Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det där känner jag igen, påminner i stilen om Ravenloft men annan setting verkar det som.

Det bränns...

Skrivet av Roger W:

Hoppsan, fattade att det var ett System shock spel men inte om det var ettan eller tvåan, och glömde gissa

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hoppsan, fattade att det var ett System shock spel men inte om det var ettan eller tvåan, och glömde gissa

Hehe, nä inte så lätt. Det var ettan, i tvåan är det inte lika mycket fokus på att hackern är av kött och blod. Hade tänkt ställa det som följdfråga

Skrivet av SID 6.7:

Det bränns...

Såg det när jag sökte på Ravenloft efter min gissning.. 2 it is!

Men just nu har jag slut på idéer, kanske kommer något snart annars får vem som helst hoppa in

EDIT: OK då, här kommer ett jag gillade..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk

Jag måste ge en eloge till alla som postat här på sistone. Så många unika och för mig okända spel som postats. Trodde inte denna tråden hade så många fler spel att bjuda på, men ack så fel jag hade!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

EDIT: OK då, här kommer ett jag gillade..

Hmm, kände igen stilen, och fick tänka efter en stund vad det påminde om, och till sist satt den: Jag spelade Warhammer: Dark Omen rätt intensivt under kort period och det här spelet är absolut relaterat till det...

En snabbgrävning visade att spelsläppet före Dark Omen är Warhammer: Shadow of the horned rat, så jag är rätt säker på att det är spelet på bilden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tror rätt hårt jag har rätt, så jag lägger upp en ny quiz direkt.

Jag kör på Videoapans spår och kör ett citat:
"Another visitor? Stay a while. Stay forever!"

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag tror rätt hårt jag har rätt, så jag lägger upp en ny quiz direkt.

Jag kör på Videoapans spår och kör ett citat:
"Another visitor? Stay a while. Stay forever!"

Lätt! Impossible Mission. Sjukt imponerad man var att spelet pratade på riktigt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lätt! Impossible Mission. Sjukt imponerad man var att spelet pratade på riktigt

Jepp och jepp

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

OK, då kommer en hyfsat lätt som jag inte hittade att den körts än.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

OK, då kommer en hyfsat lätt som jag inte hittade att den körts än.

https://i.imgur.com/9wahHAe.png

RAF World?

Vet inte om denna varit med på ett tag.. Klippte bort lite för att göra det lite svårare
ÅH VAD JAG SAKNAR DETTA SPEL!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

RAF World?

Vet inte om denna varit med på ett tag.. Klippte bort lite för att göra det lite svårare
ÅH VAD JAG SAKNAR DETTA SPEL!https://i.imgur.com/eCLNify.jpg

Är det någon command and conquer-variant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag tror rätt hårt jag har rätt, så jag lägger upp en ny quiz direkt.

Jag kör på Videoapans spår och kör ett citat:
"Another visitor? Stay a while. Stay forever!"

Du hade så rätt! Jag kände igen citatet men kunde inte placera det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

RAF World?

Kanske tekniskt sett korrekt, även om det definitivt inte är känt under det namnet. Personligen fick jag googla vad du menade

För oss vanliga dödliga är det Journey to Silius

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

RAF World?

Vet inte om denna varit med på ett tag.. Klippte bort lite för att göra det lite svårare
ÅH VAD JAG SAKNAR DETTA SPEL!https://i.imgur.com/eCLNify.jpg

det där är utan tvekan commandos, vet inte om det är 1an eller 2an dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kanske tekniskt sett korrekt, även om det definitivt inte är känt under det namnet. Personligen fick jag googla vad du menade

För oss vanliga dödliga är det Journey to Silius

kunde det där spelet med men var lite seg att kolla tråden, sjukt svårt spel

Permalänk
Medlem

inget svar......men relativt säker att jag gissat rätt så postar en bild själv (om jag har fel så får leken fortsätta med föregående bild)

Det här är ett spel jag kommer ihåg jag spelade ett demo på och tyckte det var riktigt roligt, men lyckades aldrig köpa hela spelet.

Permalänk
Medlem

Har folk glömt tråden som jag gör emellanåt eller var min bild för svår och folk behöver en ledtråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Har folk glömt tråden som jag gör emellanåt eller var min bild för svår och folk behöver en ledtråd?

Sannolikt någon kombination

Jag har ingen bra gissning för vad det där kan vara.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Jaha då ska man se vad man kan komma på för klurig ledtråd da......

Detta strategispel hade lite rpg inslag med hjältar som du kunde ta med och levla genom hela kampanjen, du kunde även hitta saker runt om i världen lite som heroes of might and magic(oftast vaktade av någon fiende) som gjorde dina hjältar starkare (kunde bära upp till 4st)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jaha då ska man se vad man kan komma på för klurig ledtråd da......

Detta strategispel hade lite rpg inslag med hjältar som du kunde ta med och levla genom hela kampanjen, du kunde även hitta saker runt om i världen lite som heroes of might and magic(oftast vaktade av någon fiende) som gjorde dina hjältar starkare (kunde bära upp till 4st)

Jag kan nu efter ihärdigt googlande berätta att din bild nog var för svår helt enkelt

En obskyr Warcraft II-klon från ett rumänskt utvecklingsteam, Rival Realms, är det inte så många som minns tror jag.. Jag kände inte ens igen det när jag tittade på bilder och reviews nu.

Då tar vi detta som var lite mer mainstream och fantastiskt i multiplayer. Fantastiskt frenetiskt alltså..

EDIT: Lägger till en bild från en annan version av spelet.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

såg först ut som pirates, men grafiken ser inte ut att stämma ser äldre ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag kan nu efter ihärdigt googlande berätta att din bild nog var för svår helt enkelt

Bra kämpat och fångat! (jag kände inte igen spelet alls)

Skrivet av Videoapan:

Då tar vi detta som var lite mer mainstream och fantastiskt i multiplayer. Fantastiskt frenetiskt alltså..

Måste vara Rampart. Har det i mitt lilla Mame-bibliotek nånstans. Skön hetsig mix av tetris-inspirerat byggande och missile command liknande skjutande

...

Ska se om jag kan hitta på en ny bild.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vi tar en annan arkadklassiker som kanske varit med nån gång tidigare...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra kämpat och fångat! (jag kände inte igen spelet alls)

Måste vara Rampart. Har det i mitt lilla Mame-bibliotek nånstans. Skön hetsig mix av tetris-inspirerat byggande och missile command liknande skjutande

...

Ska se om jag kan hitta på en ny bild.

Snyggt, gillade Rampart även om jag inte spelade det jättemycket.

Jag har bara spelat hemversionerna av det du la upp nu,minns inte namnet säkert (har mina misstankar dock) så låter någon annan då chansen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag har bara spelat hemversionerna av det du la upp nu,minns inte namnet säkert (har mina misstankar dock) så låter någon annan då chansen.

Jag har nog också bara kört konversioner och emulationer tror jag... (mest på Atari ST)
Osäker på om jag spelat arkadoriginalet. Undrar om den inte hade trackball i original? Passande med tanke på att man är en kula i spelet också, och med tanke på namnet på spelet
(jepp, lite små bonus-hintar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

känner igen det, måste bara komma ihåg namnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vi tar en annan arkadklassiker som kanske varit med nån gång tidigare...
https://i.ytimg.com/vi/jazxSQz0yL4/hqdefault.jpg
[/url]

Måste vara Marble Madness, en sann klassiker!
Ifall det var rätt slänger jag in nästa... eller så får folk gissa på ändå.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

ja det var en kluring, liten bild med ett moln och en kulle med ett streck över, inte mycket att gå på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ja det var en kluring, liten bild med ett moln och en kulle med ett streck över, inte mycket att gå på

Jag ser då bilden utan problem

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag ser då bilden utan problem

konstigt, för mig laddar inte bilden alls, använder chrome du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

konstigt, för mig laddar inte bilden alls, använder chrome du?

Ja, och nu är jag på mobil. Funkar här med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB