Remedy skruvar ned systemkraven för det fysiktunga actionäventyret Control

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Remedy skruvar ned systemkraven för det fysiktunga actionäventyret Control

Med avancerad fysik och ray tracing innebar de första systemkraven för Control en rejäl utmaning för många datorer. Med de uppdaterade nivåerna tar utvecklaren Remedy flera kliv tillbaka.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

Hoppas det blir kul. Kanske måste köra igenom max payne serien snart. Inte kört 3an

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 3700x @ auto, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

bra då kommer jag kunna köra det på lägsta allafall.. har inte råd med ny dator för tillfället.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Target FPS kanske är 30 nu istället för 60 som det var från början? Trist isf.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan
Registrerad
Nov 2004

Systemkraven kommer att hamna i två läger en lång tid framöver.

Ett med och ett utan RT. En helt självklar påföljd av hur tungdrivet RT är och att det bara är Nvidia som erbjuder det än.
Jag funderar på om introduceringen av RT faktiskt kan göra att spel optimeras mer framöver än vad vi är vana vid?
Just för att RT är så tungdrivet att allt annat behöver flyta på ordentligt.

Vad säger ni?

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av SCORPIUS:

Systemkraven kommer att hamna i två läger en lång tid framöver.

Ett med och ett utan RT. En helt självklar påföljd av hur tungdrivet RT är och att det bara är Nvidia som erbjuder det än.
Jag funderar på om introduceringen av RT faktiskt kan göra att spel optimeras mer framöver än vad vi är vana vid?
Just för att RT är så tungdrivet att allt annat behöver flyta på ordentligt.

Vad säger ni?

I didnt need ray tracing before, I dont need raytracing now

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Inte oväntat med tanke på att det fungerar på konsol som har sämre hårdvara än så. Det innan var nog för högre inställningar.

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

hoppas mitt 1080TI orkar driva detta i 3440x1440 är skeptiskt med tanke på hur "bra" optimerat Quantum break var, men det stora problemet var väll i det spelet att oavsett upplösning så skalades det om? kommer inte riktigt ihåg men hoppas det inte blir samma problem med detta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Well, dom kanske insåg att skyhöga specs inte genererade någon större mängd preorders?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Tror att rt slår igenom först om två generationer gk. Det faller på priset just ju.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2010

@AnyR3:

Om några år kommer ingen vilja ha spel utan raytracing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av freethinker:

@AnyR3:

Om några år kommer ingen vilja ha spel utan raytracing.

We will see..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Se där;
Man såg att debug-flaggan var satt.
Stängdes den av gick allt plötsligt mycket snabbare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

Synd dock att man behöver Bethesdas launcher för spela det vad jag förstått

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av Tunnan1:

Synd dock att man behöver Bethesdas launcher för spela det vad jag förstått

Är det inte bara epic games launcher man behöver?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av rapparn255:

Är det inte bara epic games launcher man behöver?

När jag köpte ett 2080 så kunde jag få koder till nya Wolfenstein och Control, men då behövde man Bethesda launchern.
Så jag strunta i det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av AnyR3:

I didnt need ray tracing before, I dont need raytracing now

Har du sett RT videon? Måste säga att det ser snyggt ut

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

Prisnivån för grafikkort med RT kärnor dödar intresset att lägga ner tid på en teknik som nästan inga av de som köper spelet kan använda. Ska Nvidia lyckas måste de snarast få 2080 RT prestanda i 2000kr klassen.

Ska bli intressant att se var AMD och Intel ska komma med för teknik för att kunna utnyttja RT

Ryzen 3700X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43200 cl 14-14-14-34 3st Fury X 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P och 7347P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Apr 2016

@Mocka: Länk?

Im ready to be impressed!

Btw, raytracing är nice, Vi som kört CAD har sysslat med RT i många år men Nvidias implementering är hästbajs och så försöker dem hålla det gisslan på hög budgets kort. L M A O

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av AnyR3:

@Mocka: Länk?

Im ready to be impressed!

Btw, raytracing är nice, Vi som kört CAD har sysslat med RT i många år men Nvidias implementering är hästbajs och så försöker dem hålla det gisslan på hög budgets kort. L M A O

Here you go

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Apr 2016

@Mocka: Jodå, det gick ifrån ett fult spel till ett helt okej spel, men varför behöver dem raytracing till det?

Tackar för länken btw! <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av AnyR3:

@Mocka: Jodå, det gick ifrån ett fult spel till ett helt okej spel, men varför behöver dem raytracing till det?

Tackar för länken btw! <3

Japp, ingen fara Håller med att det kanske inte är världsklass på grafiken men tycker ändå att den är helt okej enligt de trailers samt gameplayfilmer jag sett. Känslan är viktig här och det är lite "Portal 2 instängt" som lockar en smula.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Apr 2016

@Mocka: Grejen är att jag är super sugen på spelet, men det hade inte behövt raytracing för att få det att se nice ut, ren jävla utsäljning och nvidia som flexar sina muskler på marknadssidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av AnyR3:

@Mocka: Grejen är att jag är super sugen på spelet, men det hade inte behövt raytracing för att få det att se nice ut, ren jävla utsäljning och nvidia som flexar sina muskler på marknadssidan.

Jag förstår problemet Vi får se vad prestandaförlusten blir, inte säkert att jag kan köra RTX ON denna gången heller.