Samsung försenar Galaxy Fold på obestämd tid

Permalänk
Melding Plague

Samsung försenar Galaxy Fold på obestämd tid

Efter bekymmer med defekta skärmar i händerna hos recensenter väljer Samsung nu att försena Galaxy Fold utan att ange ett nytt lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ouch! Vilken mardröm i PR.
Stressad produkt, och allmänna känslan av att den kändes som en prototyp var ju rätt träffande då...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Inte konstigt då de kunder som lägger 25000kr på en mobil ofta inte är den kundtyp som har tid att lägga på en massa garantiärende.

Jag hoppas väldigt mycket på dessa vikbara telefoner och ser dem lite elbilar vilket de flesta trodde skulle floppa. Klart är i vilket fall att behovet av mobil som är vikbar är jättestor, men de måste hålla tillräckligt bra kvalite och pris först.

Ser man på de första smartphones som kom på 90 talet så var de också svindyra, klumpiga och sköra. Skillnaden då och nu var att det då var nördar som köpte dem och vårdads dem som barn.
Idag skulle jag gissa att majoriten av alla Galaxy Fold skulle gå till folk som ville ha dem som en statussymbol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Ouch! Vilken mardröm i PR.
Stressad produkt, och allmänna känslan av att den kändes som en prototyp var ju rätt träffande då...

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Antar att Samsung testar sina prylar innan de går ut till recensenter osv. Konstigt att dessa problem inte framkommit tidigare?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SellahiR:

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Håller med, men vill tilläga att för 6 år sedan visade de displayprototyper på ces mässan 2011.

Men man kan diskutera ordet framstressad viss teknik tar lång tid att ta fram.

Hur bra displayen bör vara hänger dessutom ihop med kostnaden att laga felet. Skulle en vikbar telefon kosta 6000kr och utan tidigare strul gå sönder efter 3 år så skulle jag inte ekonomisk bry mig, men för miljön är det ej bra.

Skrivet av daskedennis:

Antar att Samsung testar sina prylar innan de går ut till recensenter osv. Konstigt att dessa problem inte framkommit tidigare?

Det borde vara en drös med personer som har testat mobilen. Men de var nog väldigt rädda om den och inte vågade testa riktigt.

Permalänk
Musikälskare

Inte helt oväntat, kändes hela tiden som produkten var forcerad och onödig imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Inte helt oväntat, kändes hela tiden som produkten var forcerad och onödig imo

Angående onödig som bara var din åsikt. Så är det många som är behov att kunna göra i princip allt från deras mobiler. Alla dessa är inte ungdomar med små mjuka händer och perfekt syn.
Så behovet av vikbara telefonee är jättestor, men för att en produkt ska slå så måste även teknikutvecklingen vara så bra så det tillmötesgår behovet.
För behovet av en 25000kr mobil som går sönder på 2 dagar är inte stort.

Permalänk
Avstängd

Det var väl ingen av de tidigare testarna som kommit på att det var en lysande idé att ta bort skärmskyddet...

Permalänk
Medlem

Hur man kan missa sånt här i QA är verkligen oroande. Det verkar ju inte ha krävts mycket för att de skulle gå sönder.

Permalänk
Medlem

Idiotisk produkt. Tänk om de hade lagt den tjockleken på vettig kamera och 10 Ah batteri i stället. Hade varit en superprodukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: För du och de 4 andra personer som köpt den.

Permalänk
Medlem

Det var la det jag sa! Som jag satt och skrev här igår så är den nuvarande designen helt enkelt lämpad för renrum. Men i det verkliga livet finns smuts och skräp och då går det inte med en sådan design. Hoppas de låter folk med erfarenhet designa nästa modell istället för praktikanthipsters från något gymnasie-designprogram.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

*Boom* - Samsung 2016
*Crack* - Samsung 2019

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

De gör i alla fall rätt för sig och väntar med lanseringen. Hoppas att det blir en lansering överhuvud taget och en lyckad sådan. Jag vill se lite mera mobiler som man vika skärmen, men lite mindre varianter förhoppningsvis i framtiden.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Så en ofärdig produkt som släpps innan den är redo att användas av sin målgrupp är inte framstressad? Vilket det per definition betyder.

Det har ingenting med hur lång tidsperiod en vara utvecklats eller varit i prototyp-stadium. Utan produkten är helt enkelt inte färdig när den anländer till kund. Troligtvis på grund utav någon högt uppsatt har pressat på att den ska minsann ut på marknaden till varje pris, för att det förväntas utav aktieägarna. Och att säkerställa produkten och testa den fullt ut har kommit i andra hand. Pinsamt minst sagt hur dom faller i samma fälla gång efter gång.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av dlq84:

Hur man kan missa sånt här i QA är verkligen oroande. Det verkar ju inte ha krävts mycket för att de skulle gå sönder.

Måste ha legat något annat bakom också, svårt att spekulera men det verkar lite sjukt ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Jo, om en produkt skyndas ut till ett visst leveransdatum och på grund av det har kvar uppenbara brister som inte kan vara en hemlighet för utvecklaren så är det i mina ögon ett framstressat produktsläpp.

Det spelar ingen roll om produkten har utvecklats i ett eller tio år. Om produkten skyndas ut i handeln ofärdig så är den framstressad.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Idiotisk produkt. Tänk om de hade lagt den tjockleken på vettig kamera och 10 Ah batteri i stället. Hade varit en superprodukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dej om batteri storleken. Att ladda en mobil varannan dag i bästa fall vid normal användning känns inte som en produkt från 2019 utan en från 2012.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Bra att de gör något åt det istället för att bara släppa den som det är och skylla på handhavandefel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

*Boom* - Samsung 2016
*Crack* - Samsung 2019

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

dom gör helt rätt, marknaden är inte redo betala 20 papp för en nischad produkt som denna....

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Antar att Samsung testar sina prylar innan de går ut till recensenter osv. Konstigt att dessa problem inte framkommit tidigare?

Helt galet att så många av recensenterna fått uppmärksamma Samsung om dessa problem som borde märks redan långt innan. Har någon mörkat detta vidare eller har något hänt i tillverkningen av prototyp till färdigprodukt? Att man har deras Note batteriskandal färskt i minnet gör ju inte direkt att detta ger deras mobildivision något högre renommé i mina ögon. Eller är det högre upp som problemet finns?

Skrivet av SellahiR:

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Om produkten fortfarande inte fungerar vid lansering - återkallande lansering är det väl precis just vad det är oberoende på hur länge man har utvecklat den?

Permalänk
Medlem

Okej, det här är väl lätt att skriva när man inte är med i konstruktions- och produktions-processen.
Det som för mig verkar konstigt:
* Varför har en plastfilm som är lätt att ta bort, vars funktion är viktig för att skydda telefonen.
* Varför inte skydda plastfilmen under formbara U- eller L-lister, så att inte smuts kommer emellan?
* Det ser ut som att displayen viks ganska hårt, varför inte ha en droppformad vikning som inte sliter på materialet? En bildlig jämförelse är när man viker papper, antingen viker man ett papper hårt så en kant bildas, eller för man bara ändsidorna mot varandra, vilket skapar en droppformad pappersvikning.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

En telefon som viks ut och blir till en 16:9 tablet hade varit trevligt!
Såg att dom jobbar på 8" och 13" skärmar som kan vikas en gång till och ska vara klart senare i år.

Länk: https://www.gsmarena.com/samsung_display_reportedly_working_o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

6 års utveckling är inte en stressad produkt.

Haha vafan är detta för dumt inlägg och hur är det uppröstat?

Behöver produkten en utvecklingscykel på 10 år och den släpps halvfunktionell efter 6 år är det uppenbarligen en "stressad" produkt. Just 6 år är ingen magisk gräns.

Allvarligt talat.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

En telefon som viks ut och blir till en 16:9 tablet hade varit trevligt!
Såg att dom jobbar på 8" och 13" skärmar som kan vikas en gång till och ska vara klart senare i år.

https://nl.letsgodigital.org/uploads/2019/03/mobiele-telefoons-opvouwbaar-770x620.jpg

Länk: https://www.gsmarena.com/samsung_display_reportedly_working_o...

Verkar iofs intressant, men frågan som spontant dyker upp i mitt huvud är: Hur tjock kommer den att vara egentligen!?!

Permalänk
Medlem

Sitter garanterat nu ett antal Samsung anställda och skakar på huvudet och muttrar "vad var det vi sa". De sitter dock på så kallade icke beslutsfattande positioner inom företaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Antar att Samsung testar sina prylar innan de går ut till recensenter osv. Konstigt att dessa problem inte framkommit tidigare?

När de testar produkterna så är det nog svårt att se framför sig alla varianter som folk kan få för sig att misshandla produkten på. De borde skickat ut ett större antal till "beta testare", istället för att förlita sig på sin egen kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Okej, det här är väl lätt att skriva när man inte är med i konstruktions- och produktions-processen.
Det som för mig verkar konstigt:
* Varför har en plastfilm som är lätt att ta bort, vars funktion är viktig för att skydda telefonen.
* Varför inte skydda plastfilmen under formbara U- eller L-lister, så att inte smuts kommer emellan?
* Det ser ut som att displayen viks ganska hårt, varför inte ha en droppformad vikning som inte sliter på materialet? En bildlig jämförelse är när man viker papper, antingen viker man ett papper hårt så en kant bildas, eller för man bara ändsidorna mot varandra, vilket skapar en droppformad pappersvikning.

Angående vikningen så är det precis så den är byggd. Ingen skarp kant.

Skickades från m.sweclockers.com