Permalänk
Medlem

Shadowrunner

Nån som minns gammla hederliga Shadowrun till SNES?
Satan vad jag gillade det spelet.
Nån som minns det eller?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
VR-fantast

Jajemen .. hade den svensktranslatade versionen

Mycket bra spel..

Men hette det inte Shadowrun?

Edit : Jo, tydligen
http://www.netjak.com/Reviews/vintage/shad.htm

Permalänk
Medlem

jo det kommer man ihåg, tyvärr vart mitt spel stulet, fråga mig inte hur ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Jajemen .. hade den svensktranslatade versionen

Mycket bra spel..

Men hette det inte Shadowrun?

Edit : Jo, tydligen

Hade oxå den svenska versionen

Nån som la märke till buggen vid drake building. När man dödat drake och gick in i rummet där den där forskaren var och inte hade rätt "lösen" ord så kom man inte ut ur drake building. Man var tvungen att ha rätt "lösen" ord för att komma vidare. Det ordet fick man av en snubbe på ett av stans discotek.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
VR-fantast

Humm nej det tänkte jag aldrig på .. kommer dock ihåg att man kunde hitta telefonnumret till en magiker där, nån brud som kostade 10000 o hyra..

Och den lilla butiken jämte vampyrens hus, med uzi o grejer.. och killen som planterar en bomb i ens hjärna och ber en ta en treo.. och .. och.. doktorn som kan ge en turboreflexer o sånt .. och hunden i hamnen som lär en magier..

ahh. minnen...
Synd att det inte kom en tvåa, det var väl planerat först

Permalänk
Medlem

Bruden som kostade 10 000 kr att hyra var värdelös tyckte jag. Jag klarade min bra på egen hand med min UZI och min skyddsväst och mina magier

Japp, dom började på S2, men la ner iden ganska fort. Det är vad jag har hört och läst iaf.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
VR-fantast

Jo jag sket också i henne, men jag minns iallafall

Full body armor, ak-47 (? , det var nåt dyyyrt gevär man fick i slutet iallafall) och invisibility/shield magin så var det np

Permalänk
Medlem

Hmmm, sökte lite på google nu efter S och S2, finns ju böcker och vanliga rollspel å allt möjligt med samma namn, undrar om dom har nån direkt anknytning till varandra?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Hmmm, sökte lite på google nu efter S och S2, finns ju böcker och vanliga rollspel å allt möjligt med samma namn, undrar om dom har nån direkt anknytning till varandra?

Jo, spelet(nes) är grundat på ett riktigt rollspel. Alla regler,system och världen kommer ifrån rollspelet, snes version var riktigt kul faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Humm nej det tänkte jag aldrig på .. kommer dock ihåg att man kunde hitta telefonnumret till en magiker där, nån brud som kostade 10000 o hyra..

Och den lilla butiken jämte vampyrens hus, med uzi o grejer.. och killen som planterar en bomb i ens hjärna och ber en ta en treo.. och .. och.. doktorn som kan ge en turboreflexer o sånt .. och hunden i hamnen som lär en magier..

ahh. minnen...
Synd att det inte kom en tvåa, det var väl planerat först

Väldigt synd att det aldrig kom en uppföljare, Shadowrun är en av dom mest annorlunda rollspelen jag spelat nånsin. Fast det ska såklart spelas på engelska

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns faktiskt några böcker som utspelar sig i Shadowruns värld, nu blev jag faktiskt sugen på att plocka fram och läsa dom igen

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Var finns dessa böcker att inhandla å vad heter dom?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem
Citat:

Var finns dessa böcker att inhandla å vad heter dom?

Böckerna är skrivna av Robert N Charrette och de jag har är den första trilogin, sen tror jag han skrev en eller två fristående böcker till. Serien heter Shadowrun: Secrets of power varav böckerna för sig heter:
1) Never deal with a dragon
2) Choose your enemies carefully
3) Find you own truth

Jag köpte dessa på Tradition i GBG för en sisådär 10 år sen, men kolla med Tradition först om du är intresserad.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Hmm, spelet var underbart när det kom, undrar varför ingen gör en uppföljare, skulle passa utmärkt som rpg på dator ju med ny tech och fräsh story, fast inte så man förlorar den grymma kännslan det hade... fan, älskade det har kvar det, kanske skall koppla in snes'et igen

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Har dessvärre inte spelat spelet (har faktiskt aldrig ens rört ett nintendo i mitt snart 26-åriga liv) men hört talas om det, så jag tog och läste recensionen på:

Citat:

A decker is someone who is proficient in the use of a CyberDeck, a computer that one can use to connect to the information network that houses all of the world's data known as... The Matrix. That's right. The Matrix. How random is that? I hope FASA got some cash out of the guys who stole their concept. I mean, this was like maybe a decade before the movie.

Lite facinerande hur få människor som läser böcker...Neuromancer kom ju trots allt ut -84..."Jake Armitage"..hmmm...:)

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator