Permalänk
Medlem

Massor med gammal hårdvara.

Hej,
Jag har 3 flyttkartonger med moderkort, processorer, minnen och grafikkort.
Det är mest s775 (ca 100-150st. celeron, c2d, quad) cpuer och moderkort men även s1156 med nån cpu, am2 med cpu. Kanske nått am3 med cpu.

Grafikkort: i princip minst ett av alla kort från Nvidia 6800 till 9800 med några gtx460-580 många är moddade för högre spänning och en del har vattenblock eller eftermarknads kylare. Det kan ligga nån äldre cpu kylare där i också och några Delta 80 och 120mm högvarviga fläktar som flyttar enormt med luft.

Minnen: DDR3 massor med bra(överklockar bra) och en del dåliga kretsar(klarar standard hastigheter).
En del ddr2 minnen.
Det ligger nog en massa kablage och nått random nätagg också där i.
Det mesta vet jag fungerade när jag slutade använda de men det var 4-5år sedan så inga garantier. 😁
Det finns också en 2stegs kompressorkylning som obelastad håller ca - 70c och en liten som håller typ - 20c(haft till minneskylning)

Det är allt eller inget som gäller och bara hämtning i Uppsala.
Priset går att diskutera men inte det ovan.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Om någon väljer att köpa detta paket, ville denne sälja hans DDR2 för några tior då?

Permalänk

hmm.. en kaskad till vore något men Uppsala... får fundera lite på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

hmm.. en kaskad till vore något men Uppsala... får fundera lite på detta

Var bor du? Jag kan tänka mig att mötas en bit på väg om du är villig att lägga några kr på soppa pengar? Hellre att någon får användning av den ett tag än att den går på skroten...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av The Mutt:

Var bor du? Jag kan tänka mig att mötas en bit på väg om du är villig att lägga några kr på soppa pengar? Hellre att någon får användning av den ett tag än att den går på skroten...

Skickades från m.sweclockers.com

Bor enda nere i Skåne.. Är uppe i stockholm med jämna mellanrum med jobbet men det hjälper ju inte så mycket då det är svårt att ta en kaskad på flyget :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Bor enda nere i Skåne.. Är uppe i stockholm med jämna mellanrum med jobbet men det hjälper ju inte så mycket då det är svårt att ta en kaskad på flyget :/

Nä den väger rätt mycket, typ 70kg, om jag minns rätt, det är ju inte så ofta man flyttar runt den. 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, jäklarns... det kliar i fingrarna, men jag är inte så säker på att sambon låter mig komma undan med livet i behåll om jag släpar hem sådana mängder ”dattaskrot”. 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad handlar det om för S775 moderkort? är bara intresserad av P45 chipset.

Visa signatur

PLOP

Permalänk
Medlem

Lite fel skala, men är ute efter lite ddr2 minnen :P. Fast till en dator då. Men om du åker till Stockholm med jämna mellanrum och alternativet är skroten, så varför inte?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Hum, är helt klart intresserad av att köpa/dela det med någon annan här på swec. Men vet inte när jag kan komma förbi Uppsala nästa gång. Bor i Stockholm. Har du vägerna förbi någon gång tror du?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.