Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Relik 📜

Spelade några timmar med @JonasT igår.

Första intryck, det känns som The Division. Massa små skillnader såklart, men på gott och ont upplever jag det som i stort samma. Tycker det är klumpiga rörelser, klumpiga kontroller. Ska ge mig på att binda om saker inför nästa runda.

Annars, tycker det är en snygg värld! Men, inte lika golvad som för första spelet. Kanske för det ser ungefär "likadant" ut, som om utvecklingen stannade av lite? Skillnad finns säkert i detaljerna, men allmänna upplevelsen är att det inte riktigt andas 2019. Speciellt inte ställt mot hur tungt det är bitvis, mitt 1080 Ti får svettas. Plus, någon av alla dessa blurfest-AA-tekniker används..

Rent gameplaymässigt är jag inte impad av GUI. Tycker det är rörigare än i första spelet, och då upplevde jag redan det som onödigt komplicerat. Uppdragen helt okej, ganska rakt på sak med mycket pang pang!

Summa summarum, rätt skojigt men inget som får mig att längta direkt. Ska absolut lira betan mer, däremot avvakta med eventuellt köp tills jag får omdömen runt hela spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Gillade ettan skarpt, stridsmekaniken var helt i min smak.

Men förutom kampanjen, som väl var helt ok, så var Survival det enda roliga tillägget till första spelet, och som på något sätt använde miljön och spelets olika element tillsammans på ett bra sätt, en lite udda variant av Battle Royal.

Incursions hade nog också varit kul om du inte varit liite för svårt för casualspelare, speciellt om man inte är fullt team.

Uppgraderingssystemet var väl också rätt tråkigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Här är listan med nu kända buggar för Open Beta
https://forums.ubi.com/showthread.php/2003207-The-Division-2-...

Permalänk
Medlem

spelat ungefär två timmar. Är väl roligt, men håller väl med @emilakered ganska mycket. Det känns väldigt likt ettan annat än i detaljerna. Jag gillade ettan väldigt mycket, förutom att det blev väldigt mycket bullet-sponge som ju utvecklarna har lovat att bota nu i tvåan.

Det känns som att jag kommer att spela Division 2 så småningom, men inte dag ett. Dessutom har jag på mina två timmar redan två krascher. Ja ja, BETA. Ja Ja, det kommer säkert nya drivrutiner och så vidare... och vi vet inte hur pass färsk beta builden är - vad jag vet kanske den är fem månader gammal - men det bådar inte gott med två krasher på två timmar om jag ska lägga 500kr på ett spel som är mer evolution än revolution

Permalänk
Medlem

Testade en timma. Gillade det inte. Tyckte kontrollerna är lite halvdåliga (det kanske går att stänga av "toggles" i.f.s.). Interfacet kändes också väldigt meckigt.

Sen förstår jag inte varför man skulle ha en konstant gruppinvite tickandes. Ungefär som att det vore förbjudet att spela själv. Man fick ju en ny invite var 30:e sekund som vägrade försvinna. Lagom störande. Sen verkade man acceptera gruppinviten genom att hålla intryckt 'A' (om jag inte minns fel) vilket gjorde att jag accepterade en invite när jag strafe:ar åt vänster. Hamnar i grupp med nån snubbe som har fruktansvärda ljudstörningar konstant i mikrofonen. Lämnar gruppen och då blir jag utskickad tillbaka till basen. Asså, va fan?

Kan förstå om folk tycker om spelet, men det var då inget för mig. Jag tyckte Anthem var roligare, och det var väl också lite sisådär när jag testade demot/betan där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Spelade några timmar med @JonasT igår.

Första intryck, det känns som The Division. Massa små skillnader såklart, men på gott och ont upplever jag det som i stort samma. Tycker det är klumpiga rörelser, klumpiga kontroller. Ska ge mig på att binda om saker inför nästa runda.

Annars, tycker det är en snygg värld! Men, inte lika golvad som för första spelet. Kanske för det ser ungefär "likadant" ut, som om utvecklingen stannade av lite? Skillnad finns säkert i detaljerna, men allmänna upplevelsen är att det inte riktigt andas 2019. Speciellt inte ställt mot hur tungt det är bitvis, mitt 1080 Ti får svettas. Plus, någon av alla dessa blurfest-AA-tekniker används..

Rent gameplaymässigt är jag inte impad av GUI. Tycker det är rörigare än i första spelet, och då upplevde jag redan det som onödigt komplicerat. Uppdragen helt okej, ganska rakt på sak med mycket pang pang!

Summa summarum, rätt skojigt men inget som får mig att längta direkt. Ska absolut lira betan mer, däremot avvakta med eventuellt köp tills jag får omdömen runt hela spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte hålla med dig om allt, att använda medkit tar längre tid vilket gör att du kan inte boosta sönder HP snabbt och få direkt övertag i PVP, du även förlorar fördelar om du behöver dra medkit under en fight ta cover och börja hila dig med medkit tar längre tid, vilket gör att den som inte behöver får en fördel i 1:a så kunde man lätt vinna PVP matcher genom sönder boosta HP medkit snabbt vilket kunde ge fördelar, livet återgår inte av sig själv heller genom cover, vilket gör att du får ta cover oftare i spelet.

Spelar ingen roll om det är PVE eller PVP i 1:a så kunde man ju bara springa och mata ner allting utan problem, i 2:a i betan är du körd om du gör det det är mer cover till cover som behövs för du får inte tillbaka liv, dra medkit tar längre tid, gearen gör inte lika mycket visst det gör en del men det gör inte allt, de krävs mer hur du ska kunna vinna en match, allt ifrån gear, hur väl planerade tactical cover du gör för bibehålla livet jämfört mot motståndaren behöver du börja återhämta liv så förlorar du överläge och ge överläget till den som har tagit skydd mest.

Balancen med 1-2-3 players PVE hur väl balanserad som helst
i en grupp av 4 personer deras armor är insine i PVE, kör med 61 bullet i magget kan ta så där 6 mage för dra ner någon, medans de gör insane damges, kräver mycket cover, här krävs det nästan att ubisoft nerfar armorn, det är i princip omöjligt spela i en grupp av 4 med dessa armor HP boost PVE monster kan dra, gentemot hur mycket damges man gör.

Balanseringen överlag är perfekt, det är bra mycket fler faktorer som spelar roll i 2:a än i 1:a för gå vinnande ur det hela.

i PVP då krävs det hur bra gruppen samarbetar med varandra cover to cover gear och så vidare.

Du kan glömma att du vinner 2 vs 1 i PVP i 2:a vilket var en barnlek i 1:a, möjligtvis om du kommer upp bakom dem börja mata ner, men ögonkontakt med 2 players mot dig du kan bara prova betan nu så kan du glömma att du kommer vinna

Denna snubbe tar upp det riktigt väl.
https://www.youtube.com/watch?v=wJ5K2YPhDL4

Permalänk
Medlem

måste man springa runt och se ryggen på spelaren ? går det att ändra så att man ser genom ögonen och inte som om man hade en som springer bakom och filmar

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

måste man springa runt och se ryggen på spelaren ? går det att ändra så att man ser genom ögonen och inte som om man hade en som springer bakom och filmar

Nej, the division har aldrig varit något fps-spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

som gammal stofil så sågar jag spelat utan att testa det alls.
Klarar bara av first person...
Börjar bli svårt att kunna spela nya spel nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Har kört ett antal timmar i Division 2 beta nu. Spelade första spelet lite sporadiskt, men har kört det lite mer mellan betorna.

Tycker Division 2 är riktigt bra! De har förbättrad striderna, de känns snabbare och mer varierade. Vapen känns mycket bra genomgående. Gillade aldrig MP7 i första spelet, men hittade en nu och röjde massor med en bra SMG. Fiender och AI är bättre och mer varierade. Världen känns mer levande och dynamisk med patruller och allierade som är ute på uppdrag. Grafiken är snäppet bättre än första spelet, och fantastiskt snyggt (spelar på PC). Ljud och musik är också toppklass.

Med tanke på hur bra Snowdrop-motorn från Massive känns så hoppas jag vi får se flera Ubisoft spel använda den. Kanske Farcry 6? Edit: Såg att det faktiskt gjorts eller är på gång flera spel med motorn. https://www.massive.se/project/snowdrop-engine/#games

Överlag är jag mycket nöjd, även om det bara är en beta och små delar av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

som gammal stofil så sågar jag spelat utan att testa det alls.
Klarar bara av first person...
Börjar bli svårt att kunna spela nya spel nu för tiden.

Om bara det varit fps, jisses vad ledsen jag blev då nya ghost recon var third person...

Permalänk
Skrivet av Waliant:

Fick spelet på köpet med min 2700X, men är lite kluven om jag ska testa betan i helgen eller bara vänta på releasen

jag också. jag var tvungen att registrera mig ppå deras sida för att kunna få spelet. Närt allt var klart så stod det bara att jag får mail om när jag kan spela. Har inte fått någon kod eller vet inte hur jag ska ladda ner spelet.
Hur gjorde du?

Permalänk

får detta i ansiktet när jag ska starta spelet. Funkade i private betan utan problem och ALLA andra spel är det inga problem med alls. Någon med samma problem eller vet vad felet kan vara?

https://imgur.com/a/zBNrux5

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Jag har hunnit testa betan nu. Intrycket är väl att det inte är någon större skillnad ifrån ettan mer än att det utspelar sig i Washington D.C. Det behöver ju inte vara negativt men det känns ändå som The Division 1.5. Jag lirade ettan en del när det kom men tröttnade rätt fort, testade heller inga DLC som släpptes senare. Det kanske blir ett köp när det går ned i pris. Känslan är att det verkar vara en helt okej "lootshooter" med häftiga miljöer och schysst gunplay. Jag stör mig dock på det krångliga menysystemet som är lite styltigt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar: tack då vet jag 👌. Då är spelet inget för mig

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Inaktiv

Testade just open beta på PS4. Givet köp! Första spelet som haft bra HDR inställningar. Andra spel har mosat de mörka delarna till den grad man inte ser något.

Permalänk
Medlem

Spelade lite igår men hann inte med så mycket, så här långt gillar jag det men jag är inte superimponerad och hade förväntat mig att det skulle vara väldigt likt 1:an. Jag har stött på en konstig grej med detta spel och vet inte om det är någon som har märkt detta. Division 2 "disable" iCue mjukvaran och stänger av allt inkulsive led på min Corsair Scimitar och det som är mest irriterande är då att jag får den hösta DPI och högsta känslighet så för att jag inte ska kasta musen över hela skärmen när jag försöker sikta så har jag i spelet fått ställa in känsligheten ner till 1 på båda ställerna..

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vart att avboka spelet, PS4. Känns allmänt trasigt och mycket sämre än den stängda betan, total avsaknad av texturer och ljud som försvinner. Så väntar några månader efter släpp med att köpa det, kanske är det fixat då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Första tiden denna beta-period som jag kunnat avvara för att spela. Tänkte passa på att plöja igenom några timmar. Men så möts man av server underhåll nu kl 9.30, förväntad downtid 3 timmar...
Kutade igenom och tog mig till settlement så att man kan fortsätta därifrån senare.

Har spelat både private beta och technical beta. Tyckte mig se lite skillnad grafiskt. Tror att dom har justerat avståndet som spelet laddar innehåll. Var en del detaljer och föremål som poppade upp, klippings heter det väl, efterhand som man tog sig fram. Det var i alla fall inget jag såg i de andra betorna. De har tryckt in fler NPC:er och bråte på baserna hann jag också se. Återstår att se hur det påverkar prestandan för mig som inte haft några problem innan.

Permalänk
Medlem

En sak i öppna betan, de har tonat ner svårighetsgraden i början. Är helt ok med en mjukare kurva på svårighet. Stämmer överens med patch notes, där många NPC fick en nerf.
https://tomclancy-thedivision.ubisoft.com/game/en-us/news-upd...

Permalänk
Medlem

Testade lite kort men har svårt för grafiken är något med spelet som gör att de ser fult ut även om de är snyggt så att säga. Kommer från Metro Exodus så kan ju va de iofs.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan verkligen rekommendera att ingen köper Year 1 passet iaf!

Permalänk
Medlem

Ifall någon har missat, det finns några "Beta rewards" att hämta.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Hämta ut vart.. uplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Hämta ut vart.. uplay?

Gissar att man kan aktivera dem i Uplay som gratis "Club rewards" när spelet släpps. Så har det varit i en del andra spel från Ubisoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Hämta ut vart.. uplay?

Skrivet av Fulci:

Gissar att man kan aktivera dem i Uplay som gratis "Club rewards" när spelet släpps. Så har det varit i en del andra spel från Ubisoft.

Som Fulci säger så kan du aktivera dem senare när spelet är släppt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Betan fick mig att förbeställa … det och nån som skrev här i tråden att man kunde använda Uplay Krediter för discount. (Aldrig fattat / brytt mig vad dessa var till för ).

Det fanns lite skillnader som jag gillade. Nu gillar jag deras version av både PvE och PvP

Permalänk
Medlem

Lirade några timmar i helgen. Kändes väldigt mycket Division 1 rakt igenom, vilket nödvändigtvis inte är dåligt. Tyvärr krashade det regelbundet för mig, så gav upp till slut.

Har fått spelet gratis med X2700 så kommer lira oavsett. Annars hade jag nog inte köpt det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel. Som Division 1 fast mer av allt! Fungerade perfekt, kraschade inte en enda gång.

Var några små buggar här och där men inget katastrofalt. Roligaste var väl att det regnade uppåt mot en del av taket på en tunnel Har nog ett filmklipp här någonstans.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fick lite tid över igår kväll och skulle testa det, men spelet kraschade 3 ggr i rad efter 5-10 min spelande så orkade inte fortsätta.
Jag har inte förbeställt men det lutar åt ett köp eftersom det fått väldigt mycket positiv feedback än så länge.
Spelade 1an fram till första expansionen, men det gav ändå flera timmars nöje så blir detta minst lika bra som 1an så räcker det för mig.