Permalänk
Medlem

Xbox One X Strömkabel

Godkväll,

I samband med min flytt lyckades jag slarva bort min strömadapter till mitt xbox one x, försökte få en ny genom att kontakta Microsoft men dom kunde inte hjälpa med problemet märkligt nog. Så jag köpte en strömadapter till xbox one, och fick givetvis bara den stora delen.

Så min fråga är, kan jag använda en tre pin sladd till ett två pin uttag, eller lär jag elda upp huset om jag provar? Är helt nollad på detta, så kolla på bilderna om ni finner texten rörig.

Permalänk
Medlem

Skillnaden är avsaknad av jordkontakt. Inget kommer gå fel av att koppla in en kabel med jorduttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske då jag inte har Xbox skälv.
Vet att första Xbox one kom med ac adapter. Men kom värkligen S och X modellen med ac adapter? Blev inte den inbyggd som Playstation har?

Och ger i så fall eb ac adapter för orginal Xbox one värkligen tillrekligt med ström för X modellen ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Information om strömkabel till Xbox One.

Är inte det samma kabel som PC nätaggregat använder?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äger xbox one x och den har ingen separat nätdel utan enbart en helt vanlig radiokabel.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Fan också! Var helt osäker på om mitt X Hade en separat nätdel eller inte, antog att den hade det bara. Så den jag har nu kan jag alltså skrota och betrakta som bortkastade pengar? Och istället får jag köpa nån radiokabel istället?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Fan också! Var helt osäker på om mitt X Hade en separat nätdel eller inte, antog att den hade det bara. Så den jag har nu kan jag alltså skrota och betrakta som bortkastade pengar? Och istället får jag köpa nån radiokabel istället?

Nja kan du inte lämna till baka den på kvittot? eller sälj den, så är det inte helt förlust i alla fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Kabeln som är för xbox one X är samma som sitter i PS1/2/PS4 och Xbox one S/X/Logitech G25/27 etc
Kör med min sladd från PS4an och funkar hur bra som helst med mitt Xbox one X.
Den du visade är för den gamla Xbox one
Edit: Är det ström kabeln som fattas för ditt orginala Xbox one så kan du köra med den kabeln du har på bild, tappade bort min under 2 månaders tid och det funkade
Xbox one X ström sladd:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/kablar-an...

Permalänk
Medlem

bara att köra

edit jaha X, då är det ju bara att plugga i

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|