias hemsidor som värsta grottmänniskan en gång i månaden.

Nej tack, MS själva har minst en gång stängt av möjligheten (på grund av buggar). Testat det i win xp och tror även win 7, det var inte rolig upplevelse (konstiga buggar som inte fanns i original drivrutinen från tillverkaren själv, så jag misstänker MS har lite annan version än AMD/Nvidias egna).

Skrivet av StenmanJones:

Jag tycker att det fungerar bra att spela i windows.

Det jag skulle vilja ändra på är hela windows i sig, det har blivit för omständigt.
T.ex. den nya kontrollpanelen, den var enkel när windows 10 lanserades men nu ser den ut som kriget. Det finns för många olika inställningar och allt ligger huller om buller.
Och allt bloat som följer med är väldigt irriterande.

Funktioner flyttas över till den nya för varje ny version. Så om några år finns inte gamla kontrollpanelen (som faktikt är enklare få överblick över än nya).

Försök hitta "tjänster" i nya inställningar (ligger om jag inte har fel under appar skrolla längst ner och sen trycka dig vidare via en mindre kryptisk länk så öppnar du mapp med alla olika verktyg).

Diskverktyget t.ex är bedrövligt svårt hitta, ligger ju i just denna mapp t.ex (om det inte finns någon snabblänk någon stans).

Skrivet av Nautilus011:

@Baxtex: Vill du alltså ha MS drivrutiner till ditt grafikkort istället för AMD/NVIDIA?
I alla fall NVIDIA har en tjänst som sköter nedladdning och installation av drivrutiner till deras grafikkort, möjligt att AMD har samma tjänst.

ON Topic:
Inte konstigt att klagokören aldrig slutar sjunga när PC community är så fragmenterat.
Några vill ha allting automatiserat av Windows, en annan skara vill sköta allt själva.
Vissa vill ha bättre funktionalitet för handkontroller, vissa vill ha bara ha mus o tangentbord.

Bättre AMD/NVIDIA sköter det hela (se näst högt upp vad jag tycker om det)

Svar på numer 2 inte svårt egentligen, MS bör fixa en bulder licens som dom gjorde med win 8. Som var för oss som byggde egna datorer liknande LTSB. Men bara se på pro licensen den förstörde dom totalt och lanserade ny licens för företag (nu mer glorifierad home licens), bara för det blev förlust för MS bara för vi trixa i registret så MS inte kunde stjäla lika mycket data.

Finns ju en orsak MS gav bort det gratis (även om MS tjänat mer pengar på företag i alla tider, vill ju dom även få del av kakan Google har alltså användardata).

Man säger ju information är makt och oavsett hur vissa försvarar MS. Så är det just det MS är ute efter (nej har inte foliehatt, men ni borde faktiskt öppna ögonen helt och titta på saken i nytt perspektiv).

Varför t.ex förstörde MS pro licensen (som faktiskt är märkbart dyrare även idag än home versionen)?
Varför är MS så desperata att trycka in uppdateringar konstant (handlar inte bara om säkerhet, följer med annat med vissa patchar också som t.ex nollställer inställningar)?

Sist lite sitenote
Sen är frågan varför MS avinstallerar program med större uppdateringar (som bevisligen fungerar med den nyare versionen utan problem)?

Fick 28 program borttagna, fick installera om alla (ja installerade samma version igen för flera av programmen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar