Permalänk
Medlem

Mesh med OpenVPN server?

Det börjar bli dags att ersätta vår gamla Asus RT-AC66U och funderar på någon mesh-produkt med 3 puckar (Ja, jag vet... men det är ett gammal hus och svårt att dra kabel). Dock beroende av VPN-servern i Asusen men kan inte hitta någon Mesh-produkt som fixar det? Skulle väl kunna skaffa 3 nya Asus-routers som klarar mesh, men det blir dyrt.

Permalänk
Medlem

Är det bara det trådlösa i Asus RT-AC66U som är dåligt kan du ju stänga av det och komplettera med ett mesh-paket som körs i bryggat läge.
Då borde du kunna behålla VPN-servern (och router funktionen) i Asus routern och få bra wifi genom mesh-puckarna.

Linksys velop verkar stöda detta (bridge mode): https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=243548

Permalänk

Var lite i samma sits som du nyss och tänkte först slå till på att köpa 2st ac66u b1 som stödjer aimesh från Webhallen när dom hade rea men missade precis att beställa innan dom höjde priset. Nu slog jag till på en ac86u istället när komplett hade rea så testar jag den först men räcker inte den så kör jag nog min gamla ac66u i AP Mode tills det blir rea igen på nån Asus router med aimesh stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<- Old school datanörd ->