Permalänk
Medlem

Mina 5 cent är att välja en klocka från en seriöst tillverkare. Polar och Suunto är klocktillverkare med lång erfarenhet och gör grejjer med kvalitet.
Dom har också klockor som inte är beroende av Wifi, BT eller 4G för att funka som dom ska.

Tjejjen har en Apple Watch och visst, den är grym. Dagen då spotify kan lagra sånger offline på den och man kan köra BT lurar så kommer jag överväga en sådan.

Sen är en viktig aspekt för mig att tillverkaren behandlar data och statistik om mig på ett bra sätt.
Du får vad du betalar för, det gäller det mesta inkl smarta/träningsklockor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Lägger också min röst på Garmin Vivoactive 3.
Haft min i snart 2 år och fungerar klockrent.

Har du lite is i magen så ryktas 4:an komma snart vilket säkert sänker pris på 3:an.

3:an ligger just nu på strax över 2000 från tyska Amazon.
https://www.amazon.de/Garmin-v%C3%ADvoactive-GPS-Fitness-Smar...

Köpte en sån här till min pensionerade far och han verkar tycka den är ok.
Appen är lite rörigare än Polars men tycker ändå den känns rätt bra för vad man får betala.

Garmin Pay stöds av en del banker och har man en bank som stödjer just detta så kan det vara en option helt klart.
Skärmen upplever jag som lite "dassig" men det är såklart en kompromiss av att man får bättre batteritid och en billigare klocka.

Tycker vivoactive erbjuder mkt bang for the buck, med risk för att vara tjatig så hade jag dock valt någon av Polars grejjer, men det beror sannolikt mer på att jag har mer erfarenhet av deras app och känner mig mer hemma i den samt att Polar nu har en massa nya kul grejjer i sitt sortiment.

Permalänk
Medlem

Ja nackdelen och fördelen med garmins skärm. Den lever ju inte ut som en OLED skärm, samtidigt är den på dygnet runt vilket är viktigare för mg. Tycker det ser märkligt ut med folk som går runt med en släckt skärm runt handleden

Finns en Vivoactive 3 Music med om man vill kunna synka spotify-listor och ha när man springer, men då rinner det iväg i pris med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ja nackdelen och fördelen med garmins skärm. Den lever ju inte ut som en OLED skärm, samtidigt är den på dygnet runt vilket är viktigare för mg. Tycker det ser märkligt ut med folk som går runt med en släckt skärm runt handleden

Finns en Vivoactive 3 Music med om man vill kunna synka spotify-listor och ha när man springer, men då rinner det iväg i pris med.

Man kanske inte ska ta allt på forum för sanningar, men just Music varianten verkar (har inte prövat själv utan går helt på vad som skrivits av några få i några forum) vara känsligare än den i den vanliga Vivoactive. Och det rör skärmen som har en annorlunda form och verkar klarar stötar sämre.
Sen tror jag många gånger att kvalitetskraven och förväntningarnafrån användare på Garmins och andra liknande tillverkares produkter är höga, då är man kanske inte lika rädd om sakerna.
Min gamla v800 verkar klara det mesta, men det är ju en rätt rejäl klump.

Permalänk
Medlem

Batteritid är kung på mobila enheter i allmänhet och klockor i synnerhet, säger jag.

Det är som vanligt så att man måste välja mellan hög prestanda eller lång batteritid.