Snabbtest: Grafikprestanda i The Division 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

Ett av väldigt få spel där vsync och låst fps till 60 fungerar otroligt bra. Inte att jag måste ha det, men för er som streamar är vsync och 60 låsta fps är suveränt. Ger väldigt bra kvalitet på streams. Det gör att du kan spela på ultra utan att få rendering lag i OBS.

Ryzen 1700 @3750--2X8GB G.Skill 3600 @3333mhz-14-14-14-14-30-44--GTX 1080 med Corsair H105 plus Kraken adapter--EK Kylning på CPU-EVGA 850 G3--Handfull SSD

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4133 17-17-17-36--Gigabyte Windforce 2080 TI--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Fick the division 2 med köpet av r5 2600 Netonnet och det stod på deras sida att man skulle skicka till dem 14 dagar efter köpet ordernummer till dem(netonnet) för att få en kod att skriva in i amd rewards. Fick det redan dagen efter skickat mail till dem och allt gick som smör. Fick spelet en dag tidigare än release riktigt nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Fungerar SLI i division 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av retro123:

Fungerar SLI i division 2?

Nej, och Nvidia support har sagt att de för närvarande inte planerar SLI support för Divison 2. Detta trots att första spelet hade bra SLI.
https://forums.geforce.com/default/topic/1101106/geforce-driv...

Min misstanke; Divison 2 är ett AMD-stött spel, därför är Nvidia tvära. Det kanske var så att det var Ubisoft som avslutade samarbetet med Nvidia. Fram till och med Ghost Recon: Wildlands hade många Ubisoft spel Nvidia specifika finesser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Fulci:

Nej, och Nvidia support har sagt att de för närvarande inte planerar SLI support för Divison 2. Detta trots att första spelet hade bra SLI.
https://forums.geforce.com/default/topic/1101106/geforce-driv...

Min misstanke; Divison 2 är ett AMD-stött spel, därför är Nvidia tvära. Det kanske var så att det var Ubisoft som avslutade samarbetet med Nvidia. Fram till och med Ghost Recon: Wildlands hade många Ubisoft spel Nvidia specifika finesser.

Ok, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003

Nån som har en quick-fix på dx12-crasher?

Asus Gryphon Z87 | i7 4790K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Fulci:

Nej, och Nvidia support har sagt att de för närvarande inte planerar SLI support för Divison 2. Detta trots att första spelet hade bra SLI.
https://forums.geforce.com/default/topic/1101106/geforce-driv...

Min misstanke; Divison 2 är ett AMD-stött spel, därför är Nvidia tvära. Det kanske var så att det var Ubisoft som avslutade samarbetet med Nvidia. Fram till och med Ghost Recon: Wildlands hade många Ubisoft spel Nvidia specifika finesser.

Ruttet men skulle inte förvåna mig

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i5 6600K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 2666 Mhz 16 GB
Samsung 850 Evo 250 GB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Dizzö:

Ruttet men skulle inte förvåna mig

"The game is not multi-GPU friendly"
Låter troligt, hehehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003

Oklart om det var gårdagens patch eller att jag aktiverade virtuellt minne - men lirade iaf nån timma (istället för 10 min) utan krash i dx12.

Kollade inte overlayen efter patchen - men innan så käkade spelet 10-11 GB ram respektive 5+ GB VRAM.

Hur ser övrigas minnesanvändning ut?

Asus Gryphon Z87 | i7 4790K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av holmberg:

Oklart om det var gårdagens patch eller att jag aktiverade virtuellt minne - men lirade iaf nån timma (istället för 10 min) utan krash i dx12.

Kollade inte overlayen efter patchen - men innan så käkade spelet 10-11 GB ram respektive 5+ GB VRAM.

Hur ser övrigas minnesanvändning ut?

Virtuellt minne är bra.
Skojar inte, det är bra.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | 64 GB Corsair @2933 MT/s | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | 32 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Ratatosk:

Virtuellt minne är bra.
Skojar inte, det är bra.

Vad bra

Jag vart faktiskt lite förvånad att det var inaktiverat. Det var säkert så att man inaktiverade pagefile i samband med SSD-köp för x antal år sedan.

Asus Gryphon Z87 | i7 4790K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av holmberg:

Vad bra

Jag vart faktiskt lite förvånad att det var inaktiverat. Det var säkert så att man inaktiverade pagefile i samband med SSD-köp för x antal år sedan.

Kort sagt så avlastas minnet från sådant som inte används, på det sättet får man mer användbart minne.
Ofta behöver det inte ens åka ut på pagefilen, pagefilen kan till exempel användas för reserverat men inte använt minne.
I vissa fall drabbas man av minnesläkage, det är reserverat minne som inte avbokas, sådant används inte och kommer swapas ut efter ett tag.
Se det som ett förråd där man kan slänga undan en massa skräp, för att få mer plats för det man har nytta av.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | 64 GB Corsair @2933 MT/s | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | 32 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av nils45:

Spelar du Division 2? Har en kompis med ett rtx 2070 och hans Division 2 kraschar när han ska starta spelet, och när han väl kommer in och kan spela så har han 6-7 FPS med en CPU som ligger på 15% i benchmark, med Dx12 och Dx11. Kör han med Dx12 så får han sådana här grafik fel, https://i.imgur.com/LnkA5FP.jpg.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Har precis dragit igång det för första gången nu.
Satte det på Ultra men ändrade inget annat. Fullskärm

Ligger på runt 60-70fps, inte gått under 60fps hittills... (kört 20min typ)

Ryzen 7 2700X
16gb 3200 ram
Rtx 2070 Armor
-allt på standard, ingen överklock osv
3440X1440 I UPPLÖSNING

Ryzen 2600x | RTX 2070 | Benq EX3501R

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2004

Jag håller med om att 1080 Ti saknas i detta test. Det kortet markerar en slags elementär skillnad mellan Pascal och Turing tycker jag, oavsett att 2080 många gånger ligger nära.

Skit samma. Tack för ett intressant test ändå. (Allt behöver inte vara så "perfekt" hela tiden.)

Min #1 i7-3820 OCd, X79 ATX, 16GB, 1070, Samsung 830, 520W PSU
Min #2 i5-3570 OCd, Z77 ATX, 8GB, 1080Ti, 850 Evo, 650W PSU
Tjejens i5-8400 stck, B360 mATX, 16GB, 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU
Jobb Mac all the way
http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Jan 2003

Skulle varit intressant att se hur mycket bättre AMD korten hade presterat om de lagt in stöd för Vulkan.

Skickades från m.sweclockers.com

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av jkw:

Skulle varit intressant att se hur mycket bättre AMD korten hade presterat om de lagt in stöd för Vulkan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vulkan och DX12 låter väl utvecklarna jobba på samma sätt eller varför skulle Vulkan kunna ge bättre prestanda än DX12?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.