Har köpt domän som jag önskar använda på annan webbhotell

Permalänk

Har köpt domän som jag önskar använda på annan webbhotell

Hej,

Hur går man tillväga om man har köpt domän hos annan leverantör än den man har webbhotell. Vill gärna överföra den till webbhotellet där jag ska bygga hemsida?
Kan ni beskriva steg för steg hur man gör?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej,

Hur går man tillväga om man har köpt domän hos annan leverantör än den man har webbhotell. Vill gärna överföra den till webbhotellet där jag ska bygga hemsida?
Kan ni beskriva steg för steg hur man gör?

Tack!

Mellan vilka leverantörer har du tänkt att byta?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Kolla med hotellet jag hade så förut domän på ett hotell och siten på ett annat

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Mellan vilka leverantörer har du tänkt att byta?

Egensajt till Manufrog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Egensajt till Manufrog

Erik på Manufrog är en trevlig prick. Dra iväg ett mail till support@manufrog.com och säg att du vill köpa webpaket X samt flytta ditt domännamn från din nuvarande leverantör till dem så löser de det åt dig!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd

Du behöver bara peka om domänet till det nya webhotellets servrar.

Om du har .se domän kan du göra det med domänhanteraren på sedirekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick69:

Du behöver bara peka om domänet till det nya webhotellets servrar.

Om du har .se domän kan du göra det med domänhanteraren på sedirekt.

Hur pekar man domänet till webhotellet i praktiken? Jag har flera domän hos loopia men tänkte skaffa webhotell hos One.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Size:

Hur pekar man domänet till webhotellet i praktiken? Jag har flera domän hos loopia men tänkte skaffa webhotell hos One.

Skickades från m.sweclockers.com

Gå in i dnstjänsten och peka din A record mot rätt adress.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Size:

Hur pekar man domänet till webhotellet i praktiken? Jag har flera domän hos loopia men tänkte skaffa webhotell hos One.

Skickades från m.sweclockers.com

Loopia borde erbjuda nån sorts Inloggning till kontrollpanelen, i den kan du peka om din domän till den IP som servern ligger på. Konstigt, du borde ju kunna detta när du håller på med webbsidor och skit, kom igen ta en gammal burk, installera nåt *nix system och börja träna nuuuu 😀, trevlig helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cHeLo:

Loopia borde erbjuda nån sorts Inloggning till kontrollpanelen, i den kan du peka om din domän till den IP som servern ligger på. Konstigt, du borde ju kunna detta när du håller på med webbsidor och skit, kom igen ta en gammal burk, installera nåt *nix system och börja träna nuuuu 😀, trevlig helg.

Vad menar du med ”håller på med webbsidor”? Gör jag absolut inte...

Skickades från m.sweclockers.com