Permalänk
Medlem

Spara ner hemsida

Hej (ligger frågan fel så flytta den till rätt forum)
En tjänst som jag använder ska byta gränssnitt radikalt och jag som gillar att ha det som jag är van vid funderar om det går att spara ner sidan.
Sidan består av en första sida där man loggar in och väljer vad man vill göra och klickar till en undersida sedan vilket år kalkylen avser (undersida) och sedan vilket område som man jobbar i och sedan är det en massa länkar till excelfiler

Excelfilerna är namngivna med år/löpnummer så jag skulle vilja undvika att spara de manuellt eftersom jag inte ser vad de avser

Så jag skulle vilja spara hemsidan lokalt som den ser ut nu med alla länkar fungerande och då lokalt sparade excelfiler så det funkar precis som de senaste 10 åren. Har googlat lite och provat ett program som heter winhtttrack men inte hittat något bra sätt

Är tacksam för tips

Permalänk

Om du kollar på Alternativeto till HTTrack finns ju ett antal alternativ. Jag har själv ingen erfarenhet så jag är inte till mycket mer hjälp tyvärr.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

@arer:
Vad du söker är ett så kallat Web Crawling verktyg, vilket är kapabelt att söka igenom en websida, följa alla länkar och ladda ner filer som länkas.

Här är en lista med 20st. Top 20 Web Crawling Tools

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader:
tack
då skapas en lokal kopia av sidan som man öppnar i typ firefox och sedan funkar det som vanligt fast de har släckt ner sidan?

Permalänk
Medlem

@arer:
Ja, iaf. de jag har provat har laddat ner hela websidan (och filer som länkas), och den har sedan gått att öppna i valfri webläsare och ser ut precis som den gjorde på servern den var på.

Man får dock vara relativt försktig med hur många steg man tilllåter programet följa länkar, annars kan det laddas ner massor av (orelevanta) filer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack det är precis så jag vill göra
Vilket av programmen använde du

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De jag har provat finns inte längre, men av de program som fanns på listan, så skulle jag säga att Cyotek WebCopy är mest likt, men det har tyvärr sina begränsningar, som bl.a att det kan ha svårt att skapa en kopia om sidan använder sig av mycket JavaScript.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det funkar tror jag
det svåra var att fixa så webcrawlern kunde logga in men tredje gången gillt så verkar det funka
använde winhtttrack
Tack för hjälpen vet inte hur man kunde klara sig innan dessa forum fanns